Fleur het vu is ook academisch.. Ik vind het vu geweldig. Zelf vorige zwangerschap controle gehad in olvg en die hebben mij op de bewuste nacht met weeën naar huis gestuurd, ook arts assistent. Paar uur later had ik een kind..maar hoor altijd dat Alkmaar ook een goed ziekenhuis is.
klopt dat het VU academisch is mijn dochtertje moet daar naartoe voor de nefroloog. Ik typte het AMC omdat ik daar zelf heen zou willen mocht het ooit nog zo ver zijn. Dat ik daar met mijn dochtertje kwam vond ik het daar een beetje rommelig overkomen. En ik zou het AMC willen omdat ik daar de weg al weet en vertrouwd voel omdat we daar zo lang met onze dochter zijn geweest toen ze geboren werd. Het MCA komen we ook en ben ik ook erg tevreden over maar ook over dat ZH hoor je hier en daar een minder goed verhaal. Maar dat heb je denk ik overal. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Ik voel me beter bij 60 min rijden naar het AMC dan 40 min rijden naar het MCA. Maarja eerst maar eens raak schieten haha
Wij hebben zelf ook goede ervaringen met het VU. Ons dochtertje heeft er 13 weken gelegen. Ik ga morgen opnieuw bellen en ze regelen idd maar iets, zolang wachten is echt geen doen.
Sorry ik gaf antwoord op je eerste vraag, wie er onder behandeling is van een streekziekenhuis. Ik zit niet bij de ziekenhuizen die genoemd zijn. ik heb een vroege echo gekregen, een vaginale kweek (uitsluiting van streptokokken bacterie) en rond de 10 weken heb ik weer een echo, verder het advies: Niet tillen, niet vrijen, geen stress. mijn cervixlengte gaat worden opgemeten gedurende de hele zwangerschap en er is kans dat ik rond de 25 weken niets meer mag doen, dus moest al oppas gaan regelen. Ik ga van het positieve uit (80% kans) en houd me aan het advies.
ik voelde ze nooit. maar ik dacht ze laatst te hebben, toen heb ik gebeld met de afdeling gynaecologie en ze zeiden dat het nog lang niet kon. pas vanaf 16 weken ofzo. Nu is het de groei van de baarmoeder dat je voelt, oftewel Bandenpijn!
@ M28 TOen ik last had van harde buiken, leek het alsof er iets in mijn buik opzette en hard werd! (Is een beetje moeilijk uitleggen) Ik voelde ze echt opkomen en afzakken. (Maar dat zullen de meesten hebben) Begon vaak aan één kant van mijn buik en verplaatste zich over mij hele buik en na een tijdje trok het weer weg! Sorry beetje vaag al zeg ik het zelf!!
nee geloofde niet dat ik het al kon hebben.. maar heb wel af en toe bandenpijn, en wil zeker weten wat het verschil is.
@m28 bandenpijn is volgens mij voornamelijk onderin je buik. t voelt heel trekkerig en af en toe vondik het menstruatie-achtig. Harde buiken dan zet je buik echt op zo lijkt het. Hij wordt dan ook echt heel erg hard van onder tot boven... hoe is het hier verder met iedereen? nog geen zwangeren er weer bij helaas misschien leuke kerstcadeautjes op komst Voor ons is het bijna zover... we gaan niet langer wachten en gaan er januari in het eggie voor! Deze maand proefdraaien hihi
poeh ... wat gaat de tijd toch hard!!! Vorige kerst hebben we op eerste kerstdag positief getest en nu is Elin alweer bijna 12 weken oud!!! zucht....
nee 6 dec moet ik weer.... bleeeh, geen zin in die stress.. Maar wel lekker om weer ff mn hersens te gebruiken. De hele week baby en peutertaal word je soms ook wel een beetje simpel van Maar 2 weken werken (en mn vervangster is er dan nog) en dan al weer 2 weken kerstvakantie (onderwijs ), dus vanaf januari voor t echie! Voel je je wel goed M?
Heee nannie, wat een leuk nieuws zeg! Spannende tijden voor jullie. Echt meedoen....joehoe!!!! Mary: oh jee, dan start je wel in een lekkere drukke periode meid. Kinderen nog helemaal druk van sint en dan kerst. Maar inderdaad: het zijn maar twee weekjes en dat is wel weer lekker!
Tijdens mijn vorige zwangerschap nooit harde buiken herkend. Mijn buik was eigenlijk continu hard (dacht dat dat zo hoorde). Pas toen ik aan de weeenremmers lag werd mijn buik soepel.
Jeetje, wat een lief buikje. Je ziet het al wel echt een beetje hoor, echt een piepklein bobbeltje. Wat heerlijk om het weer mee te mogen maken voor je! Echt genieten. Hier vandaag of morgen weer ongi:x. Zit dus een beetje chago te wezen hier en dan te bedenken dat dit nog wel een paar maandjes zal duren voordat we echt gaan beginnen, maakt me ook niet vrolijk. Geduld is een schone zaak!