Ik, en vele van jullie met mij, hebben er al vele gehoord en naar ons hoofd geslingerd gekregen, maar die ik vandaag voor mijn kiezen kreeg, sloeg echt alles! Zit er nog van na te shaken. :x Sta ik samen met Quinn bij de kassa de boodschapjes af te rekenen. (Quinn kan al heel stoer zelf in het karretje zitten ) Vraagt de mevrouw achter me.....Hoe oud is hij? Dus ik zeg trots 13 maanden. Zegt ze....Oh? Zegt ze: "dan ligt hij qua spraak wel achter." (Quinn zat een beetje te brabbelen) Dus ik zeg ook nog (stom rund dat ik ben) "Dat zou kunnen, want hij was 11 weken te vroeg, maar volgens mij valt het wel mee met dat achterliggen". Zegt ze:"Ohhhhhh maar dat verklaart alles, dan ligt het daaraan!" Ik: "Ohja joh?". Ja zegt ze, want mijn nichtje was 10 weken te vroeg, die is nu 4, en daar zit ook een steekje bij los. . PARDON????? Ik stond te koken:x Optie1: Een goeie rechtse verkopen....hmmmm met Quinn erbij in een volle supermarkt is pedagogisch gezien misschien niet helemaal verantwoord. Daarbij komt nog dat met een kindje van 13 maanden op het politiebureau zitten misschien ook niet zo'n vrolijke vrijdagmiddag bezigheid is. Optie 2: Erop reageren.....Nee...daar ga ik geen woorden meer aan vuil maken. Optie 3: Quinn erbij betrekken....ja, das een goeie.........Kijk Quinn.................dat is nou een mevrouw met het IQ van een tomaat!!! Ik heb de kassiere (die stiekum zat te grinniken) bedankt, en ben weggelopen.
waahahaaaa Hoe durft ze, DAAR zit zeker een steekje los!!! Op zo'n moment sta je met je bek vol tanden... maar denk dat ik iets gezegd zou hebben in de trent van: 'tsja Amy, die mevrouw kan er ook niets aan doen, die is niet helemaal koekie*' * niet helemaal koekie zeggen wij altijd als iemand niet helemaal in orde is Mijn dochter zou dan naarna roepen 'KOEKIE'.......
ik hoop dat je voor optie 3 hebt gekozen wat een verschrikking zeg... Tsja die opmerkingen.... zucht. Zelf vriendinnen kunnen er soms wat van; denken er gewoon niet over na. Toen ik zwanger was van mn tweede: "ja nu zal je gaan beleven is om een volwaardig kindje op de wereld te zetten" En een andere vriendin:"ja Thomas die praat altijd zo grappig met van die keelklanken, net de afrikanse stam. hoe heeft het ook al weer" (Thomas heeft een behoorlijke spraakachterstand) Of: "ja maar die achterdstand hoeft toch niet door de vroeggeboorte te kome"n?" (nee hoeft niet nee, maar de kans is wel zo'n 99% dat het wel zo is... grrrrr!) en mensen hebben altijd de behoefte om over prematuurtjes te praten van een kennis van de buren van de tante van die en die , die dan natuurlijk of helemaal goed terecht is gekomen (die is nu 1.90m en is advocaat) of idd waar heel veel problemen mee zijn (zit nu op een speciale school en heeft autisme, maar is 'wel heel lief hoor') Ik hoef het niet te horen!!!! Ik heb al genoeg te dealen met de probleempjes van mijn zoon en heb geen behoefte aan een continue vergelijking...
of je zegt: "ja en u heeft daar natuurlijk heel veel verstand van, want daarom zit u hier achter de kassa." " of "oh en dat weet u natuurlijk omdat u ook 10 weken te vroeg bent geboren, want bij u zit er duidelijk een steekje los" of eeeeehmmm "mijn kind kan iets wat de meeste kinderen niet kunnen: nog voor de uitgerekende datum ademen en drinken, dat zie ik jouw kids niet doen" grrrr wat wordt ik agressief van dit soort lui... misschien verzin ik straks nog meer
Ik heb dus inderdaad optie 3 gekozen, vandaar dat de kassiere ook zo moest grinniken. Heb idd ook eens zoiets op het CB gehad. Een moeder die hoorde dat Quinn nog niet kon omrollen. Hij was toen 7 maanden (ongecorrigeerd) Ze zei toen: kan hij dat nog niet? Die van mij kon dat met 5 maanden al. Toen vroeg ik haar met hoeveel weken haar kindje geboren was. Ze zei: met 41 weken en 2 dagen, waarop mijn antwoord was............Toen pas? Dat kon die van mij met 29 weken al. De CB verpleegkundige moest toen stiekum ook wel lachen.
Ohhh vind het echt zo goed hoe je gereageerd hebt!!! Ik zou mn lachen ook niet in kunnen houden als ik achter de kassa had gezeten!! En idd zelfs van mensen die heeeel dichtbij staan krijg je de gekste opmerkingen!
Wat een raar mens zeg. (heel voorzichtig uitgedrukt ) Ik zal maar niet zeggen wat ik tegen dat mens gezegd zou hebben! :x
Vertel het net tegen mijn man, weet je wat die zei........ Hij zegt ik zou een pudding of een pak vla ofzo gepakt hebben, open gemaakt en zonder wat te zeggen over haar hoofd hebben leeggegoten
Ooooh wat een achterlijk mens.. Die is echt niet goed!! Wat Mary zegt heb ik ook nu ik zwanger ben.. Mensen begrijpen het niet en vinden het dan raar als ik het niet grappig vind
Geweldige opmerkingen maak je terug. Ik ga ze onthouden. Meestal ben ik niet zo snel met een opmerking terug plaatsen. Hoe reageerde ze toen je optie 3 zei?
nou jaaaaa, zeg, zelfs het IQ van een tomaat is nog niet terecht! Tjonge jonge, domme gans. complimpenten voor je enorm gevatte opmerkingen! Ik lig in een deuk om je opmerking die je bij het cb gemaakt heb. Die ga ik zeker onthouden! wel jammer trouwens dat we zulke opmerkingen moeten verzinnen om mensen aan het verstand te peuteren dat ze echt te dom voor woorden bezig zijn!
Wat een goede opmerkingen. Kwam er gister hier op zp nog eentje tegen Had in haar onderschrift staan: 37 weken zwanger klein ventje kom maar gauw!! (echt met 2 uitroeptekens) Dik gedrukte letters. Kon het toen echt niet laten om off topic een reactie te plaatsen. PFF 37 weken en dan al komen. Wou dat ik dat gehaald had.
Heb haar ook gezegd dat er veel meiden op dit forum zijn die je daarmee voor het hoofd stoot. En dat ze dat wel door moet hebben. jammer genoeg heeft ze nog niet gereageerd
Ik denk dat mensen gewoon denken, na 37 weken mag je thuis bevallen dus dan maakt het niet meer uit of je kind met 40 of met 37 weken komt. Zo iets van 'doe dan maar direct met 37 weken', je bent toch ook gewoon ongeduldig en kijkt naar je ukkie uit, daar komt dat uit voort denk ik... Ik wist ook eerlijk gezegd niet wat een paar dagen of bij hele premature kindjes een paar uur al voor verschil kan maken... Ik vind het eerlijk gezegd geen kwetsende opmerking ofzo. Ze bedoelt er toch niets vervelend mee. Het is hooguit onwetendheid. Maar in mijn ogen vrij onschuldig eigenlijk Maar goed, iedereen interpreteert dat op eigen wijze misschien. Liefs Elea