Bezig voor 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    We willen over een paar maanden aan de 2e beginnen. Ons 1e kindje werd met 31 weken met een spoedkeizersnede gehaald omdat ik pre-eclampsie had en hij er slecht aan toe was. We vinden het erg spannend en hebben daarom eerst wat onderzoeken laten doen waar we 7 sept. de uitslag van krijgen. Ik hoop het zo...

2. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Oh jeeetje ons kleintje,
    Wat verschrikkelijk spannend zeg! Joehoe. Je zou haast denken van wel hoor als je dat allemaal zo opschrijft. Wat zou dat leuk zijn.

@ Brunette: Wat vervelend meid. Als je je hier op hebt ingesteld dan is dat wel heel naar. Denk dat je vriend even wat meer zekerheid wilt hebben en daar is natuurlijk ook wel iets voor te zeggen. Wat als zijn contract niet wordt verlengt, dan moeten jullie voor drie kindjes zorgen, terwijl het best moeilijk is in deze tijd om een nieuwe baan te vinden. Of valt dat wel mee in de sector waarin je vriend werkt?

@allemaal: Ik was weer eens te vroeg:). Wilde gisteren een afspraak maken in het ziekenhuis voor zo'n voorgesprek voordat je zwanger wilt worden, maar de agenda kon nog niet zover ingevuld worden. Moest in Januari maar eens terug bellen:D!

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ brunette

Moeilijk is dat he.
    Wij hadden hormonen gebruikt om zwanger te raken na 2 miskramen vond m'n man het allemaal wel genoeg en zouden we stoppen tot september.
    Zo moeilijk! alleen was ik 6 weken later al spontaan zwanger van Britt.
    Weet hoe je je voelt.
    Maar zou een condoom voorstellen dan ben je in ieder geval van de pil af.
    En ben wel met M eens, zou ook een gesprek aanvragen of ze met hem door gaan.

@ o.k

Oeh zo spannend!
    Zit telkens vol spanning te kijken haha of er al nieuws is bij 1 van jullie.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

:(:(:( heb net een test gedaan, alweer negatief,
    terwijl mn ongesteldheid maar uitblijft. Ben er wel een beetje sip van.

we hebben vanmiddag heerlijk door het bos gewandeld, even een vakantiedagje.

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    o.k balen, maar test dan ook 's morgens

6. Ons Kleintje

ja weet ik wel dat het beter is, maar ben dan zo nieuwsgierig en kan niet wachten tot morgen.
    jij gaat morgenochtend testen he? Succes ik hoop op goed nieuws!

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @M28 en OnsKleintje; Jullie houden het wel spannend zeg!!

Hier kan de 2e ronde nu echt beginnen... ;):D Dus Jipperman moet aan de klus, of hij wil of niet... :p

8. Ons Kleintje

haha dwing hem!:D:D

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik sleur hem iedere avond mee naar boven... ;):D (Hoewel...da's misschien ook wat overdreven... ;))

10. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Haha slaap lekker jipper

Ok weet niet of ik durf en ben overtuigd dat het nega is, waarmee test jij?? Ook geen lichtstreepje.. Kan je niet mrg ochtend nog een keer testen.. En bij ons kleintje wanneer teste je toen positief na hoeveel dgn??

11. Ons Kleintje

ik ben ook bang dat het bij mij ook negatief is. ik ben bang dat mijn cyclus in de war is ofzo, ik snap er niets meer van. Ik voel mijn buik steeds rommelen(soort krampjes), winderigheid.
    Ik test met kruidvat 2 voor 5 euro, die had ik bij Ons Kleintje ook gebruikt. ik zag toen vrijwel direct een streepje,
    Ik had toen megalange cyclussen zoals jij, 60 dagen ongeveer. maar was 9 jaar aan de pil geweest.
    ik had mijn NOD toen op een vrijdag (nog getest en toen was de test negatief) en op dinsdag testte ik positief, was toen een licht streepje, op donderdags opnieuw getest en toen donkerder streepje.
    Zullen we donderdagochtend samen testen?(omdat ik vandaag al getest heb)

12. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Ga het proberen ok!! Krijg je ook geen mega licht streepje als je hem in het licht houdt??? Spannend hoor. Wij hebben beide dus een rot cyclus

13. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Kon het niet laten om te testen. Vet negatief... Ik heb de hoop opgegeven zonder clomid zwanger te kunnen worden. Ben een beetje verdrietig

14. Ons Kleintje

oooh M28 wat sneu!:(
    knuffel!!
    maar ja je bent ook nogsteeds niet ongesteld,
    dat is het frustrerende he? dat er nog een kansje is.

En je was niet van plan om clomid te gaan gebruiken toch?
    heel vervelende situatie voor jou, sterkte!

15. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ja kom erop terug een beetje, maar vriend lief wil niet.. bang voo rnog een tweelling met als gevolg vroeggeboorte..
    ben echt verdrietig nu.. ga ervanm uit dat ik niet zwanger kan worden zonder hormonen.. kijken of deze cyclus weer 60 dgn duurt of nog langer :(

en jij??

16. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    dikke cyberknuffel voor jou M28!

17. adi

adi Niet meer actief

Spannend meiden!!!

M28, ik snap de angst van je man ook wel hoor, met Clomid is die kans toch groter. Houd je een cycluskalender bij? Of temperatuurmethode? Zo kun je je cyclus beter leren kennen, en weet je ongeveer waar je ergens in de cyclus zit.

Jipper, die arme man wel om de dag met rust laten he! Klussen om de dag is veel beter voor de 'productie' van de man. Veel plezier komende dagen :)

Ons KLeintje, ik blijf voor je duimen!!!

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ m

Meis geef de moed niet op.
    Zou gewoon lekker van de pil afblijven en zien hoe het loopt.
    Bij Wessel ben ik gaan tempen en zag zo netjes m'n eisprong.
    Miss kan je met de dokter afspreken dat als je cyclus echt heel lang duurd om dan provera te nemen?

knufff

19. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ga gewoon een afspraak maken misschien allen intake echo etc

20. Ons Kleintje

nee ik bedoelde voor de zwangerschap van Ons Kleintje had ik zulke 60 dagen cyclussen. Nu had ik sinds ik gestopt ben met de pil steeds 4 weken en 1 dag, dus juist een heel mooie cyclus.
    Maar ik ben nog altijd niet ongesteld en ik voel sinds vanmiddag onderin mijn buik als ik loop een soort van druk. morgenochtend maar weer een testje er tegenaan gooien. Kruidvat kan wel rijk van me / ons worden:p

Ik denk dat het goed is om naar het intakegesprek te gaan, maar dan hoop ik dat je vriend wel mee wil.
    Ik begrijp wel dat je vriend liever geen tweeling meer wil omdat er meer kans is op een vroeggeboorte, echter het krijgen van een tweeling betekend niet altijd dat je een (hele vroege) vroeggeboorte gaat krijgen. Ik denk dat het goed is te vragen wat jullie te wachten staat. Dit hebben wij ook gedaan, een soort kansberekening+uitleg over hoe het zal gaan/kunnen gaan lopen.
    Maar de angst is voor ons geen reden om niet voor een tweede te gaan. Ik zou het moeilijk vinden wanneer mijn man huiverig zou zijn voor een volgend kindje vanwege de vroeggeboorte, maar ik had het niet ondenkbaar gevonden.

Deel Deze Pagina