bezig sinds sept 2010--> nog niet zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anne85, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    @Pluis; ik hoop voor jullie dat het snel mag lukken!

2. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Dank je,dat hoop ik voor jou natuurlijk ook! :)

3. huismusje

huismusje Nieuw lid

4 apr 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.
    Sinds gisteren ben ik nieuw op deze site en heb aandachtig al jullie belevenissen (als ik het zo mag noemen) gelezen. Ik wil jullie mijn verhaal vertellen zodat ieder van jullie altijd hoop zullen houden.
    13 Jaar terug ben ik gestopt met de pil. Maar wat er al gebeurde bij mij gebeurde er niets en ook bij ons kwam de ene zwangerschap na de andere zwangerschap langs bij andere. Na een jaar te hebben aangemoddert hebben we ons laten onderzoeken en daaruit bleek dat het zaad van mijn man geen levend zaad had. Na vele onderzoeken bleek toch dat er steeds meer levende cellen bij hem gevonden werden. Vraag me niet hoe dat kan! Hierdoor kwamen wij in aanmerking voor ICSI. Na 4 (zware) ICSI-pogingen bleek dat de artsen voor ons niets meer konden doen. Wij moesten gaan leven met het idee dat wij nooit een kindje van onszelf zouden krijgen. Ja das moeilijk na 4 jaar van ziekenhuizen bewandelen.. Maar na een half jaar kwam ik er na 9 weken achter dat ik zwanger was. Spontaan! Na een heerlijke zwangerschap hebben wij een gezonde wolk van een dochter gekregen. Natuurlijk hoopte wij dat dit nog een keer zou gebeuren. Maar wat we ook oefende er gebeurde niets. Nu is mijn dochter 7 jaar. Sinds de feestdagen was ik steeds niet lekker en dacht dat ik de griep zou krijgen. Dat heersde heel erg en de symtonen had ik. Alleen die griep zette niet echt door. Ik was het laatste jaar 10 kilo afgevallen en merkte dat ik de kiloos er langzamerhand weer aankreeg. Totdat het mijn man ook ging opvallen en vroeg of ik niet zwanger zou zijn. Nee natuurlijk niet! Toch maar een test gedaan en ja hoor! Ben nu 17 weken zwanger (spontaan) van onze 2e spruit. Wie in de wereld ook zegt dat er geen wonderen bestaan dan zijn wij het levende bewijs dat er zeker wonderen kunnen plaatsvinden. Dus meiden, als je het even niet meer ziet zitten denk aan mij! Groetjes!

4. anne85

anne85 Niet meer actief

huismusje dank voor je mooie verhaal, gefeliciteerd met je zwangerschap en tweede wonder! Ik vind het moeilijk hoop te houden en ben er ook echt veel te veel mee bezig ik weet niet hoe ik dit uit kan schakelen, al denk ik deze maand ga ik er niet aan denken.. maar jullie raden het al het lukt niet aarrrggghh hoe zet ik mijn hoofd uit?:) iemand een idee hihi.. iemand al een ei gespot?? Ik nog niet zal ook nog wel ff duren denk ik hier, kan de weken wel vooruit kijken elke dag streep ik driftig in mijn agenda de dag door, zo weer een dag denk ik dan haha, lijkt wel op zo'n kerst kalender met chocolaatjes achter het luikje:)

liefs

5. Fleurtje

Fleurtje Actief lid

31 mei 2010
    421
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook iemand die al een tijdje bezig is maar nog niet zwanger. Ik ben half april 2011 gestopt met de pil. 1mei eerste echte menstruatie gehad, weet ik zo goed omdat het na koninginnedag was. Daarna geprobeerd maar na een paar maanden nog niet zwanger, bleek dat we het steeds in de verkeerde dagen deden omdat ik ervan uit ging dat je eisprong altijd 14 dagen in je cyclus plaatsvond. Dus vanaf september begonnenn met tempen en daar kwam wel een eisprong uit elke maand maar heel laat. Dus vanaf toen elke keer goed geklust maar nog zonder resultaat. Omdat ik zon lange cyclus heb zitten we nu in ronde 5 (we tellen vanaf september want daarvoor dus niet goed geklust) en zit ik in afwachting van me menstruatie. Natuurlijk maak ik me gek met allerlei kwaaltjes die ik voel terwijl ik mezelf voorneem dit niet te doen. Wordt daar elke maand weer gek van. Hoor ook veel dat ik het los moet laten en het vanzelf wel komt maar dat lukt niet echt. Me schoonzusje werd na een maand zwanger en gaat waarschijnlijk binnekort weer voor een tweede en ik gun haar het geluk van de wereld maar is soms wel moeilijk... voel me zo egoistisch dat het soms pijn doet dat andere zeggen dat ze zwanger zijn. Ondertussen zijn nu 3 nichten van mij tegelijk zwanger dus in de familie draait ook alles om babys. Lastig om het los te laten dus.

6. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Huismusje wat ontzettend fijn dat jullie nu in verwachting zijn van jullie 2e wondertje! En idd wonderen bestaan en jouw verhaal zal veel dames helpen om hoop te houden!

@ fleur ik snap heel goed wat Je bedoeld.. Mijn jongere zusje is zwanger en mijn beste vriendin is zwanger van haar tweede. Het is dus helemaal niet raar dat je je Daar soms klote om voelt. Ik denk dat heel veel vrouwen die het ook heel graag willen dit ook wel eens voelen!
    Ik iig wel !!!

7. Anna2

Anna2 Lid

14 feb 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik wil ook graag aansluiten. Ik ben Anna, 30 jaar en bijna een jaar getrouwd. Vorig jaar augustus met de pil gestopt en nog niet zwanger... Ik merk dat ik het er steeds moeilijker mee krijg, en steeds meer aan mezelf ga twijfelen. Vooral ook omdat mijn cyclus sinds het stoppen met de pil steeds gekker wordt. Na het stoppen met de pil zat ik al snel op 28 dagen en had ik nauwelijks klachten, nu wordt mijn cyclus langer (34 dagen laatste keer) met een late eisprong, heb minimaal 15 dagen per cyclus lichte ongikrampen en al twee maal een korte tussentijdse bloeding gehad. Huisarts wil het nog even aankijken, maar ik maak me toch best zorgen. Merk ook dat ik er veel mee bezig ben, en met die krampen is het ook wel lastig om het van me af te zetten. Sorry, moet het even van me afschrijven.. Wel fijn om te lezen dat we niet de enigen zijn die er langer over doen!
    Groetjes Anna

8. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hallo ladies,
    Welkom Anna en Fleurtje!
    Fijn dat we er hier met z'n allen over kunnen praten en eerlijk gezegd ook wel fijn om te lezen dat het niet bij iedereen in 1x raak is! Wat daar lijkt het vaak wel op in je omgeving. Alsof iedereen maar 'gewoon' zwanger wordt. En het doet inderdaad pijn als je zelf elke maand weer ongesteld wordt.
    Laten we hoop houden met elkaar. En hier mogen we gewoon eerlijk zeggen wat we voelen. Want ik ben soms echt jaloers op zwangeren om me heen, maar ja dat blijft toch een beetje een taboe!
    x

9. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    hoi ik wil me ook graag even bij jullie voegen...ik heb niet alles terug gelezen:(:$ sorry...

Ik ben (bijna) 27 jaar en ben in augustus gestopt met de pil, we zijn nu een aantal maanden bezig en helaas nog niet zwanger...
    in mijn omgeving echt super veel zwangeren en voor mijn gevoel ook een aantal die de eerste keer meteen zwanger waren...
    merk dat het me de ene keer heel zwaar valt en de andere keer is het prima...apart is dat...
    mijn vriend is wat nuchterder en heeft zoiets van het komt vanzelf wel...en dat is ook wel zo

fijn dat ik niet de enige ben en dat er nog meer meiden zijn die zich zo voelen,

liefs

10. Hel00n

Hel00n Actief lid

23 feb 2011
    124
    0
    0
    Nieuwegein
    Hallo allemaal!!
    Ik sluit me ook hier aan.. Ben in juni 2010 gestopt om met condoom te vrijen.. Ik was toen al een jaar gestopt met de pil om andere redenen.. Mijn menstruatie verliep na t stoppen met de pil niet vlekkenloos.. Veel pijn.. Stolsels en erg onregelmatig.. Na een aantal maanden toch naar de dokter gegaan.. Dit was dec 2010.. Ik heb een uitstrijkje gehad.. Hier kwam pap2 uit.. Ik ben toen bij de gyn geweest.. Die zag niets vreemds toen.. Dus in juni moet ik nog een uitstrijkje laten maken om te kijken hoe het dan is.. Is het hetzelfde of erger moet ik naar de gyn terug.. Hopelijk is dat niet zo.. Maar goed als ik juni niet zwanger ben.. Zei de gyn dat ik terug mag komen voor verder onderzoek!! Spannend dus..

Groetjes

11. anne85

anne85 Niet meer actief

Mag er al iemand testen??
    Ik w8 op mijn ei, voel al wel iets lichte steken rechts miss komt ie wel.. :)

liefs

12. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

hey ik wil je echt niet ontmoedigen hoor, maar wij zijn gestopt met de pil in augustus 2008 en had uiteindelijk een posi test op 8-10-1009 dus bij ons heeft het echt 13 maanden geduurd?!!!
    en ohh wat duurde dat lang, nu zijn we bezig voor een 2e en zitten nu in ronde 2 en heb vandaag mijn nod

13. anne85

anne85 Niet meer actief

dat is geen ontmoediging hoor! Is het via natuurlijke manier gelukt, of was er een reden.. denk het niet bij 13 maanden toch:) was je er in die maand minder mee bezig of?

Succes voor de tweede!

liefs

14. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey allemaal..

Hoe gaat het bij jullie? Word af en toe echt gek van mezelf, denk de hele dag aan zwanger worden haha :p

@Anne jij wacht ook op je ei zie ik.. Ik zou hem rond deze tijd ook moeten hebben.. Het kan ook zijn dat ik hem afgelopen weekend heb gehad maar kon toen lastig testen omdat we toen met een grote groep een weekend weg waren.. Heb gister en vandaag wel getest, vandaag een hele vage streep dus weet het niet zo goed :(

@mamavand 13 maanden is redelijk gemiddeld toch, als je tenminste ook lang de pil hebt geslikt.. Stiekem weet je dat je best een tijd nodig hebt om te ontpillen maar je hebt toch iedere maand weer hoop hè haha:D

15. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Hey,

Zo te zien zijn er genoeg mensen die ermee bezig zijn!

Heb mezelf de eerste periode gek gemaakt....Maar toen we net begonnen waren is er bij een voorstaduim van baarmdrhalskanker geconstateerd...Dus we zijn tot december eruit geweest....Alles gelukkig goed, maar was wel schrikken....
    Vervolgens iedere dag mee bezig geweest....Weer controle gehad en nu hebben ze een vleesboom gevonden....Afwachten of die groeit of niet. Misschien moet die er uit....Volgende maand duidelijkheid. Ondertussen wel gewoon verder gegaan....Mocht ook.....Indien het niet voor september lukt, kan ik naar de gyn. Maar ook geeft een hoop onrust bij ons....Het moeten lukken voor die tijd...

Maar sinds die keer lukt het me om me er minder mee bezig te houden....Wel check ik af en toe deze site....Maar ook geen ovutesten meer gebruikt deze maand, om de druk eraf te halen...

Ach ondanks alles voel ik me goed en kan ook genieten. Wij realiseren ons dagelijk dat dit jaar ook anders had kunnen lopen!

Nu nog een weekje of 2 wachten en dan weten we of het deze ronde gelukt is!

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heftig verhaal Alex! Tis niet niks wat je allemaal voor je kiezen krijgt.. Kan me voorstellen dat je geniet van alles, juist omdat je weet dat het ook anders had kunnen lopen..

Ach en je weet wat ze zeggen, als je er minder mee bezig bent kan het ineens snel gaan.. Ik hoop iig dat dit bij jou het geval is, het is jullie iig heel erg gegund!

17. chntl

chntl Bekend lid

5 apr 2011
    540
    0
    0
    Friesland
    Wij wachten al vanaf mei 2010 en er is nog steeds niets....:( helaas

18. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Nee nooit een oorzaak gevonden waarom het zo lang geduurd zou hebben!!!
    maar idd na 12 maanden teleurstellng had ikz o iets nou we zien het wel, en wat bleek die maand meteen zwanger.
    Nu waren we bezig voor ee tweede en ik had zo iets van het zal wel weer lang duren maar nu was het pas de tweede maand en ik heb toch echt gister en vandaag 3 posi testen gehad dus ik ben weer zwanger van ons tweede wondertje!!!
    En ik heb niet zo lang de pil geslikt 2 jaar!!!
    en tussen me zoontje en nu in hebben we gewoon condoom gebruikt maar geen pil of iets op basis van hormonen!!

19. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

oh ja en de 13 e maand hebben we ovu testen gekocht van clearblue vond die van de kv hel onduidelijk en het was meteen raak

20. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik las uit je eigen topic dat je een beetje schrik had maar het ziet er u goed uit.. Super gefeliciteerd!

Ik heb ook besloten me meer te gaan focussen op andere dingen, ga nog wel gezellig meekletsen maar het wordt anders echt een obsessie :p

Deel Deze Pagina