Bezig voor 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik heb nog geen contact gehad met een arts hierover. Ik zit daar eerlijk gezegd ook niet zo op te wachten. Ik denk dat ik het afwacht tot in het nieuwe jaar. Mijn arts is niet zo vlot met doorsturen, maar ja ik ben wel 35 en heb dus geen eeuwigheid meer.

2. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Wij gaan ervoor!
    Fleur
    : 2e kindje, geen haast bij (mama van L 20-6-2009 27+2 weken)
    Malaika: 2e kindje (mama van Patrick, 17-9-2007, 27+5 weken)
    Brunette: 3e kindje (mama van J&J, 21-03-2009, 27 weken)
    Banjabes: 2e kindje (mama van Zoey, 34+3 weken)
    Nannie: 2e kindje (mama van Brenden, 34 weken)
    Geetje: 2e kindje (mama van L, 31+3 weken)

NOD
    Fleur: 2e serieuze ronde ronde, 29 november

Brunette: 2e ronde, 12 december
    Malaika: 9e ronde, 17 december

Geetje: 2e ronde, 21 december
    Banjabes: 1e ronde ergens na de bruiloft in april 2011
    Nannie: 1e ronde ergens in 2011

:D Zwanger!!!!!!!!!! :D
    M28
    : 3e ronde, 3e kindje (mama van A&E 03-10-2007, 25+5 wkn, 07-10-2007, 26+2 wkn) uitgerekend op 25 juni 2011
    Jipper: 3e ronde, 3e kindje (mama van D&L, 31-8-2008, 26+1 weken) uitgerekend op 6 juli 2011
    OnsKleintje en Ons2deKleintje: 5e ronde, 2e kindje (mama van Dreumes, 27+6 weken) uitgerekend op 7 juli 2011

(Even opnieuw het lijstje, de aanpassing van Fleur was ineens verdwenen...)

3. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik kom mij hier voorzichtig melden. Ben nu ws 5,3 week zwanger. Was eigenlijk voor nu nog niet zo gepland (ben afgelopen januari bevallen van een tweeling met 26,2 wkn waarbij ons zoontje na 2 1/2 week is overleden).

We wilden heel graag nog een kindje en het kleine leeftijdsverschil straks met ons dochtertje is ideaal, maar wel heel erg snel (was de bedoeling om iig nog een jaar te wachten).

Tja echt heel blij ben ik eigenlijk niet, het kindje is absoluut hartstikke gewenst, maar de angst zit er na de vorige zwangerschap goed in.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Butterfly van harte gefeliciteerd met je zwangerschap,
    ik krijg wel kippenvel bij je verhaal dat je kinderen zo vroeg zijn geboren, zo kort nog geleden en dat je zoontje is overleden. Ik kan me voorstellen dat je er nog niet aan toe bent.
    Toch hoop ik dat je een fijne zwangerschap zult hebben en ben je hier natuurlijk hartstikke welkom.

5. Brunette

Brunette Bekend lid

22 aug 2008
    690
    277
    63
    Vrouw
    Veluwezoom
    Butterfly, welkom hier en kom lekker meeschrijven.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me goed voorstellen dat je emoties nu even alle kanten op vliegen. Jullie hebben zoiets heftigs meegemaakt, en nog maar zo kort geleden. Hopelijk vind je hier wat herkenning. Wij vinden het ook allemaal erg spannend om weer zwanger te worden/zijn.

Is er iets bekend over de reden waarom je te vroeg bent bevallen? En word je deze zwangerschap door een gynaecoloog begeleid?

Ik ben zelf bevallen van een tweeling met 27 weken. We willen nu graag weer zwanger worden, maar daar waren we ook best wel onzeker over. Een paar maanden terug heb ik een pre-conceptueel consult gehad bij mijn gyn en dat heeft mij een hoop vertrouwen gegeven in een volgende zwangerschap. Ik heb te horen gekregen dat ik goed in de gaten zal worden gehouden: ik krijg medicatie om een vroeggeboorte te (proberen) voorkomen en regelmatige metingen van de baarmoederhals. Misschien helpt een gesprek met je gyn jou ook om wat vertrouwen te krijgen. Hoewel ik je angst wel heel goed begrijp, en dat zal vast ook niet helemaal verdwijnen. Maar het is natuurlijk wel heerlijk om binnenkort een beetje roze wolkjes om je heen te hebben hangen! En het is helemaal niet erg als er dan af en toe ook een donderwolkje voorbij komt drijven. Dan kom je dat hier maar lekker spuien. ;)

(Oja, voel je vrij om je naam in het zwanger!!! lijstje in te vullen, als je dat wilt.)

6. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi Butterfly,

Gefeliciteerd meid met je zwangerschap. Wat erg om je kindje zo te moeten verliezen. Echt verschrikkelijk. Ik snap dat je erg bent geschrokken van je zwangerschap en dat je nu even niet goed weet wat je moet voelen. Ik hoop dat je toch een beetje kan genieten meid!

7. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    De reden van de vroeggeboorte is niet helemaal duidelijk. Na de bevalling werd duidelijk dat ons zoontje ongeveer in week 24 van de zwangerschap een herseninfarct heeft gehad (hoe dit heeft kunnen gebeuren???). De artsen denken dat daardoor de bevalling op gang is gekomen.

Zojuist gebeld met het VU voor een afspraak, kan ik pas in januari terecht! Dan ben ik al 12 weken zwanger, ik vind dit wel erg lang duren, we zitten met zoveel vragen en onzekerheden.

Het ene moment heb ik best wel vertrouwen dat het deze keer wel goed gaat, het andere moment ben ik zo onzettend bang, dat ik niet weet of ik dit wel wil.

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    jeetje butterfly wat heftig allemaal....
    Duurt wel lang inderdaad... heb je uitgelegd aan de VU wat de situatie is? Als je er misschien niks over hebt gezegd gaan ze er wel vanuit dat het een 'gewone'/standaard zwangerschap is? Kunnen ze je er niet tussen proppen bij de vroeggeboortepoli van dr Wouters?

9. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik heb het hele verhaal uitgelegd, maar die Miep kon niets anders inplannen. Ze wist trouwens niet eens of ze mij op het vroeggeboorte spreekuur kon inplannen. Nu heb ik een afspraak met dr Bolte, die heeft mijn bevalling toen ook begeleid.

10. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Nou ja, als ik dat lees denk ik dat je iemand aan de lijn hebt gehad die niet helemaal weet hoe en wat..... Ze wist niet of ze je op het vroeggeboorte spreekuur in kon plannen?! Moet ze terug naar school om te leren hoe lang een gemiddelde zwangerschap duurt of mis ik hier nou iets?!

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    nog een keer bellen, hopen op een andere Miep en doordrammen is mijn advies ;)

desnoods langs gaan, wil ook nog wel eens helpen...

12. Ons Kleintje

Of een ander ziekenhuis, ik zit bijvoorbeeld nu bij het streekziekenhuis ipv het UMCG waar ik ben bevallen van mijn zoon, dit is voor mij te ver weg, vandaar dat ik voor het andere ziekenhuis kies. Ik moest rond de 6 weken langskomen en met 10 weken nog een keer.

13. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het Vu is voor ons ook niet echt naast de deur. Ik voelde mij door het streekziekenhuis waar ik voor de tweelingzwangerschap liep niet echt serieus genomen. Op het laatst voelde ik mij zo beroerd dat ik niet eens meer op mijn benen kon staan, zei die verloskundige daar, misschien kun je een uurtje op je werk op een bank gaan liggen!

Heeft verder hier iemand ervaring met vroeggeboortes en begeleiding door een streekziekenhuis? Ik zelf heb het gevoel dat ze bij een academisch ziekenhuis toch verder zijn qua ontwikkelingen ed. Heeft iemand ervaring met het MCA in Alkmaar?

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi meid, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Ik had dat ook heel erg, dat ik me niet serieus genomen heb gevoeld. Er werd twee dagen voordat ik spontaan beviel (waarsch door pre-eclampsie) tegen mij gezegd "ik vind je gewoon niet ziek overkomen"... Dit was in mijn geval een arts-assistent die goddank toen ik zwanger was van Levi weg was! Mijn grootste angst was dat hij dienst zou hebben als ik zou gaan bevallen! :D Ik heb de begeleiding de tweede zwangerschap in ons streekziekenhuis (de eerste zw liep ik gewoon bij de vk) als heel goed en fijn ervaren.

