Bezig voor 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Zo dat lijkt me erg heftig! Hopelijk slaat het medicijn aan.
    @Mary dank je wel!

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ja opzich is de aandoening niet vreselijk ofzo.. Maar het is zo sneu dat ze nog steeds elke maand wel een paar keer geprikt word. Als 13 maanden nu en dat is wel heftig. En die katheter ook natuurlijk, geen pretje als je zo'n ding moet. Dus dat is wel heel heftig omdat ik vind dat het genoeg is geweest en nu maar lekker gewoon dreumes moet zijn zonder al die prikken etc. Maarja het is niet anders.

3. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    sneu is het zeker.. leintjes snappen er niks van

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Fleur; Heftig zeg!! Hopelijk komt er snel verbetering in, zodat die vervelende prikken en al het andere wat erbij komt kijken niet meer nodig zijn!!
    Ik vind het wel heel knap dat jullie toch voor een 2e durven te gaan. Als je kindje er zo overduidelijk iets aan over heeft gehouden lijkt de stap me nog groter.

Hier nog weinig nieuws hoor... Mijn laatste 'pilongesteldheid' is voorbij en nu wachten we rustig een 'echte' menstruatie af. Of we dan al meteen aan de klus gaan weet ik nog niet, dat zien we dan wel, maar de voorpret is ook al erg leuk! ;)
    Volgende week wil ik een afspraak gaan maken met de HA en/of gyneacoloog. Ook ben ik al braaf zwangerschapsvitamines aan het slikken. Daar kun je vast niet vroeg genoeg mee beginnen... :D

5. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    #45 fleur24, 4 aug 2010
    Laatst bewerkt: 4 aug 2010
    Nouja overduidelijk iets aan overgehouden valt wel mee. Heel veel kindjes die prematuur zijn hebben nefrocalcinose door bpd en onze dochter heeft alles in een zeer milde vorm. Maar normaal lost dit vanzelf op en bij haar niet.. (wat zeldzaam is) Dus daar krijgt ze een beetje hulp bij. De aandoening zelf valt mee maar het is gewoon zielig dat ze weer vanalles moet doorstaan om die dingen weg te krijgen. Als je je bedenkt wat kinderen eraan kunnen overhouden wat veel erger is.... Valt dit in het niet ':)
    Ohja en onze dochter is geboren en in die couv gegaan en gewoon gaan groeien. Ze heeft helemaal geen tegenslagen gehad. Alleen de gebruikelijke dingen zoals coffaine etc.
    Maar wij gaan ervan uit dat het de volgende keer een langere zwangerschap zal zijn. Achteraf gezien zijn er veel dingen gebeurd die de bevalling miss wel hebben opgewekt. Bijv wat ik las over aspertaam dat dat 78% meer kans geeft! Ik was echt in shock toen ik dat las van de week.. Ik heb minimaal een liter optimel gedronken per dag. Daar zit heel veel aspertaam in... Had ik dat maar geweten. En ik heb zeer extreme stress gehad o.a en dan ook nog een blaasontsteking. Dus wel veel dingen die een vroeggeboorte vergroten.
    Maar verder is ons meisje helemaal gezond. Ik haar koppie zit het allemaal super goed en motorisch loopt ze gelijk aan de gecorrigeerde leeftijd. Dus de keuze was voor ons niet heel erg moeilijk. :)
    Veel liefs

6. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ fleur: waar heb je dat van die aspartaam gelezen? Ik heb me tijdens mn eerste zwangerschap suf gedronken aan Optimel-drink!! Schrik ik ook wel van... Deze zwangerschap trouwens niet zo heel veel optimel gedronken ;), eerder gewone melk

7. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik las het hier ergens over zoetstoffen en toen ging ik googelen zo heb ik het gevonden. Toen keek ik ff op het pak optimel en zag dat het daar ook in zat.. Ik heb er echt heel erg veel van gedronken :( maarja.. Volgende keer maar weer gewoon melk!!

8. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
  9. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
  10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    zag op de website van voedingscentrum dat dit alleen geldt voor vroeggeboortes die medisch geindiceerd zijn. En dus niet spontane vroeggeboortes.
    Mn man is arts en heeft het ff opgezocht in een wetenschappelijke database, en de info van voedingscentrum lijkt te kloppen.

11. Ons Kleintje

hoi meiden
    ik dronk ook veel Optimel omdat ik dacht dat het goed was, echt te veel! soms ook wel elke dag een pak. en als het in de aanbieding was ook wel 7 pakken per week,
    Ik denk trouwens nu wel te weten waardoor ik te vroeg bevallen ben, stress en aspartaam. Gelukkig kan ik die dingen nu vermijden.

12. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38

Idd ik ook die beide dingen! En idd gelukkig kunnen we dat de volgende keer vermijden!

13. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Nou, dinsdag een héérlijke sauna-dag gehad! Ben weer helemaal opgeladen.
    En ook een goed gesprek gehad met vriend. Hij vind het wel heel spannend maar wil er ook weer voor gaan. Alleen vind hij het net even iets te snel om nu gelijk te stoppen met de pil (vandaag de laatste uit deze strip geslikt). Dus voor de vorm slik ik nog één strip er gelijk achteraan. Dan ben ik door m'n pillen heen en ik haal geen nieuwe meer. :) Heb even geen zin in een menstruatie als we volgende week in Frankrijk zitten, dus ik doe geen stopweek. Nu nog 3 weekjes anticonceptie en dan gaan we ervoor! Ben ook maar gelijk met foliumzuur begonnen. Ik heb er zin in!

@ Ons Kleintje: Wat lekker dat ie loopt! Hier wordt ook al enthousiast rondgestapt. Dochter sinds een maand, zoon sinds een week. En natuurlijk gaan ze consequent allebei een andere kant op ;).

14. Ons Kleintje

haha nou ja loopt..:D stapjes he?;) zo nu en dan een of twee, maar wel echt super vindt ik het! hij heeft nu zoveel geleerd in 1,5 jaar dat is toch onvoorstelbaar!!
    Grappig om te zien dat meisjes meestal toch eerder in dingen zijn dan jongens. is zij bij jullie altijd de eerste met iets?
    Goh wat spannend dat jullie nu ook voor een tweede gaan over een maandje, gaan we gezellig met zijn allen zwanger worden!
    sauna=heerlijk ben ik ook fan van, komt er helaas niet zo vaak meer van.

15. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik dronk ook altijd heel veel Optimel. Ook tijdens de zwangerschap... Zou dat dan toch...? Ik ben ermee gestopt toen ik het de jongens gaf en erop gewezen werd dat er veel aspartaam inzit. Ik ben gaan Googlen en we hebben de Optimel meteen de deur uitgedaan!! Ik merk het dus ook aan mezelf. Ik had vaak last van een 'fladderhart' zoals ik het zelf noemde en weet dit aan de chronische hyperventilatie waar ik last van heb. Maar nu ik gestopt ben met Optimel drinken heb ik er eigenlijk nooit meer last van. Bizar hè?

@Brunette; Wat superspannend dat jullie er nu ook echt voor gaan!! Ik vind het ook wel fijn om hier nog een tweelingmama te treffen, want ik denk dat het best heftig is om straks zwanger te zijn en ook nog een tweeling hebben rondlopen. Maar dat kunnen we wel hè? ;):D

16. Ons Kleintje

Best wel, nou ja hoef ik in elk geval niet meer verder opzoek naar oorzaken:D vind het ook wel een opluchting en heel gek ook dat jullie toevallig hetzelfde hebben. Ik heb Optimel een mail gestuurd of ze een soort waarschuwing op de pakken willen zetten dat zwangeren er niet meer dan 1 of 2 glazen van mogen drinken (dit werd door de diëtiste van Optimels telefonische helpdesk geadviseerd, toen ik begin 2009 belde naar aanleiding van het topic aspartaam, maar dit was zo`n 5 dagen voordat ik bloedverlies kreeg dus al te laat)
    en erbij gezet dat ik meerdere prematuur-mamas (marywoods, jipper, fleur en ik) ken die veel Optimel hebben gedronken tijdens zwangerschap en een te vroeggeboren kindje hebben. Ik ben benieuwd wat hun reactie is, ze doen het vast niet.

17. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ja, zij heeft nieuwe dingen meestal wel sneller onder de knie dan d'r broertje. Maar zij is ook veel meer bezig met het lopen op zich, ze heeft echt lol in het zetten van de stapjes.
    Voor hem is het gewoon een andere manier om te komen waar hij heen wil. Voorheen was kruipen veel sneller en kreeg dus de voorkeur. Maar nu het stappen aardig gaat, wil hij dat ook wel proberen. 't Is maar net hoe het hem uitkomt.

18. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Ja, vooral mijn vriend vind dat erg spannend. Dochter was vorige week ziek en ze was daardoor erg jengelig, zeurderig er aanhankelijk (en ook erg zielig natuurlijk). Mijn vriend zegt dan gelijk: hoe wil je dit doen als er ook nog een baby bij is? Hij heeft aan deze twee vaak al zijn handen vol. Maar ze zijn nu natuurlijk ook nog best jong en niet zo zelfstandig. Soms vergeet hij even dat de tweeling op zijn minst 9 maanden ouder is als er een nieuwe baby komt ;).
    't Zal natuurlijk ook wel druk worden, maar vooral heel gezellig! En wij kunnen dat natuurlijk! :D

19. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Even over Optimel: Ik heb het ook gebruikt. Maar wel in een onschuldige hoeveelheid volgens mij. Ik geloof eigenlijk niet dat dit er in mijn geval iets mee te maken heeft.
    Ik ontbijt altijd met Cruesli in Optimel vanilleyoghurt. Maar nu bedenk ik me net dat ik de eerste weken (ongeveer tot week 16) te beroerd was om goed te eten 's ochtend. Mijn ontbijt was toen een rijstewafel (ik kan die dingen nu niet meer zien, gelijk associaties hihi). Pas vanaf week 16 heb ik dus dagelijks een bakje Optimel yoghurt gegeten. Maar dat moet toch wel veilig zijn?

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi meiden,

Wij hebben nog geen plannen, want we willen eerst trouwen volgend jaar, maar we willen uiteindelijk zeker een tweede kindje. Ik voel echt enorm met jullie mee allemaal. Ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger mogen worden.

@Marywoods: Wat fijn dat alles zo goed gaat met je en wat ben je al ver in je zwangerschap. Ik lees dat je een meisje krijgt. Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina