Vandaag m'n NOD, maar ik weet nog niks... Ben nog niet ongesteld geworden en ik heb ook nog geen test gedaan, want die heb ik niet in huis . Nou zat er de laatste maanden wel een speling van een paar dagen in m'n cyclus, dus misschien heb ik mijn NOD wel te vroeg ingeschat. Ik heb nog geen symptomen, maar dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook niet gelijk. Dat begon toen een week na de test, dus bij 5 weken. Misschien morgen maar even op pad voor een testje...
Brunette spannend weer... Banjabes ik ben juist minder misselijk, geen een keer gespuugd deze keer.. Wel moeier. Had je jongens of meiden??
Mijn NOD is op z'n vroegst donderdag en op z'n laatst zondag. Ik voel nog niets hoor. Nog even geduld hebben dus. Ik weet niet wat ik denk, wel wat ik hoop.
Malaika ik duim voor je wordt weer een spannende week. dank jullie wel voor de 12 wkn felicitaties.. zoo raar zie dat helemaal niet als grens.. straks de 32 wkn. morgen controle, hoop op een mooi hartje
Wij gaan ervoor! Fleur: 2e kindje, geen haast bij (mama van L 20-6-2009 27+2 weken) Malaika: 2e kindje (mama van Patrick, 17-9-2007, 27+5 weken) Banjabes: 2e kindje (mama van Zoey, 34+3 weken) Nannie: 2e kindje (mama van Brenden, 34 weken) Geetje: 2e kindje (mama van L, 31+3 weken) NOD Malaika: 9e ronde, 17 december Geetje: 2e ronde, 21 december Fleur: 4e ronde, rond 29 december Nannie: 1e ronde, januari 2011 Banjabes: 1e ronde ergens na de bruiloft in april 2011 Zwanger!!!!!!!!!! Helena1977: 1e ronde, 3e kindje (mama van L&M, 33+3 weken, 12-1-2009) uitgerekend op 10 maart 2011 M28: 3e ronde, 3e kindje (mama van A&E 03-10-2007, 25+5 wkn, 07-10-2007, 26+2 wkn) uitgerekend op 25 juni 2011 OnsKleintje: 5e ronde, 2e & 3e kindje (mama van Dreumes, 27+6 weken) uitgerekend op 7 juli 2011 Jipper: 3e ronde, 3e kindje (mama van D&L, 31-8-2008, 26+1 weken) uitgerekend op 11 juli 2011 Brunette: 2e ronde, 3e kindje (mama van J&J, 21-03-2009, 27 weken) uitgerekend op 22 augustus 2011
Bedankt Malaika, ik ga heel hard voor je duimen! Het lijkt me superleuk om tegelijk te lopen. Ik denk dat het er dit keer één is. Bij de tweeling deed ik een test bij 3w5d en die knalde echt, de teststreep was bijna nog donkerder dan de controlestreep. Nu (bij 3w6d) een mooie posi test, maar het teststreepje is lichtrose ipv donkerroze. Ik ben benieuwd wanneer ik een echo krijg...
Hoi meiden, Nou heb mezelf toch maar in het lijstje gezet (kan er nu echt niet meer onderuit). @ Brunette, gefeliciteerd! @ M28, vorige zwangerschap waren een jongen en een meisje @ jipper, ben nu 8,2 weken. Vandaag gesprek gehad bij het VU. Dacht dat ik een gesprek had met dr Bolte, maar dat viel vies tegen kreeg een of andere jonge arts assistent. Ik word in het team besproken en dan wordt de strategie bepaalt qua controles ed. Hij gaf aan dat er geen reden is dat ik weer te vroeg zou kunnen bevallen (gezien complicaties bij ons zoontje en tweelingzwschap vorige keer) en gaat er vanuit dat ik gewoon 40 weken zwanger blijf. Hij wist zelfs niet of ik wel in het vroeggeboorte spreekuur thuis hoor! Tja klinkt natuurlijk goed, maar ben toch wel heel bang voor herhaling. Over cerclage gesproken, maar dat gaat op voorhand absoluut niet gebeuren, brengt onnodig veel risico's met zich mee, ook progesteron injecties ed zal ik waarschijnlijk niet krijgen. Wel iets vaker controles met daarbij baarmoedermondmetingen. 27 December alweer volgende echo + gesprek, ben benieuwd waar ze dan mee komen. Wij gaan ervoor! Fleur: 2e kindje, geen haast bij (mama van L 20-6-2009 27+2 weken) Malaika: 2e kindje (mama van Patrick, 17-9-2007, 27+5 weken) Banjabes: 2e kindje (mama van Zoey, 34+3 weken) Nannie: 2e kindje (mama van Brenden, 34 weken) Geetje: 2e kindje (mama van L, 31+3 weken) NOD Malaika: 9e ronde, 17 december Geetje: 2e ronde, 21 december Fleur: 4e ronde, rond 29 december Nannie: 1e ronde, januari 2011 Banjabes: 1e ronde ergens na de bruiloft in april 2011 Zwanger!!!!!!!!!! Helena1977: 1e ronde, 3e kindje (mama van L&M, 33+3 weken, 12-1-2009) uitgerekend op 10 maart 2011 M28: 3e ronde, 3e kindje (mama van A&E 03-10-2007, 25+5 wkn, 07-10-2007, 26+2 wkn) uitgerekend op 25 juni 2011 OnsKleintje: 5e ronde, 2e & 3e kindje (mama van Dreumes, 27+6 weken) uitgerekend op 7 juli 2011 Jipper: 3e ronde, 3e kindje (mama van D&L, 31-8-2008, 26+1 weken) uitgerekend op 11 juli 2011 Butterly 29: ongepland maar gewenst, 3e kindje (mama van F overleden + L, 13-01-2010, 26+2 weken) uitgerekend op 23 juli 2011 Brunette: 2e ronde, 3e kindje (mama van J&J, 21-03-2009, 27 weken) uitgerekend op 22 augustus 2011
