Bezichtiging verpest

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 9 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Jeeeetje wat ontzettend onbeschoft :eek: Ik zou toch morgen even langsgaan met je man en duidelijk maken dat ze zich niet mag moeien met eventuele toekomstige kopers!?

2. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Is dat zo? Ook als je bijvoorbeeld ruzie hebt. Dat is natuurlijk heel persoonlijk en hoeft helemaal niet te betekenen dat de volgende bewoners ook ruzie hebben.
    Dit wist ik helemaal niet joh.

3. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Nou ik zou het dichtmaken en gelijk ff 220 aan haar kant bevestigen :D

Chocolat, Champetter, Chiggy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Vind het lastig om er iets over te zeggen.
    Ken jouw buurvrouw verder niet maar persoonlijk vind ik het erg ver gaan om maar gelijk alles dicht te gooien en zelf de heks uit te hangen.

Ik zou er dus eerst heen gaan en uitspreken hoe ik er over denk.
    En inderdaad aangeven dat ze de koop niet mag verstoren. En duidelijk aangeven dat ik wel stappen ga ondernemen als ze het nog eens flikt.

Maar goed dat ben ik :rolleyes:

PenK vindt dit leuk.
  5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Whaha breng me niet op ideeën :roflmao:

dolley vindt dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Ooooo dat dakterrras zou bij mij de volgende dag nog dicht gegaan zijn;)

Nog wat gehoord van de kopers?
    Voor de volgende keer, kan de makelaar niet wat betekenen. Dat zij met 2en komen. Eentje belt bij de buurvrouw aan om het even rustig te hebben over het dakterras e.d. en de ander leidt intussen de potentiele kopers rond.

julia80 vindt dit leuk.
  7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Nee, nog niet. Maar zou jij het kopen? :(

Ik weet 1 vaste tijd dat ze weg is, dat is woensdagavond tussen 19-21, dan gaat ze waarschijnlijk naar een workshop: hoe pest ik mijn buren :rolleyes:. Misschien kan hij dan rondleiden.
    Opzich een goed idee wat je hebt, maar ze zal waarschijnlijk niet open doen, want ze heeft een intercom.
    Ik ga ook zeggen dat de ramen en deur dicht moeten blijven aan de achterkant. Mocht ze dan in de tuin zitten dan hoort ze het niet, ze gaan toch eerst naar boven en als laatste kijken ze beneden.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nee hoor, je hoeft niet elke ruzie te melden. Alleen als je een serieus probleem met je buren hebt (onrechtmatig gedrag, lopende rechtszaken etc moet je melden) en je weet nu al dat nieuwe eigenaar daar ook last van gaat krijgen. Jij hebt nu helemaal geen probleem, buuf heeft alleen een wens uitgesproken. Ik zou tegen haar zeggen dat je geen plannen hebt het dicht te maken, en dat ze haar wensen met de nieuwe eigenaren kan bespreken, zodra de koop rond is :)
    (en dat ze geen rechten heeft, en niks kan eisen. En dat de kans groter is dat nieuwe eigenaren het dicht gaan maken als ze denken problemen met buuf te krijgen, dus dat het in haar belang is om gewoon gezellig te doen).

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    Onze oude buurman begon ook "ineens" met ruziezoeken om kleine dingen, scheldpartijen over de schutting. Na een poos bleek dat hij een bijzondere vorm van dementie had, waardoor zijn gedrag eerst heel erg veranderde, pas in een later stadium werd hij ook vergeetachtig. Kan het zijn dat je buurvrouw echt iets mankeert? Is ze al op leeftijd?

