Bezig met relactatie en kan wel wat aanmoediging en tips gebruiken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door taliaa, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik wilde even zeggen dat ik het superknap van je vindt en wil je heel veel succes wensen!!!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.131
    2.311
    113
    Brabant
    thnx voor de aanmoedigingen, doet me goed!

hier even een trotse update:
    Gister om 0:00 aan de borst en daarna fles, toen om 615(!!) enorme honger, borst maar heel even, want ze werd echt heel driftig.
    maar om 10:00 heeft ze 100cc(!!!!!) aan de borst gedronken!! ZOOOOO trots!!!! om 14:00 80cc(!!) Echt het record tot nu toe!!! YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Oja, volgens mij het tsr goed op gang gekomen! daarnet spoot het er echt uit toen ze losliet!

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wauw! Dat gaat goed zeg!
    Ik kan me voorstellen dat je trots bent.
    Onwijs knap van je!!

4. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    taliaa ECHT super goed meis!!!

Vind het zo knap van je dat je al die moeite doet, echt liefde he!! Geniet van de borstmomenten, volgens mij, zoals het nu gaat, kan jij binnenkort (2 weekjes?) volledig op BV over!! :)

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Jeeee!!! Straks kan je je onderschrift veranderen in geniet EN groeit op mamamelk! Super meis, dat je dit doet!

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.131
    2.311
    113
    Brabant
    hihi, dat zou meer zijn dan ik OOIT had durven dromen!!!
    maar ik ga er nog niet vanuit hoor! links heb ik amper productie (met kolven max 10-20cc) dus dan zou rechts nog wel wat meer zijn best moeten doen.
    Ik heb nu 2 dagen tussendoor af en toe gekolfd en dus duidelijk meer productie. dat geeft moed om een echte kolfdag in te lassen. (elk uur kolven) ben er bijna aan toe.
    (klinkt zwaar, maar had mezelf beloofd NOOIT meer te kolven, dus moet er wel echt aan toe zijn)

Thnx voor de aanmoedigingen, die laten me beseffen:"ja, dit doe ik toch maar mooi voor mijn meissie"

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    zo is het, je doet het met de kracht van pure mamaliefde :)

Ik zou (als ik jou was) ook telkens beginnen met aanleggen aan de borst die de minste productie heeft.
    Dus beginnen links, totdat je ziet dat je meissie niks meer krijgt, en dan aan de rechterborst verder laten drinken.
    Zal (volgens mij!) wel helpen om ook je linkerborst meer op gang te krijgen.

Je doet het zo goed !!

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.131
    2.311
    113
    Brabant
    dus ook als ik de vorige voeding rechts geëindigd ben? gewoon steeds links beginnen??
    Ik vind het zo zonde he, mijn tsr is gewoon té sterk voor d'r, ze verslikt zich steeds en dus verliezen we kostbare melk, hihi. vooral omdat ik dus niet genoeg heb...
    maar we gaan door!!! maandag weer een kolfdagje!

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Ja, sowieso, maar wel altijd 2 borsten per voeding geven he.
    Ik zou dit een paar dagen proberen, gewoon om te kijken of je linkerborst weer mee wil!

10. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    bedoel je ivm met die melkverspilling, dat ze zich verslikt en dat de melk daardoor uit haar mondje loopt?
    In dat geval kan ik je alleen maar vertellen hoe het hier ging; ik heb namelijk ook een sterke tsr, en bij het begin verslikte m'n zoontje zich ook, maar na verloop van tijd worden ze dat wel gewoon en houden ze het toch binnen.

Als je het echt vervelend vindt, kan je ook altijd de eerste paar stralen afkolven, zodat de melk niet verspilt wordt.
    Maar dat is misschien wel een heel gedoe.

Als je bedoelt dat je melk verspilt wordt doordat je andere borst gaan 'lekken', kan je, als je je daar comfortabel bij voelt, een bekertje onder je lekkende borst houden.
    Maar ik kan me voorstellen dat dat niet zo makkelijk is, want je hebt soms handen te kort bij het BVen he :D

In elk geval denk ik dat je heel goed bezig bent, dat je productie echt goed op gang zal komen en dat je binnen een maand helemaal niet meer in zit met enkele verspilde druppels ;)

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.131
    2.311
    113
    Brabant
    zou het? zou het echt nog mogelijk zijn? *huiltje*
    ik ben al SUPER blij met elke cc die ze binnen krijgt! Vind de flessen nu ook veel minder erg!!

Ja verspillen in de zin van ze laat het uit d'r mondje lopen en als ze loslaat spuit het eruit.
    rechts dan he! Ik begin nu dus steeds links en zal de volgende voeding rechts eens een bekertje onderhouden. kijken hoeveel het is.

Net had ik een tsr voor de voeding (ze huilde) en toen dronk ze veel rustiger en spuugde ze minder. Maar afkolven heeft geen zin, want daar krijg ik (haast) geen tsr van. Nu maar gewoon hopen dat ze snel doorkrijgt dat ze dan niet zo hard moet zuigen!

12. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    mja ik ben sinds vandaag ook beginnen kolven (wil wat oefenen met de fles) maar krijg er dus werkelijk nog geen 10CC uit... terwijl ik wel genoeg melk heb. raar, dat kolven.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Misschien hebben jullie dan iets aan de neusspray oxytocine, daar kun je bij je huisarts een recept voor vragen.
    Als je dat spuit net voor het kolven dan krijg je een tsr. Bij mij werkt het al binnen een minuut.

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Als je nu pas voor het eerst kolft, kan het best dat je borsten daar even aan moeten wennen, dat heb ik wel vaker gehoord.

Door ernstige hyperlactatie ben ik al heel vroeg in de bv periode begonnen met kolven (leegkolven om te pogen te resetten en beetjes om te verlichten als ik het echt niet trok). Ik kolfde eigenlijk meteen veel, maar dat komt misschien ook omdat ik het al heel vroeg ben gaan doen.

Wat voor kolf heb je? (enkelzijdig/dubbelzijdig/elektrisch/hand...) Dat wil ook nog wel eens uitmaken.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.131
    2.311
    113
    Brabant
    @the lady, heb je wel een tsr? ik heb dat met kolven niet/nauwelijks en kolf dus minder dan dat ik heb.

Ik gebruik die neusspray, maar t werkt niet.

@joepiedepoepie! Net 90!!!! gevoed!!! ze spuugt wel enorm veel en wil geen fles, maar goed..(fv krijgt ze ingedikt, dus met bv spuugt ze gewoon veel meer)

16. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @ ratatosk, ik heb horen zeggen dat je dat in België niet kan verkrijgen... kan het altijd vragen, maar herinner me een topic over die spray en dat belgische dokters daar niet aan konden geraken ofzo..

@evenstar, ja dat denk ik ook wel, ivm dat wennen :)
    Heb een gewone handkolf van Avent gekocht. Heb vandaag 2 keer proberen te kolven, de 2de keer zonder siliconen kussentje en dat ging iets beter, maar nog steeds heel weinig.
    Ik denk wel dat ik een tsr heb aangezien de melk soms wel in straaltjes komt, maar na een half uur links en rechts kolven had ik maar een bodempje van 4mm melk ofzo.

@taliaa, ja denk wel dat ik een tsr heb... Misschien is het echt gewoon oefenen.
    Goed joh, 90 drinken is echt al goed he!!

17. Kounelli

Kounelli Actief lid

4 dec 2008
    335
    0
    16
    Wauw, Taliaa!! Jij en Elize gaan echt supergoed! Knap hoor!

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.131
    2.311
    113
    Brabant
    daarnet had papa een flesje kv gegeven, want ik was boodschappen doen (mijn uitje van de dag)
    Dus bij thuiskomst (5 uur na de vorige voeding) gekolfd: 100cc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de eerste keer dat ik zoveel heb gekolfd!!!!!!

plan: donderdag een kolfdagje!!!!! en vrijdag veel aan de borst en misschien het weekend kijken of ze het redt op alleen de borst??? (oeioei durf ik dat te zeggen?? ze drinkt nu nog zo'n 80 cc kv bij elke voeding..)

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Jeeeee!!!! :) :) :)

Oefening baart kunst :D

20. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wauw zeg!
    Ik volg vol bewondering jouw verhaal :)!

Deel Deze Pagina