Bezig voor 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @MvM; Jij moet hier toch ook gewoon meekletsen om alle onzekere zwangere mama's moed in te praten? Jij bent ervaringsdeskundige, dus; welkom!! (Net als Mary en Spin!)

@Snoopy; Ik zou niet weten wat je ervan moet denken. Maar je kunt toch gewoon een testje doen? Dan weet je tenminste waar je aan toe bent... ;)

@OnsKleintje; Moet je nu al minder gaan tillen? Hmmm...dat wordt nog wat hier, mocht ik binnenkort zwanger raken... ;) Ik til de heren nog samen (in de zin van tegelijk inderdaad = ruim 25 kg dus...:$) van de trap naar beneden... Daar moeten we maar eens een andere oplossing voor gaan bedenken dan.

@Wintertijd; Daar had ik nog niet over nagedacht... Denk dat wij ze ook maar wat later op bed gaan leggen, zodat ze zondag niet zo vroeg zijn. Werkt meestal wel hier.

Verder hier; Ik heb even een ochtendje voor mezelf vandaag. Straks naar de kapper en dan even wat dingen halen in de stad. Lekker hoor! Hoewel ik me vandaag niet topfit voel. Beetje hoofdpijn en m'n mond doet ook weer wat pijn. Zo dus maar weer even wat paracetamol slikken, dan komt het vast goed. ;)

2. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    He Jipper, beterschap en geniet van je vrije ochtendje! Kappertje kan een mens goed doen! :D

Oja, en Levi en ik hebben een dagje met z'n tweetjes, ook wel eens leuk! Mischa is mee met "oma" (is te jong om zo genoemd te willen worden, hihi) mee naar de slager (hmmm worst!!!) en naar Ikea. Iedereen een leuk dagje dus. :)

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik had geen primatuur baby, ben bevallen met 40 wk en 2dgn. Ja ik kijk t nog even aan en als ik niet ongesteld word wanneer ik t zou moeten worden doe ik wel een test. Vond t gwn raar ineens t vochtverlies uit tepels...komt goed ;)

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@ tillen
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/143931-tillen-strekken.html
    zie cilla24 haar reactie

het heeft ook in de krant gestaan en de wet is aangepast.
    Ik wist het ook niet hoor. Toen ik woensdag vertelde dat ik zwanger was kreeg ik het krantenberichtje toegestopt van mijn schoonmoeder..

@Jipper ik dacht dus ook meteen aan jou;) omdat er twee hebt! Misschien kunnen ze elkaar gaan tillen (geintje) Oei je ochtendje is alweer voorbij. wel lekker zo nu en dan. ik heb vandaag ook vrij, Onskleintje is naar het KDV, soms komt dat zo uit.
    @M28 ben jij ook geen tweelingmama?

@afspraak gyn, is verzet. Ik kan (=moet) op 8 november al langskomen ivm 29 november. Ik heb er eigenlijk wel zin in!
    vandaag heb ik allemaal spulletjes gehaald (zwitsal mama buik en borstencreme, gravitamon extra potje) en een heel luxe test van clearblue die vertelt hoelang je exact zwanger bent. Die termijndicussie (zoals bij onskleintje) wil ik nooit meer. Dus morgenochtend even testen, daar maak ik wel even een fotootje van ok? speciaal voor brunette:p

vandaag dus volgens mijn berekening 4 weken en 1 dag zwanger

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Jep heb ook een tweeling, maar til ze niet meer samen, die van mij zijn al 3

Maar ik moet ze toch echt op de fiets tillen enzo pfffff

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Zo, m'n 'vrije' ochtendje zit er weer op. Hoewel...de jongens liggen nu lekker te slapen na een lange wandeling met opa en oma, dus ik heb nog even wat tijd voor mezelf. Ga zo wat muffins bakken, zodat ik die vanavond uit kan delen aan de kindjes die langs de deuren komen (Halloween). Heb net in de stad ook nog wat andere Halloweendingen gekocht. Dus we zijn er klaar voor... ;)

@Tillen; Het klinkt allemaal zo mooi, maar dat ga ik in de praktijk echt niet redden vrees ik. De jongens zijn best zelfstandig, maar ik zal ze toch af en toe moeten optillen. (Hoezo op de zaken vooruit lopen? Ben nog niet eens zwanger... ;))

@OK; Fijn dat je eerder naar de gyn mag. Ik zou daar ook heel erg naar uitkijken denk ik. Het wordt dan zo 'echt' hè? :D

@MvM; Geniet van je dagje met je jongste Kanjer!! Vind je het niet gek om hem nu ineens alleen te hebben? Ik heb altijd het gevoel dat ik iets vergeet of mis als ik maar 1 kereltje onder m'n hoede heb. (Wat overigens veel te weinig gebeurd... :()

7. Ons Kleintje

@jipper, (over op de zaken vooruit lopen..:p.)maar ze kunnen toch wel zelfstandig de trap af? (25 kilo is slecht voor je rug!)
    punt bij mijn zoontje is, hij is het niet gewend en zich laten tillen door mama is zo leuk en gezellig en makkelijk. Vanochtend werd hij best even boos omdat hij zelf de trap af moest, terwijl hij het echt wel kan.
    ik blijf gewoon volhouden en dan denk ik dat hij het over een paar dagen wel begrijpt.

leuk he, 8 november! ik hoop dan al een echo te krijgen, zucht!:D

veel plezier met Halloween vanavond!

8. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Ik. Wat snel lees het nu pas.. Echt fijn

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sja, misschien kunnen ze het wel, maar dit gaat lekker snel... ;) Ik ga vanaf nu oefenen met ze, want je hebt helemaal gelijk!!

10. Ons Kleintje

heb ik zelf soms ook wel even nodig hoor! soms wil ik mijn zoontje wat klein houden:)
    door een beetje aansturing van het KDV drinkt hij bijvoorbeeld nu bijna zelfstandig uit een beker en door zelf wat te proberen kan hij zelf al zijn eten eten.
    zijn voet optillen voor het schoenen aantrekken en voet optillen voor de broek aandoen. allemaal superhandig wanneer ze het zelf kunnen/meehelpen. zijn eigen sloffen ophalen en mama`s schoenen ook;) en het leuke is.. hij vind het zelf (uiteindelijk) erg leuk om dingen te kunnen!

11. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Jipper, ja ik mis af en toe wel even iets ja. :D Maar het went snel en is ook wel eens leuk zo samen! Net lekker boodschappen gedaan met de enkele buggy, kan Levi me onderweg aankijken. Dat vind ik wel heel jammer, Levi heeft bijna nooit in een gewone kinderwagen gelegen, maar heeft vanaf het begin af aan van me weggekeken in de dubbele buggy. Maar dat halen we op andere manieren wel in.

@ klein houden / zelfstandig maken, ik "gebruik" Mischa tegenwoordig een beetje als hulpje. Ik vraag hem om een doekje te gaan pakken voor Levi, om Levi een speentje of wat speeltjes te geven, om zelf zijn fles op het aanrecht te zetten als die leeg is (hij kan uit een beker drinken maar krijgt 's morgens lekker net als Levi een fles melk) en zelfs onze eigen kopjes zet hij voor on sop t aanrecht. Ideaal en hij vindt het leuk en is blij als we hem daarna complimentjes geven dat hij het goed gedaan heeft. :) Een trap hebben we hier niet dus daar hoef ik ze niet af te dragen, ik haal eerst Mischa uit zijn slaapzak en laat hem zelf naar de kamer lopen, en Levi pak ik daarna en dan loop ik er achteraan. Toen Levi er net was droeg ik ze ook tegelijk... Maar kreeg dan enorm op mijn donder van de kraamhulp, en terecht! ;)

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @MvM; lekker dat je hebt genoten van het dagje met Levi. Is Mischa ondertussen al thuis? En ga je nog iets bijzonders doen voor je verjaardag morgen of gewoon lekker wat taart eten met familie?
    Voor het geval ik het morgen vergeet: alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

@Zelfstandig maken; (Eigenlijk hoort dit natuurlijk niet in dit topic, maar goed...) De jongens zijn hier al aardig zelfstandig hoor. Ze helpen me ook met dingen pakken of opruimen. Vooral Luuk vindt dat helemaal geweldig. Daan heeft vaak geen zin en kijkt me dan aan van: 'Ik ben je slaafje niet.' Hahahaha... En gelijk heeft 'ie... ;)
    Alleen het trap af lopen doen ze dus nog niet zelf, omdat het zo lang duurt. Vanmiddag heb ik het geprobeerd. Daan wilde niet (hij werd onwijs chagrijnig wakker na z'n slaapje), dus dat heb ik maar even zo gelaten. Luuk vond het erg grappig om op z'n billen de trap af te bonken... ;) Eerst heb ik het andersom geprobeerd, maar toen strekte hij z'n benen en gleed op z'n buik naar beneden. Lijkt me niet de bedoeling... :$ Nog even oefenen dus...

13. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Nee Mischa komt pas na het eten. Morgen ga ik 's middags met een vriendin en onze kids (zij heeft ook een jongetje, tussen Levi en Mischa in) naar een "baby en dreumes-eetfestijn". Iemand met een blog over zelf koken voor babies organiseert dat bij haar thuis, ben wel benieuwd. En 's avonds komt er visite. Ik word 30.......... (au!) :(

Hahaha die Daan! Ja kan me voorstellen dat je niet iedere keer zin hebt een kwartier bij de trao te gaan staan wachten tot ze eens beneden/uitgespeeld zijn... Had ik even niet bij stilgestaan, wij hebben dus geen trap. :) Hmm, op zijn buik naar beneden klinkt inderdaad niet handig!

14. Ons Kleintje

@mvm Van harte gefeliciteerd (alvast) met je 30ste verjaardag!

@jipper oei ja, verkeerde topic denk ik ook.
    hihi moest wel lachen hoor.. gleed hij zo naar beneden? au!
    die van mij klimt achterstevoren van de trap af, ieder kind doet het weer anders:)

15. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Alvast gegrliciteerd met je 30ste verjaardag!! Ai volgend jaar wordt ik ook 30. Vreselijk

16. Ons Kleintje

nog even een nieuwe test gedaan, hele dure (zou ik nog even een foto van plaatsen) 2-3 weken na ovulatie dus 4-5 weken zwanger er dat klopt! Vandaag gaan we langs een aantal familieleden om het goede nieuws te vertellen.

17. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Mvm, gefeliciteerd met je verjaardag en welkom bij de club van 30! Het doet echt geen pijn hoor. Ook 35 doet geen pijn, gaat allemaal vanzelf.

Ok, leuk, veel plezier met vertellen.

18. Ons Kleintje

#478 Ons Kleintje, 30 okt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2010
    komt ie:)

ps kan me voorstellen dat de mamas die zwanger willen worden het misschien vervelend vinden dat ik zo enthousiast ben (sorry), zal ik een ander topic openen voor de zwangeren? graag jullie mening...

19. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    JAAAA, daar wordt ik dus heel bij van! :D
    Wat mij betreft moet je gewoon hier blijven hoor! Ik wil lekker meegenieten van jullie zwangerschap, en er hopelijk binnenkort zelf over meeschrijven. ;) Veel plezier met vertellen vandaag.

MvM: Gelukkig nieuw jaar! Fijne dag vandaag.

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @MvM; Van hart gefeliciteerd met je 30e verjaardag!! Maak er een leuke, gezellige dag van!!

@OnsKleintje; Wat mij betreft hoef je geen ander topic te openen hoor. Iedereen begrijpt toch dat je heel enthousiast bent? Bovendien ga ik er nog steeds vanuit dat ik me over niet al te lang bij jullie aan mag sluiten... ;) (Wow, wat een positieve instelling weer vandaag!! :D) En ik word, net als Brunette, ook altijd erg blij van foto's van positieve testen. Zit zelfs af en toe in dat topic te neuzen, gewoon voor het gevoel... :)
    Heel plezier met het vertellen aan de familie vandaag. Doen jullie het nog op een bijzondere manier?

@M; Weten bij jullie ook de belangrijkste mensen het al of wachten jullie nog even?

Deel Deze Pagina