Minime3, Whysteria en Mirro vinden dit leuk.
  10. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Ik heb het er inderdaad met mijn man over gehad. Ze is begin 50, maar leeft het leven van iemand die hoog bejaard is (mijn oma van 94 was nog actiever dan de buurvrouw). Ze was begin 40 toen ze stopte met werken, want ze kon nergens werken, had met iedereen ruzie en zelfs rechtzaken aan gespannen tegen haar werkgever. Na een erfenis van haar ouders is ze op de bank gaan zitten om er vervolgens niet meer af te komen. Het zou me niet verbazen dat je door zo'n leefstijl op alle vlakken eerder oud wordt. Maar ik kan toch moeilijk naar haar huisarts gaan? Ik ken niemand die dichtbij haar staat.

11. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Meiden, ik trek het niet meer! Ik kan de hele dag niet meer in mijn tuin zitten omdat ze de muziek knoerhard zet, het begint om half 9 tot zeker 20.30. Zelfs nu ik alle deuren en ramen dicht heb hoor ik het tot aan het andere eind van de kamer. Ik had boompjes op mijn dakterras gezet en daar knipt ze gewoon takken af. Ze is continu aan het treiteren, ik kan er niet meer tegen. Ik heb een oxazepam ingenomen en vertrek zo naar mijn moeder.
    Ik heb net mijn man gebeld (morgen heeft hij eindelijk vakantie) dat we morgen het dakterras aan haar kant gaan dicht maken. Maar hij zegt dat ze het scherm gewoon kapot gaat maken.
    Wat kunnen we in vredesnaam nog doen? Mijn man heeft nog geprobeerd te praten, maar ze was woest om die boompjes (ze steken 10 cm boven het dakterras). Kunnen we een wijkagent bellen? De gemeente voor bemiddeling?

Oja, ik was net zo woest dat ze aan de boompjes knipt dat ik een lampje van dr muur heb gehaald en bij ons binnen heb gelegd. Heel kinderachtig, i know, maar ik kan niet de hele tijd niks doen.

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Dit is niet ons dakterras, maar wel precies dezelfde.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.277
    25.751
    113
    Mijn eerste idee: laten gaan en negeren en daarnaast zorg voor bewijsvoering. Maak foto's van planten en schutting e.d. Hang een camera op en doe uiteindelijk aangifte. Verder de wijkagent inschakelen en bij iedere keer overlast of treiteren melding maken.

Chocolat vindt dit leuk.
  14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Zit zij ook in een koophuis?

15. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wat een lastige situatie zeg! Ik zou hem ook echt flippen met zo een buurvrouw :eek:. Negeren is wel het beste, maar weet niet of die vrouw dan ophoudt. Er zit namelijk duidelijk een steekje los o_O

Misschien moeten jullie inderdaad gewoon het dakterras dichtmaken. Als het gewoon op eigen grond gebeurt dan heeft zij er in principe niks over te zeggen.

Die tip van camera's ophangen en bewijs verzamelen is ook een goede tip. Heb je tenminste iets als je aangifte doet. Sterkte!

16. hollandsenieuwe

hollandsenieuwe Niet meer actief

Oo joh wat naar! Ik zou contact opnemen met de wijkagent, hier ga je zelf niet uitkomen. Sterkte!

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou echt agressief van zo iemand worden.
    Zou sowieso zo snel mogelijk het dakterras dicht maken en verder bewijs verzamelen en hiermee naar de wijkagent/aangifte doen.
    Of je scheld haar de huid vol met alles wat je dwars zit, misschien is ze onder indruk:roflmao:

18. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Contact opnemen met de wijkagent en bemiddeling aanvragen. Evt. Met sociaal wijkteam. Hoe dan ook gaan melden. Dossier opbouwen. Anders heb je helemaal niets.

Chocolat en jojo85 vinden dit leuk.
  19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Heel snel de politie bellen en elke keer weer klagen. Blijven klagen en fotoos filmpjes blijven maken tot ze genoeg hebben om iets te doen.
    In een huurhuis is dat makkelijker dan in een koophuis, maar dan nog.

Zelf zou ik overigens keikeikeihard terugpesten. Zo hard dat zij het slachtoffer wordt.. maar dat is natuurlijk niet het juiste adviea.

Chocolat vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina