@M; Super meis!! Heerlijk geluid is het inderdaad. Ik hoop het morgen weer te horen!! @Banjabes; Het is inderdaad heel spannend, maar ook heel erg leuk. Goed dat je een afspraak gemaakt hebt hoor!! @Brunette; Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik pas met 13 weken de eerste echo. Dat was de termijnecho. Dus ik vind 10 weken niet zo laat. Dit keer had ik mijn eerste echo met 9 weken (tenminste, dat dacht ik toen nog, bleek achteraf 8 weken en 2 dagen te zijn... ). Morgen de 2e echo, dan ben ik 10 weken en 2 dagen.
Voor de geinteresseerden onder ons, vond op internet in een verloskunde boek een tabel met % kans op vroeggeboorte na eerdere vroeggeboorte (staat ook een kopje tweelingen) Praktische verloskunde - Google Boeken
Hey dames, Ik heb jullie een beetje verwaarloosd, sorry. Drukke tijden hier in Huize Helena. Ons Kleintje, geweldig dat je zwanger bent van een tweeling!!! Ondanks alle risico's die een zwangerschap van een eeneiïge tweeling met zich meebrengt is het zo bijzonder om een tweelingzwangerschap mee te mogen maken. Ik hoop dat je er van kunt genieten. Brunette, wauw!!! Wat gaaf zeg!! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Goed dat je weer mee gaat doen aan MvM. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik altijd meedoe omdat ik vind dat het hoort, maar niet zo gedreven ben in het inleveren van mijn urine... Jipper, laat je nog ff weten hoe je controle was? M28, fijn dat je weer een mooi kloppend hartje hebt gehoord. Altijd weer heel prettig om op die manier een bepaalde bevestiging te krijgen. Banjabes, zeker leuk spannend en ook goed dat je die afspraak hebt gemaakt. Ben benieuwd. @ eerste echo: hier ook officieel pas met 10 weken. Vanwege bloedverlies heb ik met 7 weken een echo gehad. Zowiezo vind ik het een vreemde gewaarwording om bij een verloskundige te lopen na zo'n "medische" tweelingzwangerschap. Ik was stiekem blij met met het aanbod om weer naar de gyn te gaan voor controle . Met ons kindje gaat het heel goed. Maandag een controle gehad bij de gyn en alles ziet er prima uit. Het buikje groeit nu netjes mee op schema en het kindje wordt al geschat op 1245 gram! Dat is gewoon zwaarder dan Midas was bij zijn geboorte op 33 weken!!! Lex, een van onze bijna twee-jarigen is, vrees ik, acuut de peuterpuberteit in gerold. Ondanks de onrust thuis die hem ook wel parten zal spelen, hij heeft een hekel aan timmeren, schuren en boren, is hij gewoon echt niet te genieten. Hij maakt overal een drama/driftbui van. Zelf inslapen gaat de laatste nachten niet zonder slag of stoot. Dan gaat hij schreeuwen gillen en om iedereen roepen die hij kent, zelfs de gastouder. En niet zachtjes en ook niet eventjes. Hij houdt pas op als mijn man bij hem komt om hem te kriebelen. Mijn geduld is na een dag met hem echt op. Pffff, ik hoop dat Midas hier echt nog een poosje mee wacht...
Fleur Is je vriend alweer wat opgeknapt? Balen dat hij net nu ziek werd. Jipper Veel plezier vandaag, hoop dat je wat mooie beelden ziet van een klein duikelaartje. Wel komen vertellen hoe het was he! OnsKleintje Waar ben je? Hoe gaat het met jou en het duo in je buik? Ik ben ook zwanger! Helena Dat gaat goed met je kleintje! Hij/zij is al ouder en zwaarder dan die van mij toen ze geboren werden. Weet je eigenlijk het geslacht al? Sterkte met de buien van Lex. Wat fijn dat er dan aan het einde van zo'n lange dag altijd een papa klaar staat om lekker te kriebelen.
Hoi (komt stiekem nog even kijken naar aanleiding van mailtje van mamavanmischa!) BRUNETTE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! wat ontzettend leuk!! nee hoor niets ergs, gewoon afkicken van mijn zzp-verslaving ik heb een bericht geplaatst bij de prematuurmamas en in de lounge. Maar goed zulk mooi nieuws zorgt natuurlijk voor een uitzondering. Geniet ervan en ik hoop dat dit keer alles goed gaat!
