Dag lieve meiden van de MMM, Voor mijn liefste vriendinnetje stel ik jullie deze vraag: Welke vruchtbaarheidskliniek in de omgeving van Amsterdam heeft de beste resultaten? En waar is dit vindbaar, deze gegevens?? (en zijn ze er ook lief voor je?) Zij staan bijna op het punt aan IVF te beginnen. Omgeving Amsterdam is noodzakelijk omdat de donor verse zaadjes moet aanleveren en het voor hem ook bereisbaar moet zijn. Thx! Veronika
hi vero! je weet welke kliniek ik zou aanraden, maar dat is lastig (hoewel zeker niet onmogelijk! kwestie van ongeveer 4x rijden, waarvan donor alleen voor zaad (ter plekke produceren) mee moet) en dat is dusseldorf.. weet niet of de donor (ik begrijp dus dat dat niet de partner is?) daar voor in is? zo ja (of een beetje ) zou ik echt voor dussel gaan. zeer vooruitstrevend, zeer veel (meer) mogelijkheden, beter invriesbeleid en ontdooiingspercentage, enzovoort. ik weet dat het radboud de award voor beste kliniek 2009 heeft gekregen (Freya kent IVF-award opnieuw toe aan Radboud » Gezondheid.nl) dit kan je ook terugvinden op de site van freya.nl zelf denk/vind ik niet dat 'dichtbij amsterdam' doorslaggevend zou moeten zijn, maar meer 'de beste kliniek' voor hun wensen en behoeften. die verschillen per persoon en per karakter en per staat van ongeduldigheid.. maargoed, ik had in eerste instantie 'partner' gelezen (ben dement! reden weet je! ) maar in geval van een donor is dat misschien wat minder flexibel allemaal? er zijn ongetwijfeld veel MMMeisjes hier die in de buurt van amsterdammie zitten. ik moet denken aan elif (.. of was dat nu het gooi?) onder andere? hoop dat je veel reacties krijgt. en anders: google, google, google! succes voor je vriendinnetje! knuf kling.
Veronika, volgens mij wil je dit hebben: http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000000283_IVF%20cijfers%202008%20per%20kliniek.pdf Ik ben zelf behandeld in de VU en de 1e poging was gelijk raak! Het is een vrij groot centrum, qua medewerkers dus je zal zeker niet altijd dezelfde arts krijgen maar het gaat om het eindresultaat, toch? Ook vriezen ze zeer selectief in en hebben ze een vrij hoog cryo-succespercentage; op de eigen site van de VU staat dat de kwaliteit van hun ontdooimethoden is verbeterd... Heb je hier wat aan? Gr Susan.
goede site is dat zeg! moet wel opmerken, dat de kansen uiteraard wel zijn gebaseerd op gemiddelden. stellen met heel veel, of juist heel weinig problemen zullen een lagere of hogere kans krijgen! overigens vind ik een streng invriesbeleid trouwens een zwaar minpunt. ik ken (hier) meerdere meisjes die zwanger of moeder zijn van een prachtige 2-cellige.... maar ik ga weer lekker offtopic, skoezie!
Thx meiden voor de info. @Kling: IK ben het met je eens qua keuze en kliniek, maar ik ben niet relevant en zij zijn anders plus de situatie is anders. Ivm privacy kan ik er niet zoveel over zeggen, maar bedenk maar dat de donor niet echt snel en ver kan reizen voor zijn donatie en verder nog zijn eigen dagbesteding heeft ook . "Omgeving" Asd is dus wel must, maar misschien dat ik ze tot iets redelijks in de buurts (Hoofddorp, Zaanstad, Gooi, weet ik veel) nog kan "overtuigen" met de juiste info. @Susan, dank, ik ga na werktijd even loeren daar! @Kling, nee, dat is niet offtopic, ik als mmmleek kan die info toch niet zo lezen als jullie, dus dat invriesbeleid en wat jij daarvan vindt is juist nuttige info vind ik!! En breng ik zeker mee over aan liefdinnetje. Nog meer tips of aanvullingen dames? = welkom hoor! Dank, Veronika
Zat hier even mee te lezen. In omgeving Amsterdam weet ik dat het VU inderdaad aan ivf doet. Heb ook goede resultaten gehoord van medisch centrum kinderwens in Leiderdorp. Is een kliniek speciaal voor vruchtbaarheidsproblemen. Is wel iets verder weg. Succes en hopelijk vind je een prettig ziekenhuis. En ja wat voor de een prettig is, is voor de ander niet prettig. Is erg persoonsafhankelijk. En is ook nog afhankelijk van welke arts je treft.
wij zijn in het amc geweest, daar heb je een speciale afdeling genaamd het cvv ( centrum voor voortplantingsgeneeskunde )
wij lopen in het MCK in leiderdorp, ben er super tevreden over.. behalve dan dat ik nog steeds niet zwanger maar dat is niet een fput van hun maar van de natuur helaas...
Een vriendinnetje van mij ja. Vond de medewerkers daar erg lief en betrokken en moest ook echt even afscheid nemen toen ze zwanger was. OLVG werkt trouwens samen met het AMC voor ivf en icsi-behandelingen...
ik ben altijd onder controle in het tergooi en ga voor de terugplaatsing naar het vu. Ben daar erg tevreden over.
Betekent dit dat je dan sowieso voor bijv punctie en terugplaatsen naar het AMC moet, als je IVF in OLVG zou doen? Weet iemand dit? Dank nog steeds voor alle reacties trouwens!! @ Vergo, alleen voor de terugplaatsing? Niet voor de punctie ook? (zou ik dan denken)
TP sowieso in AMC, punctie weet ik niet. Misschien dat ze even kunnen bellen naar het OLVG dan? Maar waarom dan niet gewoon in een zkh waar ze alles doen? Dus VU of AMC? Is wellicht makkelijker?