Bezig voor 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hihi... :D

2. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    jeeeeeejh!!!! Jipper GEFELICITEERD!!! (ik weet niet hoe iedereen die grote gekleurde letters maakt, maar die er maar ff bij ;))
    wat super dat veel prematuur mamma's of net bevallen zijn van een tweede (of derde) of net weer zwanger zijn!! helemaal leuk en ik ga jullie volgen tot aan de 40 (of 41, of 42 ;)) weken!!!

You go girls!!

En idd, schreeuw het van de daken, wat kan jullie het schelen. Je weet nooit hoe het loopt en geniet dus van elke seconde dat je zwanger bent! (misselijkheid en andere zwangerschapskwalen uitgezonderd ;) hoewel ik daar ook op een soort aparte manier van kon genieten, hihi)

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Je hebt helemaal gelijk. Wat kan het ook schelen? Ik ga niet meer zo krampachtig doen. Alleen op school hoeven ze het nog niet te weten... Leerlingen in ieder geval niet... ;)

Overigens heb ik eigenlijk nog geen kwaaltjes. Ben wel wat moe en m'n darmen rommelen wat, maar dat mag geen naam hebben. Hopelijk blijft dat zo!! :D

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Heerlijk Jip,

Hopelijk blijft dit inderdaad zo. Lekker niet misselijk zijn en alleen maar genieten. Jullie hebben het verdiend hoor meiden;)!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

vandaag (niet aan iedereen hoor) op m`n werk verteld dat ik zwanger ben, hoezo vroeg:D
    in de loop van de week nog 2 van de 4 goede vriendinnen.
    Heb er nu al zin in!

Brunette sneu dat je kindjes steeds ziek zijn! (logeerpartijtje is een goed idee:p)

Buikspieren, geen idee, ik doe ze niet....... (zou normaalgesproken wel moeten..;)) volgens mij kunnen je spieren breken als je buik groeit, en moet je ze nu de kans geven om alvast soepel te worden.

@ik word grote broer....... hoezo afgezaagd!!?? hahah
    je kan ook doen, op het ene shirt Wij worden
    en de andere Grote broers Leuk? Ik heb een gewoon een wit hema shirt beschreven met textielstiften.

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hihi...was niet lullig bedoeld hoor!! Maar je leest het best vaak dat iemand het zo brengt. Dat is natuurlijk omdat het een leuke manier is. En jouw idee is ook leuk!

@buikspieren; Nou, die zijn soepel genoeg hoor. Het is echt niet zo dat ik een sixpack heb... ;) I wish!! :D

7. Ons Kleintje

weet ik wel..
    ik had het idee ook van iemand anders:D
    toch zag niet iedereen meteen wat er op stond, soms duurde het wel een half uur voordat ze het door hadden;)

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier ook 'gewoon' het grote broer shirt gekocht hoor! Had toch wel succes ;)

9. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Jahooe Jipper, gefeliciteerd!!

10. Ons Kleintje

Hoe gaat het met jullie?
    hier gaat alles zijn gangetje, begin er langzaam aan gewend te raken dat ik zwanger ben..
    wel erg leuk om het goede nieuws lekker aan iedereen waaraan ik wil te vertellen. Geeft me toch een soort anti-stress gevoel:)

Nu is het wachten op de NOD van Brunette en Malaika!

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Het lukt mij nog niet echt om ervan te genieten... Ik merk nu pas hoe spannend ik het eigenlijk toch vind. En dan nog niet eens zozeer de lange termijn, maar vooral deze eerste weken. Ben zo bang dat het misgaat. Vanavond heb ik ook steeds krampen en dan haal ik me al de gekste dingen in het hoofd. Terwijl het net zo goed mijn darmen kunnen zijn die vervelen.
    Kan iemand me moed inpraten? :(

Toch gaan we het morgen aan mijn ouders vertellen. (Mijn moeder weet het natuurlijk al, maar die gaat net doen alsof ze heel verrast is... ;)) En waarschijnlijk zullen ook mijn schoonouders, mijn broertje en mijn zwager en schoonzus het dit weekend te horen krijgen.
    Ik heb, naar het idee van Ons Kleintje :D, 2 t-shirtjes gemaakt voor de jongens met daarop 'Wij worden....' en 'grote broer!!'. We gaan niets zeggen, kijken of ze het snel door zullen hebben. :D
    Daar kijk ik wel naar uit hoor. Maar toch blijf ik dat onrustige gevoel houden. Dat had ik overigens tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Wat was ik toen blij dat ik de eerste 12 weken voorbij was.

Verder voel ik me wel goed. Heel anders dan de vorige keer. 's Avonds wel erg moe, maar verder energiek en vrolijk. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik veel last van misselijkheid en heeel veel last van mijn hormonen. En dan met name depressieve gevoelens. Die kan ik nu niet bespeuren en dat hoop ik graag zo te houden, ondanks de spanning en onzekerheid!!

Ik hoop heel snel dat er nog meer meiden hun naam roze kunnen maken! Ik begin gewoon nu alvast te duimen, goed? ;)

12. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ons Kleintje, ik kan me wel iets voorstellen bij het anti-stressgevoel hoor. Sommigen hebben het idee dat ze een miskraam over zich afroepen als ze het vroeg vertellen, maar aan de andere kant wordt het voor je gevoel ook juist "echter" als je het wel vertelt. Wij hebben het ook vroeg verteld, heerlijk he dat gevoel als iedereen het eindelijk weet, en alle leuke reacties! Lekker genieten! :)

Jipper ik kom je moed inpraten! ;) Ik had zoooooo vreselijk last van mijn darmen de eerste weken en was dan ook nog misselijk, op gegeven moment vroeg ik me af of ik niet gewoon een buikgriep had... (oja en nog even een toevoeging, bij Mischa had ik de eerste weken constant het gevoel dat ik ongesteld was, zulke krampen. is normaal, je baarmoeder gaat weer rekken en dat voel je!) Dat spannende gevoel heeft iedereen de eerste weken hoor, het is niet voor niets dat veel mensen het pas na 10 of 12 weken durven te vertellen. ;)

Hahahahaha, moet wel vreselijk lachen om je moeder... Die gaat net doen of ze heel verrast is?! :D Leuk idee van de twee shirtjes, kan me voorstellen dat het zo best even kan duren voor het kwartje valt, lachen!

Ja, als het goed is is dit ook een hele andere zwangerschap dan de vorige, tenzij je er weer twee tegelijk krijgt! ;) Mijn moeder was van mijn broertjes binnen een paar weken zooooo ziek, dat had ze bij mij helemaal niet.

Ik duim ook mee voor de andere meiden!!! Het is plaatsvervangend, maar ik zou bijna zelf weer kriebels krijgen, hihi! :D

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @MvM; Heel erg bedankt voor je bemoedigende woorden. Dat had ik echt even nodig. En ook fijn te lezen dat jullie best snel waren met het vertellen. Ik ben inderdaad zo iemand die denkt door vroeg vertellen een miskraam 'te kunnen veroorzaken'. En ik weet dat dat niet realistisch is, maar zo'n gevoel van: als ik te enthousiast ben dan word ik daarvoor gestraft ofzo... ;) Sja, jullie weten ondertussen wel dat ik een rare ben... ;)

Wat je schrijft over je moeder herken ik wel. Daarom durf ik er al wel een beetje vanuit te gaan dat dit maar 1 kindje is. Maar je weet het natuurlijk nooit zeker... 8)

Mijn moeder gaat inderdaad net doen alsof ze nog van niets weet... :D Ze heeft dus al vanaf woensdag haar mond moeten houden, ook tegenover mijn vader. Dat hoefde niet van mij hoor, maar zo wilde ze het zelf. Ze vindt dat wij het zelf aan paps moeten vertellen en dat vind ik ook wel heel fijn.

14. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Haha, nou een rare... Je bent de enige niet hoor! ;) :p En het is natuurlijk gewoon onzin. Net als dat jullie (ik ben dat hier een paar keer tegengekomen volgens mij) al zo veel geluk zouden hebben gehad dat jullie kindjes goed terecht zijn gekomen dat je dit keer misschien wel pech zal hebben, wat een onzin! Ten eerste hadden wij allemaal geen geluk want we bevielen (veel) te vroeg. En ten tweede werkt het zo niet volgens mij! ;)

Hahaha, wie weet zijn het drie heeeele kleintjes. ;) :p

Ik kan me wel voorstellen dat je moeder dat zo wil. Lijkt me wel een dillemma hoor! :) Persoonlijk zou ik het denk ik gewoon achteraf eerlijk zeggen, dat ik het al wist maar wilde dat hij het van jullie zou horen. Maar ik denk zomaar dat jouw moeder dat vast ook wel gaat doen. ;)

Trouwens toch wel gek hoor, ik voelde me ook bij allebei de zwangerschappen heel anders. Bij de eerste niet misselijk en bij de tweede wel (weet nog precies, vooral vanaf 12.00 tot 16.00 wie snapt dat?!). En het ergste was, bij de eerste zei mijn vriend tegen iedereen dat hij helemaal niets aan mijn merkte qua hormonen... Bij de tweede (die zat natuurlijk veel te snel achter de eerste aan, ik zat nog bomvol hormonen van de vorige zwangerschap) was ik een draak, ik had zelfs een hekel aan mezelf met mijn gezeur en gejank, hahaha! Hij is nu als de dood voor nog een zwangerschap, ik denk mede daardoor! :D:D:D

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hier nog steeds hetzelfde, in afwachting van mijn NOD die al 2 weken te laat is.. Erg vervelend want ik wil weer een nieuwe ronde beginnen. De ovulatie testen liggen al te wachten.
    Groetjes

16. Ons Kleintje

hoi, jipper ik heb alleen toe te voegen over die krampen dat het (net als de moeder van mischa zegt) het oprekken van de baarmoeder is. Bandenpijn dus.
    ik vind het ook een eng gevoel hoor:)

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik voel inderdaad ook bandenpijn, maar de krampen die ik gisteren voelde waren meer ongesteldheidskrampen. Toch fijn om te lezen dat meer mensen daar last van hebben... :D Vanmorgen mijn 3e test gedaan, ik wil het gewoon steeds weer bevestigd hebben... :):D

18. adi

adi Niet meer actief

Jipper, ik kom ook even inbreken voor jou.

Ik heb tot 7 weken om de dag een test gedaan, ik geloofde het niet en huiverde bij elke kramp en kik. Ik weet precies hoe je je voelt, doe gewoon net zovaak een test als je wilt.
    Ik weet dat met 8 weken hier de dame van MvM ( die andere MvM hahahahah) kwam en voor hun moest ik ook een test doen. Ik vond het doodeng! Die vrouw snapte er niks van, ik had al 2 echo's achter de rug.

Ongesteldheidskrampen had ik hier ook, en om jou gerust te stellen, 2 vriendinnen van mij ook en die droegen allebei 1 kind :)

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Adi; Wat lief dat je me ook nog even komt geruststellen. Dank je wel, het helpt echt.

Nog even iets heel leuks (en bizars eigenlijk) vertellen...
    Een uurtje geleden kwamen mijn zwager en schoonzus onverwachts langs. Dat doen ze eigenlijk nooit. En wat denk je? Zij is ook zwanger!!!! En precies even ver als ik!!!!!!!!!!!!! :D:D:D Hoe bizar is dat? We hebben het er dus lekker even over kunnen hebben en dat voelt zo goed en gaaf! Ik ben helemaal blij! Voor mezelf, maar bijna nog meer voor hen. Het wordt hun eerste kindje, echt geweldig!! :D:D

20. Ons Kleintje

Adi lief dat jij ook even reageert voor Jipper
    :)

@jipper dat is ook toevallig, dus ook tegelijk met mij!

ik ga maandag naar een goede vriendin van me, om haar te vertellen dat ik zwanger ben. Maar nu hoorde ik gisteren op het feest waar wij waren, van een gezamenlijke vriendin dat zij waarschijnlijk ook zwanger is. Waarschijnlijk is het de bedoeling dat ze mij dat maandag gaat vertellen. HIHI:D
    hebben we straks een babyboom!

@testen, tot nu toe maar 2 testen gedaan. Vorige keer ook best veel, stuk of 4 geloof ik. Jipper jij bent erg.. haha

Deel Deze Pagina