@Fleur; Jammer dat je vriend nu net ziek is. Hopelijk knapt hij snel weer op!! @Brunette; Nou, ik weet niet of iets kom vertellen hier hoor. Ik laat jullie gewoon lekker in spanning tot het kindje geboren is... Ben je lekker aan het genieten van het wondertje? En heb je het gevoel om de positiekleding van zolder te halen nog steeds kunnen weerstaan? @Helena; Wow!! Wat groeit jullie kleintje goed zeg!! Echt een supergewicht voor deze termijn. Wat een kanjer!! Dat gaat straks een hele klus worden... Je verhaal over Lex is (helaas) erg herkenbaar. Diagnose; acute peuterpuberteit!! Maak je borst maar nat, hier ben je nog niet zomaar vanaf... Hier hebben we het in het kwadraat. Hoewel, de een gelukkig wat 'erger' dan de ander. De 'stoute stoelen' en het negeren worden dagelijks in de (soms letterlijke) strijd gegooid. En inderdaad, hormonen dragen er niet aan bij dat het gezelliger wordt. Heel veel sterkte!! @Hier; Vanmiddag (pas om 17.10 uur) de 2e echo. Dus vanavond zal ik pas iets laten weten. Ben erg benieuwd. Natuurlijk toch wel weer gespannen of alles goed zal zijn, maar ik denk dat dat heel herkenbaar is. Mijn broertje heeft vanmorgen het ledikantje van zijn dochtertje gebracht. Daar mag de baby 'straks' in slapen. Ook kreeg ik er een roze dekbedovertrek en een roze klamboe bij... Hij is wel erg overtuigd van zijn zaak... Maar zodoende zijn we dus al wat spullen aan het verzamelen. Als ons nichtje helemaal zindelijk is krijgen we ook de bijbehorende commode en de enkele kinderwagen krijgen we ook. Handig hoor!!
OnsKleintje Ik maakte me al zorgen... Maar da's gelukkig niet nodig. Ik heb je berichtje gelezen en ik snap het helemaal. Maar ik vind het wel jammer! IK wens je een prachtige en zorgeloze zwangerschap toe. En ik hoop dat je over een week of 28 samen met je twee mannen mag genieten van twee mooie kleintjes. Alle gezondheid, geluk en liefde gewenst! Liefs Brunette
Ik ga op z'n vroegst zondag testen, als het bloedbad dan al niet is losgebarsten. Maar....stttt.... ik voel me belabberd (ook wel verkouden, maar daarnaast een beetje rottig gevoel in m'n maag), dus ik heb een klein sprankje hoop.
@Helena, pff ja hier ook een heel klein beginnetje met de peuterpuberteit... NEE NEE NEE! Lijkt me pittig voor jullie, zwangere meiden! Ik kon niets van Mischa hebben toen ik zwanger was van Levi omdat ik zo weinig energie had. Wat goed dat je kindje al zo hard gegroeid is! @Brunette, mooi plaatje! @Jipper, ben benieuwd, hoe was het??? Heb ik je de halve middag op msn gesproken, zeg je helemaal niks! Lees het nu pas hier. @Malaika, wat zou dat leuk zijn! Durf je nog niet te testen? Als je je niet lekker voelt zou ik denken dat de test al positief zou kunnen zijn, jij niet? Ik begon me pas iets van twee weken na mijn test rot te voelen... Morgen gaat mijn mirena spiraal er uit. ROTDING! Hopelijk denk ik dan niet meer iedere maand dat ik ook zwanger ben.
Sja, toen hadden we het over andere dingen hè? Nou meiden, het was weer allemaal dik in orde. Toen het kleintje in beeld kwam was ik behoorlijk verbaasd, zo groot alweer vergeleken met 2 weken geleden. En dat klopt ook, want het is nu 2 keer zo groot!! We hebben weer een mooi hartje horen kloppen en een hele mooie foto meegekregen (de gyn had iets goed te maken, want onze afspraak was niet goed genoteerd, dus onze eigen gyn was al naar huis... ). Over 4 weken weer terug en over 9 weken krijg ik al de 20 weken echo!! Wow, dat lijkt nog zo ver weg, maar wat zijn nou 9 weken? @Malaika; Hopelijk houdt je lichaam je niet voor de gek en ben je gewoon hardstikke zwanger. Mijn duimen draaien weer voor je!! @MvM; Alvast succes morgen en hopelijk geeft het je een geruster gevoel!!
Nou Jipper, wat een heerlijk nieuws dat alles weer zo goed in orde was. Toch weer even fijn he? Gaat wel snel he, wat zijn 9 weekjes inderdaad? Oh Malaika, hoop het zo erg voor jou!