Woehoe Brunette, Gefeliciteerd!!!!! Wat fijn zeg! Heb je toch weer best snel voor elkaar gekregen meid. Super hoor. Het roze lijstje wordt steeds langer. Nu is inderdaad Malaika aan de beurt. Ga zo duimen voor je meis! @butterfly: Oh wat vervelend! Zou me zo niet serieus genomen voelen. Echt heel vervelend. Een twijfel of je wel of niet bij het vroeggeboortespreekuur hoort. Echt belachelijk:x!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! *Doet een vreugdedansje door de kamer!!* Wat onwijs gaaf!! Gefeliciteerd meis!! En nu Malaika nog!!
@Butterfly (en Banjabes); Eigenlijk vind ik dit helemaal niet zo belachelijk (niet naar bedoeld hoor), maar het is eigenlijk dezelfde situatie als die van mij. De kans op herhaling is bij een eenlingzwangerschap gewoon veel kleiner. Natuurlijk zit de angst er bij jullie nog eens extra in, doordat jullie zoontje het niet gehaald heeft. Maar toch wil het allemaal niet zeggen dat het nu weer zal gebeuren. Het is het risico van een tweelingzwangerschap en dat jullie zoontje het niet gered is, was dubbel 'pech' (dit klinkt heel oneerbiedig, ik hoop dat je begrijpt hoe ik het bedoel, want ik vind het natuurlijk verschrikkelijk dat jullie met dat verlies moeten dealen!!). Je wordt hoe dan ook veel beter in de gaten gehouden nu en ik weet zeker dat je nu ook veel eerder aan de bel zult trekken als je ergens mee zit of assertiever zult zijn als iets je niet zint. Dat heb ik in ieder geval wel geleerd. Niet teveel zorgen maken hoor!! Probeer ook te genieten van je zwangerschap (hoe moeilijk dat ook is) en kom lekker hier je zorgen delen!! *dikke knuffel* @Brunette; Hier waren mijn eerste teststreepjes ook veel lichter dan bij de vorige zwangerschap. Toen had ik 4 dagen voor NOD al een knalstreep!! Dus ik hoop voor je dat het er 1 is! (Of zou je er wel 2 willen?) Heb je al contact opgenomen met de gynaecoloog? Doe maar snel hoor, misschien mag je al wel met 7 weken een echo komen laten maken!!
Ja Jipper, als je het zo uitlegt is het eigenlijk wel logisch. Het is dan gekomen door de tweelingzwangerschap, dus hoeft het nu helemaal niet zo te zijn als het er 1 is. Betrek het misschien op mezelf, maar dat zou inderdaad bij mij een heel ander verhaal zijn als ik weer zwanger zou zijn, omdat ik een vroeggeboorte heb gehad terwijl ik zwanger was van 1 kindje. Kans op herhaling zou dan veel groter zijn, begrijp ik uit jouw verhaal. Ga morgen het ziekenhuis eens bellen om een afspraak te maken voor een voor gesprek op de high risc poli. Kijken of het lukt om zo rond februari een afspraakje te maken. In dat geval butterfly: inderdaad niet te druk proberen te maken meid en vooral genieten!
Ik zie het zelf eigenlijk ook wel positief in. Zij gaan er helemaal vanuit dat het nu gewoon goed gaat, dat is natuurlijk een stuk beter dan dat ze idd allerlei maatregelen gaan treffen omdat de kans dat het nog een keer gaat gebeuren heel groot is. Ons zoontje heeft in week 24 vd zwangerschap een herseninfarct gehad, ze vermoeden dat daardoor de geboorte toen opgang is gekomen. Pure pech. Het is gewoon heel lastig om een beetje vertrouwen in de zwangerschap te hebben, komt ook omdat het voor ons allemaal nog zo 'vers' is. Jullie lieve berichtjes doen mij erg goed en we zullen zien dat we hier allemaal minimaal 37 weken gaan halen!
Wauwwwww gefeliciteerd wat heerlijk voor je!! Malaika hoop het zo voor je Butterfly vind het wel heel erg raar dat we in hetzelfde ziekenhuis lopen maar een ander advies krijgen.. Snap dat niet