Bezig voor 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    maar kan je niet even zo'n goedkope test van het kruidvat halen.. gewoon voor de zekerheid??
    he balen Fleur.. maar geen symptomen.. had ze pas echt later hoor..

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

jammer hoor fleur!

ben op zoek naar een leuke manier om mijn collega`s te vertellen dat ik zwanger ben. We hebben over een paar weken een vergadering en dan wil ik ergens op trakteren (met een hint) in de pauze.
    bij mij zie je het toch erg snel dat ik zwanger ben, vorige keer had ik met 7 weken al een buikje.;)

3. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    heb nu al een buikje.. vervelend he.. maar zijn vooral darmen en al het eten wat ik momenteel naar binnen werk.. te strakke kleren kan ik niet aan.. ik vertel het pas na mijn 1e echo.. vind het altijd wel eng om te vertellen hoor

4. Ons Kleintje

ze zeggen dat je na de eerste zwangerschap, je het veel sneller gaat zien. :p
    daarom kan ik het echt niet lang voor me houden! 15 november heb je een echo toch? leuk hoor!
    mijn buik voelt aan de buikenkant nu al wat boller en harder aan, dat zijn darmen die opgezet zijn denk ik.
    alleen het gekke is dat ik nu 1,5 kilo ben afgevallen sinds ik weet dat ik zwanger ben. Ik was aan het lijnen, maar ben toen ik het wist meteen gestopt, maar heb geen eetlust en steeds een beetje weeig gevoel in mijn maag.
    Ga je nu al shoppen voor grotere kleding? deed ik namelijk vorige zwangerschap wel om het te verbergen.

5. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik had bij beide zwangerschappen erg veel honger en zelfs ondanks de misselijkheid kwam ik in het begin heel veel (het meeste) aan. Maar bij de tweede zag je het inderdaad veel eerder doordat ik inderdaad ten eerste last van mijn darmen had, en bovendien waren mijn buikspieren nog heel slap door de vorige zwangerschap. Nog steeds, als ik alleen al bruine bonen eet zie je het meteen, hahaha! Maar daar hoef ik gelukkig geen zwangerschapskleding voor te kopen. ;) :p

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    bij mij vroeg de instructrice van de sportschool al met 7 weken of ik weer zwanger was van de tweede ;) Toen had ik het alleen nog aan familie verteld ;) met 8 weken was ik al in zwangerschapskleding (bij de eerste met 10 weken)

7. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    Oh wat snel allemaal! Bij mijn zwangerschap duurde het heel erg lang voordat je wat zag en dat vond ik heel erg! Dus mochten wij weer zwanger worden dan ben ik zeer benieuwd hoe snel het dan zal gaan!
    Maar voor ons eerst maar even wat punten op een rijtje en dan hoop ik met jullie mee te kunnen praten!

8. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @geetje welkom hier. Jij had dus ook de gbs bacterie?! ik ook. Ben benieuwd wat er uit jullie gesprek met de gyn komt.

@jipper succes komende dagen. wanneer heb je je eisprong gehad dan? zou je zeggen dat je nod 14 dagen erna is toch...

Hier na 7 weken weer een ongi eindelijk. Zullen ons er toch op moeten voorbereiden dat het volgend jaar niet elke maand kans is maar echt gokken wanneer ik vruchtbaar ben! en dus een langere periode goed klussen;) wat vervelend nou haha

9. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    @nannie. Ja hier ook de gbs bacterie! Als ik bij de gyn ben geweest laat ik het hier wel even weten! Ben zelf ook heel erg benieuwd!

10. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    jipper hoe is het met jou?
    wat had jouw gyn eigenlijk ook alweer gezegd over de vroeggeboorte? wat was de kans op weer een vroeggeboorte?

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik ben in afwachting van mijn NOD. Die zou morgen moeten zijn volgnes mijn eigen berekeningen, uitgaande van de eisprong die ik gevoeld heb. Ik weet nog niet of ik meteen morgen ga testen of voor de zekerheid even wacht tot donderdag.

De gyn had bij mij gezegd dat de vroeggeboorte te maken heeft gehad met de tweelingzwangerschap en dat de kans op herhaling 80% is. Maar bij een eenlingzwangerschap mogen we gewoon van het positieve uitgaan.
    Heb jij dit niet gevraagd aan je gyn?

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    kans op herhaling was bij mij 20-25%... en dus niet gebeurd! ;)

13. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    ja maa zij sprak niet in % en ik weet haar antwoord niet meer precies.. ze konden niks aantoonbaan vinden.. heb ook nog een echo van mijn baarmoeder gehad, maar die was goed.. kans op herhaling 80% bij een tweeling neem ik aan.. bij een eenling geen % toch??
    vind het toch wle spannend

14. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ m

Bij een 2ling zwangerschap heb je veel meer kans.
    Daarom wilde ze ook toen we voor Wes gingen liever geen clomid doen ivm de kans op meerlingen en die 5% die ik bij 1 zou hebben mee zou zijn bij meerling.
    Zou me er niet te druk over maken liefie.
    Jij ligt straks gewoon heerlijk in je kraambed met een mooi poppetje.

15. Ons Kleintje

#515 Ons Kleintje, 2 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2010
    ......echt wel M, ons portie pech hebben we al gehad toch?;)

hier 20% kans op herhaling:5% kans dat het hetzelfde termijn of eerder wordt en 15% kans dat het een vroeggeboorte wordt op een later termijn.

Ik ga uit van het postieve.
    ben vandaag veel misselijk en mijn buik zet al flink uit..
    ik heb helemaal geen zin in eten, stel het eten de hele tijd uit (echt niet normaal voor mij:))

16. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    o.k. ik voel het juist andersom :( ik heb mijn portie geluk al gehad dat mijn meiden er zo goed uit zijn gekomen.. dat is mijn angst... 2e keer vroeg geboorte kan ik nooit zoveel geluk hebben..

niet eten.. ik eet alles wat ik zie.,.. vreselijk..

17. Ons Kleintje

hhmmm ja dat is ook wel zo hier, maar ik probeer toch positief te blijven. Als het misgaat kan ik altijd nog negatief denken toch?

18. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    je hebt gelijk.. positief denken!!

19. Ons Kleintje

t was een quote van mijn moeder;) die zegt altijd van die wijze dingen, waar ik wat aan heb.
    maar natuurlijk begrijp ik jou ook! * knuffel!* we gaan ervoor hoor!

20. Ons Kleintje

ik heb mn banner veranderd:D

Deel Deze Pagina