Bezig voor 2e kindje?

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Wij gaan ervoor!
    Fleur: 2e kindje, geen haast bij (mama van L 20-6-2009 27+2 weken)
    Malaika: 2e kindje (mama van Patrick, 17-9-2007, 27+5 weken)
    Brunette: 3e kindje (mama van J&J, 21-03-2009, 27 weken)
    Banjabes: 2e kindje (mama van Zoey, 34+3 weken)
    Nannie: 2e kindje (mama van Brenden, 34 weken)
    Geetje: 2e kindje (mama van L, 31+3 weken)

NOD
    Fleur: 4e ronde rond 29 december
    Brunette: 2e ronde, 12 december
    Malaika: 9e ronde, 17 december
    Geetje: 2e ronde, 21 december
    Banjabes: 1e ronde ergens na de bruiloft in april 2011
    Nannie: 1e ronde ergens in 2011

:D Zwanger!!!!!!!!!! :D
    M28: 3e ronde, 3e kindje (mama van A&E 03-10-2007, 25+5 wkn, 07-10-2007, 26+2 wkn) uitgerekend op 25 juni 2011
    Jipper: 3e ronde, 3e kindje (mama van D&L, 31-8-2008, 26+1 weken) uitgerekend op 6 juli 2011
    OnsKleintje en Ons2deKleintje: 5e ronde, 2e kindje (mama van Dreumes, 27+6 weken) uitgerekend op 7 juli 2011

2. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Zo net gevallen met de fiets, gelukkig alleen op mijn dij en arm.. Auw.. En trapper krom.. Morgen maar met de metro gaan

3. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Wij gaan ervoor!
    Fleur: 2e kindje, geen haast bij (mama van L 20-6-2009 27+2 weken)
    Malaika: 2e kindje (mama van Patrick, 17-9-2007, 27+5 weken)
    Brunette: 3e kindje (mama van J&J, 21-03-2009, 27 weken)
    Banjabes: 2e kindje (mama van Zoey, 34+3 weken)
    Nannie: 2e kindje (mama van Brenden, 34 weken)
    Geetje: 2e kindje (mama van L, 31+3 weken)

NOD
    Fleur: 4e ronde rond 29 december
    Brunette: 2e ronde, 12 december
    Malaika: 9e ronde, 17 december
    Geetje: 2e ronde, 21 december
    Banjabes: 1e ronde ergens na de bruiloft in april 2011
    Nannie: 1e ronde ergens in 2011

:D Zwanger!!!!!!!!!! :D
    M28: 3e ronde, 3e kindje (mama van A&E 03-10-2007, 25+5 wkn, 07-10-2007, 26+2 wkn) uitgerekend op 25 juni 2011
    Jipper: 3e ronde, 3e kindje (mama van D&L, 31-8-2008, 26+1 weken) uitgerekend op 6 juli 2011
    OnsKleintje en Ons2deKleintje: 5e ronde, 2e kindje (mama van Dreumes, 27+6 weken) uitgerekend op 7 juli 2011
    Helena1977: 1e ronde, 3e kindje (mama van L&M, 33+3 weken, 12-1-2009), uitgerekend op 10 maart 2011.

Zo, ik heb m'n naam er ook bij gezet. Leuk!
    Vooral voor de moeders die een spontane vroeggeboorte hebben gehad lijkt het me heel spannend om weer zwanger te raken of te zijn. Bij mijn tweelingzwangerschap werd het "pas" vanaf 28 weken spannend, omdat toen bleek dat de groeiachterstand die Midas had toch wel zorgwekkend groot was. Uiteindelijk bleek zijn navelstreng niet genoeg voeding door te laten, maar ook dat hij maar een heel klein stukje placenta ter beschikking had. De 20-weken echo was nu ook al weer heel spannend. De echoscopiste kon vanwege mijn overgewicht niet goed zien hoeveel vaten er in de navelstreng zaten en zag een vochtplekje in het hoofd van het kindje. Wij waren daar heel nuchter onder, maar zij vond het nogal een probleem. Dus een 2e 20-weken echo gehad in het ziekenhuis. Daar zagen ze dat het buikje iets voorliep op groei, maar bij de laatste echo was dit al weer mooi bijgetrokken. Ik blijf nu onder controle van een gyneacoloog, omdat ze het er niet op willen gokken dat die navelstrengproblemen van Midas bij zogenaamde tweelingcomplicaties horen. Dat is wel prettig.