Is er geen ander streekziekenhuis bij je in de buurt? Zo te zien wonen we niet echt bij elkaar in de buurt, met het MCA in Alkmaar heb ik geen enkele ervaring. :)

15. Ons Kleintje

ik..
    Maar ja die vk is natuurlijk geen gynaecoloog, en je komt dan onder behandeling van een gynaecoloog.
    Je kunt ze ook niet allemaal over 1 kam scheren natuurlijk, de ene vk zal beter zijn dan de andere..
    Ik heb de gok maar genomen met het idee dat reizen voor mij stressvoller is, en daarmee slechter is dan bij het streekziekenhuis onder controle te gaan.

16. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ons Kleintje, ik denk dat het feit dat je al een keer vroeg bevallen bent wel zal schelen, dat ze je nu heel serieus zullen nemen. Dan maakt het ook niet zo heel erg veel uit waar en bij wie je onder controle bent. Hoewel je altijd overal domkoppen hebt. ;)

17. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat streekziekenhuis waar ik eerst zat, zat in Beverwijk, daar ga ik sowieso niet meer naar terug.

Voor ons dochtertje zit de kinderarts in Alkmaar en Alkmaar bevalt wat dat aan gaat goed.
    @ kleintje, heb jij een goed gevoel bij Alkmaar? Gaan ze bijv. nog extra dingen ondernemen, extra controles ed?

18. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik zou zelf voor het AMC gaan. Voor mijn dochtertje komen we in het MCA bij de KA en ik ben meer dan tevreden daar. Maar ik zelf heb er een beter gevoel bij om naar een academisch zh te gaan. Het ligt ook meer aan de gyn die je heb. De ene gyn vind het ene onderzoek wel belangrijk en de andere gyn weer niet. Dat heb ik om mij heen in verschillen van controles progesteron etc wel gemerkt.

19. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Butterfly; Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Maar wat zal dat vreselijk spannend zijn!! Zo vreselijk dat jullie je zoontje hebben moeten verliezen. Wat een dubbel gevoel moet dat geweest zijn (en nog steeds). En hoe gaat het nu met jullie dochtertje?

Onze tweeling is geboren met 26,1 weken. Godzijdank hebben zij het allemaal goed doorstaan en zijn het nu twee vrolijke peuters van 2 jaar. En zoals je aan mijn banner kunt zien ben ik ook weer zwanger. Erg spannend, maar ik heb er wel een goed gevoel bij.
    Ik ben zelf nu onder controle bij de gyn in ons streekziekenhuis. Onze jongens zijn geboren in het SKZ in Rotterdam en de gyn daar had wel gezegd dat we daar weer naartoe mochten komen als ik zwanger wilde worden/was, maar eigenlijk zie ik de meerwaarde daar niet zo van in. Speelt ook mee dat wij erg veel vertrouwen hebben in de gyn in ons streekziekenhuis.
    Ook wij zijn voor een voorgesprek geweest bij de gyn en die heeft ons, net als bij Brunette, erg gerust kunnen stellen. Er is bij ons geen oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte, dus ik weet eigenlijk niet wat een gyn in een academisch ziekenhuis meer voor ons kan betekenen dan een gyn in een streekziekenhuis.

Wat de afspraak die je nu hebt gemaakt betreft, als jij je er niet goed bij voelt dat het zo lang duurt (wat ik me heeel goed voor kan stellen) moet je echt bellen en door'zeuren', net zo lang tot ze je serieus nemen en er eerder tussenplaatsen. Ze kunnen het jou niet aandoen om je nog 7 weken in spanning te laten zitten. Dat is al helemaal niet goed voor het kindje dat nu in je buik groeit. Dus even aanhouden hoor!! Sterkte!

20. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Butterfly gefeliciteerd. Wat vreselijk van je zoontje. Dr bolte heeft mijn bevalling ook gedaan, geweldige arts dat wel, ze gaan baarmoeder mond meten en medicijnen geven vanaf 16 wkn, maar je moet wel lang wachteN idd!

Deel Deze Pagina