Bezig met relactatie en kan wel wat aanmoediging en tips gebruiken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door taliaa, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Wauw, wat goed zeg!! Petje af voor je doorzettingsvermogen! :D

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.252
    113
    Brabant
    zoooo trots!!!
    heb sinds gisteravond een babyweegschaal en ze heeft vandaag 3x 40cc aan de borst gedronken!!! (de rest fles natuurlijk)
    ze heeft alleen heel erg last van reflux waardoor ze heel onrustig drinkt en aan de borst dus ook..

maar goed, we geven nog niet op, maar zetten juist door!!!!

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Heb je ook voor aan de borst al een goede houding rechtop gevonden?

Heb ik hier ooit een topic over gehad waarin een moeder een foto had geplaatst.

4. Bri

Bri Niet meer actief

taliaa, wat ontzettend goed van jullie!
    ik denk dat je relaxte houding je goed doet; iedere cc die ze binnenkrijgt is er weer één, en 3x40 cc is gewoon super!
    petje af, en probeer ervan te genieten.

met reflux heb ik gelukkig geen ervaring... maar er zijn hier veel andere moeders die dat wel hebben.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.252
    113
    Brabant
    thnx meiden! vandaag weer even een mindere dag, ze drinkt gewoon te weinig. ( van de fles laat ze heelveel staan) komt door de pijn denk ik.
    @babel, oh, kan dat? Ik merk wel dat ze in rugby beter drinkt, maar kan dan zelf niet lekker zitten. heb het idee dat ze daar te groot voor is?
    Ik ga eens zoeken voor die houding (als je een link hebt...???)

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.252
    113
    Brabant
    oh gevonden! thnx!!! ik ga het dadelijk meteen proberen! heb een plaatje gevonden van buik tegen buik, maar dan rechtop op je knie. moet alleen even kijken hoe dat lukt zonder haar teveel op dr billen te laten steunen.

7. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Die foto in dat topic van mij is niet buik tegen buik he, heb je die ook gevonden? Ehhmmm even zoeken voor je.

Hier:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/244647-beste-voedingshouding-refluxklachten.html

Wat het handigst is voor je hangt denk ik erg af van de lengte van je kindje en de hoogte van je tepel :). Die houding naast je zoals op de foto kan natuurlijk ook met een of meer kussentjes of bijv op het voedingskussen ofzo. Heb het zelf nooit meer geprobeerd omdat het hier toch geen refluxklachten waren - maar ik vond het er wel heel lief uitzien :)!

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.252
    113
    Brabant
    thnx, want buik tegen buik (van het borstvoedingsforum) lukt niet, is ze te groot voor:)

9. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Fijn om te lezen dat het relacteren de goede kant op gaat!
    Je schrijft dat je dochtertje gewoon veel te weinig drinkt, maar waarom denk je dat? Ik dacht dat nl. ook altijd, en volgens 'de lijstjes' dronk (en drinkt) mijn dochter ook echt 'veel te weinig', maar voor haar is het blijkbaar voldoende. Kijk naar je kindje: is ze tevreden? Plast ze? Groeit ze? Dan drinkt ze niet echt te weinig hoor!

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.252
    113
    Brabant
    @danabelle, ze groeit ook niet genoeg;) Ze is ook niet tevreden.
    Ze is geboren met 4840 en weegt nu 5100 (ruim 6 weken). Dus nog niet erg gegroeid.
    maar het gaat de goede kant op!

Gisteren naar de ka geweest. Het is idd reflux en ze krijgt nu medicijnen. (zantac) Niet tegen het spugen, maar om de pijn te minderen. Nu hopen dat ze ook beter gaat drinken.
    Ze drinkt nu zo'n 40cc per keer, ook als ik kolf ipv van voed dan is dat de productie.
    De ka staat achter de bv, mits ze goed gaat groeien. (bv spuugt ze makkelijker uit).
    Dus nu sta ik op een tweesprong (deze beslissing heb ik voor me uit geschoven tot ik bij de ka was geweest): ga ik zo door, dus eerst borst en dan de fles. Of ga ik er helemaal voor en probeer ik haar 100% aan de borst te krijgen??
    Ik ben er nog niet uit... Vandaag maar eens even goed nadenken....

iemand nog tips? of een leuke aanmoeding? kan ik wel gebruiken:)

11. Bri

Bri Niet meer actief

Meisje, dat is een keuze die je zelf zult moeten maken. Je merkt dat het veel van je vraagt, en of je dat kunt/wilt opbrengen is aan jou...
    Kan me wel voorstellen dat je in elk geval wilt dat je dochter genoeg binnenkrijgt en dat ze goed groeit (en tevreden is!). Je kunt denk ik zelf het beste merken op welke manier je daar voor kunt zorgen. Combi van borst en fles lijkt me niet zo'n verkeerde, maar zolang je blijft combineren is het de vraag of je productie niet marginaal blijft...
    Je zou het kunnen proberen; geef jezelf een aantal dagen de tijd waarin je probeert of je haar volledig aan de borst krijgt (onder het motto: nu of nooit). Als het lukt, zonder al te veel spugen en last voor je dochter, is dat geweldig. Als dat niet volledig lukt, weet je dat je het geprobeerd hebt, en dat je met een gerust hart ook fv kunt geven.

Wat een moeilijke keuze, maar diep in je hart weet je vast het antwoord wel, wat jij het allerliefste zou doen. Er is niet één goed antwoord.

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb helaas geen tips voor je maar wilde je wel even een hart onder de riem steken! Wat fantastisch dat je je meisje toch aan de borst probeert te krijgen! Ik vind je echt een topper!

Een combi van borst/fles is ook mogelijk maar het is even zoeken. Tygo krijgt ook al een tijdje bv samen met kv omdat ik te weinig productie heb (vroeger een borstverkleining gehad), zo krijgt hij wat ik heb en de rest met flesjes.

Ik hoop voor je dat het allemaal goed zal verlopen... welke beslissing je ook neemt.

Dikke knuff!

13. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hai Talia, misschien nog ter aanmoediging: elke druppel borstvoeding die ze van je kan krijgen is enorm waardevol! Vol voedingsstoffen, antistoffen en moederliefde! Nog een tijdje bijvoeden voor haar groei, en misschien toch wat bij-kolven voor je productie lijkt me verstandig, en let ook op in hoeverre je het zelf trekt, maar hoe dan ook de moeite om er helemaal voor te gaan. Super goed bezig voor een super goed doel! Vind ik echt :)

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.252
    113
    Brabant
    YES vanochtend 60-70 cc aan de borst gedronken!!! *trots*!!!!

15. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    :D Goed zo!

16. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Lekker he, dat heb je maar weer mooi voor elkaar! Hoe gaat het met spugen nu?

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat geweldig!!! :)

18. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Ik begrijp dat je kindje ook reflux heeft. Mijn dochter had dat ook. Ik ben (in verband met andere problemen) een paar weken gestopt met de bv en ben daarna deels bv en deels kv gaan geven. Maar.. na een week of wat vond ik dat toch maar 'niets' en ben ik weer volledig bv gaan geven. Van de kinderarts mocht dat wel, maar het hoefde allemaal niet zeg maar ;). Het kán dus wel, ook bij een weinig drinkend kindje met reflux!
    Ik wil je nog heel veel succes wensen!

19. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.252
    113
    Brabant
    @danabella, klinkt als mijn verhaal!
    is jouw kindje niet veel meer gaan spugen met bv?
    En hoe ben je het gaan doen? hoeveel dronk je kindje toen je de combi gaf van bv en kv? en daarna??
    ik ben er nog niet uit wat we doen..
    ze drinkt nu ook zo onrustig aan de borst.... word er gek van, haha
    maar elke slok vloeibare mamaliefde is meer dan mooi meegenomen!

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.102
    2.252
    113
    Brabant
    ben gister bij het cb geweest en ze is genoeg gegroeid. ze drinkt gewoon heel weinig, maar wel genoeg dus.

Ik leg haar nog steeds voor elke voeding aan en dan drinkt ze ong. 40cc.
    Nu ben ik begonnen met tussen de voedingen in kolven. (dus eerst voeden-fles en 2 uur later kolven). Ik hoop dat het mijn productie wat op gaat krikken.

merk dat links echt bijna niks komt, max 10cc met kolven. dus ik denk niet dat ik nog 100% bv kan gaan geven.

Deel Deze Pagina