Ons Kleintje, leuk dat je het al begint te zien! En die opmerkingen over dat het alleen opgezette darmen zijn, pfff ;)
    Ik ben trouwens net 2,5 kilo aangekomen, haha. Dus misschien gaat het bij jou ook nog wel even duren hoor!

Jipper, kan me voorstellen dat je eerst die echo graag af wilt wachten. Ik ben zo benieuwd hoeveel het er zijn! Nee, ik hoop gewoon lekker "normaal" eentje. Ik merk nu al dat een eenlingzwangerschap veel minder zwaar is als een tweelingzwangerschap. Bij L&M was ik op deze termijn al gestopt met slaapdiensten draaien. Nu red ik het nog prima.
    Mijn rug gaat gelukkig weer een heel stuk beter. Stom hè, zo ineens zat er bovenin iets dwars.

@ miskramen: ik heb er zelf 1 gehad en wist voor de echo al heel zeker dat er iets niet goed was. Ik weet niet, mijn lichaam gaf heel duidelijk aan dat er iets mis was, zonder bloed te verliezen.
    Ik hoop dat ik er hier niet over ga lezen hoor!!!

Andere dames, hoe gaat het met jullie?

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    oeh M28, pas je op? Alles wel ok? Tsja met dit weer is t wel vervelend als je zwanger bent. Had ik ook begin van mn zwangerschap, toen was t ook nog glad.

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Mary, ja hoor heb mijn buik niet geraakt. Wel blauwe dij.. Baal van mijn fiets.. Moet nieuwe trapper.. Heb van die mooie trappers dus zal Wel van die mooie dus zal wel paar centen koste

6. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ja bah die sneeuw is niks voor jullie met dikke buikjes! Ik ben vorig jaar ook met mijn (hele) dikke buik onderuit gegleden... AUW!!! Je bent kwetsbaarder, maar ook veel zwaarder (in mijn geval 85 kg ipv 62, scheelt best wat! :D) en het komt best hard aan en dan kun je je ook nog eens slecht opvangen omdat je gewoon "lomper"/topzwaar bent als je zwanger bent! Ik heb met de gladheid op zomerschoentjes gelopen omdat die het beste "anti-slip" waren... Koud had ik het toch nooit, droeg de hele winter mijn zomerjas, hihi! Ik ben blij dat ik me nu weer normaal kan bewegen buiten en vind dit weer heerlijk! Beide kindjes was ik hoogzwanger en opgenomen/bevallen toen het vroor... Brings back memories. :)

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    @trouwen in indonesië: Mijn opa komt uit Indonesië. Toen we vlak voordat ik zwanger werd door Java en Bali zijn getrokken, werden we gewoon verliefd op dit mooie land. Vooral Bali vonden we te gek en dat is ook de plek waar we strakjes ja zeggen tegen elkaar. Het voelt allemaal echt nog als een sprookje.

@m: Jeetje meid, wat vervelend dat je zo bent gevallen. Vorig jaar had ik ook zo'n zelfde situatie en toen ik naar de fietsenmaker ging, kon hij de trapper zo terugbuigen. Hopelijk kan dit bij jouw trapper ook, want dat scheelt een hoop centjes natuurlijk!

@buikje verbergen: Wijde kleding aanschaffen:(, hebben jullie de oude zwangerschapskleding niet meer? Alhoewel dat valt natuurlijk wel op als mensen die kleding nog herkennen van de vorige zwangerschap natuurlijk;)! Dat is eigenlijk geen optie als ik er zo over nadenk.

8. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ik had zo veel mogelijk lange zwarte truien/tunieken, van dat gebreide spul. Niet speciaal om het minder op te laten vallen, maar volgens mij werkt het wel. Brede riem om je middel eventueel... Maar ja, moet wel je stijl zijn anders valt je nieuwe kleding zowieso op. :)

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

@m28 oeh m gelukkig ben je niet op je buikje gevallen, je bent al best ver, 10 weken!!
    @helena, goed dat jullie zo nuchter blijven onder de vochtplek in t hoofdje van jullie kindje. Ik hoop dat het niets voorstelt.
    @banjabes, ik draag mn zwangerschapsbroeken al, maar nog niemand die dat heeft gezien:) tis nog niet voorgekomen dat iemand zei: ben je zwanger??:p
    @hier alles goed, ik heb mn slaapje smiddags wel nodig (meer dan mn zoontje zelf, dan wordt die alweer wakker na 2 uur en dan wil ik nog even doorslapen hihi)

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ OK; geniet nog maar ff van je middagslaapjes, want nu kan het nog :) Straks heeft je oudste niet altijd meer zin om te slapen of krijg je de jongste niet tegelijk slapend met de oudste.... Zo gaat het hier meestal...

11. Ons Kleintje

leuk vooruitzicht..........:D

12. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou meiden, begin nu toch een beetje zenuwachtig te worden... Vanmiddag onze eerste echo om 15.00 uur. Ben zo benieuwd!! Hoop niet dat ik zo zenuwachtig ben vanmiddag dat mijn bloeddruk weer hoog is. Dat had ik tijdens mijn vorige zwangerschap steeds, maar dat was ook een beetje 'ziekenhuisangst', daar ben ik ondertussen wel overheen... :D;).
    Ik laat jullie zo snel mogelijk weten hoe het geweest is hoor!!

13. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    succes jipper. spannend..
    veel plezier

14. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Het zag er goed uit; het hartje klopte en we hebben het ook even gehoord. Het klonk heel krachtig. Het kindje is wel iets kleiner dan we dachten (17 mm.), dus ik ben 5 dagen achteruit gezet. Dat betekent dat ik nu 8,2 weken zwanger ben i.p.v. precies 9 weken, zoals ik dacht. Over 2 weken mag ik weer terug naar de gyn en dan krijg ik weer een echo om de exacte termijn te bepalen (dus ik laat m'n banner nog lekker even zo... ;)). Spannend!!

Over verdere onderzoeken of controles hebben we het niet gehad. Ik ga er vanuit dat het 'standaard' controles zullen worden, zoals we dat ook bij de verloskundige zouden hebben. Ik kan volgende keer nog eens vragen naar cervixmetingen, maar ik denk eigenlijk niet dat ik die zal krijgen. Maakt me eigenlijk ook niet uit. Ben al lang blij dat we in het ziekenhuis onder controle blijven en dat we vanmiddag een heel mooi, sterk, kloppend hartje hebben gezien en gehoord!! :D:D

15. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    En het was er 1 jipper??? gefeliciteerd!!!!

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hahaha...dat vergat ik gewoon!! JAAAAAA!!! Het is er gelukkig 1!!! :D De gyn heeft het nog even extra goed bekeken, omdat mijn vriend erom vroeg. Hij moest er ook wel om lachen.
    Even dacht ik toch 2 hoofdjes te zien, maar het waren gelukkig het kindje en een dooierzakje...

17. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Wow Jipper,

Wat een goed nieuws. 1 kindje betekent voor jullie veel minder kans op een vroeggeboorte toch? Joepie! Dat scheelt alweer een stukkie stressen!

18. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ OK: :) maar je hebt ook het vooruitzicht van bijvoorbeeld leuke 'schoolfoto's' van het KDV van je beide kindjes. Te schattig! Of je oudste die aan de baby 'uitlegt' hoe dingen werken of wat hij aan het doen is. of je oudste die beschermend is naar de jongste. Te cute! Dat maakt een hoop goed aan slaapgebrek ;)

@ Jipper: fijn dat alles goed was (en dat het er maar 1 is ;))

19. Ons Kleintje

joepie JIPPER wat een goed nieuws zeg!! gelukkig kon ik meteen doorscrollen naar het antwoord hoe de echo was gegaan!!
    Dan ben ik nu dus verder dan jou!
    ik heb dinsdag een echo, over 5 nachtjes, ik leef er heel erg naar toe.

@Mary dank je voor het belichten van de positieve kanten haha! Het lijkt mij gewoon echt leuk twee kleintjes. Mijn neefje was hier pas een ochtendje, ik vond het zo ontzettend leuk 2 boefjes in huis, heerlijk!

20. Nannie

Nannie Fanatiek lid

22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Jipper wat fijn zeg! gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina