@Me, wat spannend zeg! Ik duim voor je! @wens jeetje dat is zeker schrikken als je zoiets te horen krijgt. Idd hopelijk ziet hij het daardoor een beetje anders in allemaal!
Wat vinden jullie??Ik vind het nog steeds moeilijk.. Er niet teveel mee bezig zijn terwijl je het zo graag wilt.. Ik heb soms het idee van straks denk ik er te vaak aan wil ik het te graag en verpest ik het daardoor haha 🙈
Ik snap je helemaal hoor! Werd je van je eerste kindje snel zwanger? Ik werd voor mijn zoontje bijna nooit ongesteld en was bang dat ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Toch was ik al na twee maanden zwanger. Nu verloor ik juist na het stoppen van de pil heel veel keer bloed, maar ergens ben ik toch bang dat mijn geluk op is en het lang gaat duren. En wij hebben onszelf nu natuurlijk maar tm maart gegeven.
Ja zo moeilijk om er niet over te stressen.. Maar hoor om me heen dat wel heel veel mensen dat hebben hoor. De angst om geen (twee) kinderen te kunnen krijgen is zo iets intens. Ik denk dat stress zeker wel invloed heeft. Heb ook altijd t idee dat lekkere seks beter werkt dan 'moetjes'.
@Wens; dat is niet niks indd, toen ik stopte met de pil hoorde ik ook net van mijn beste vriendin dat zij nooit natuurlijk zwanger zou kunnen worden omdat haar vriend verminderde zaadactiviteit heeft. Ik heb wel het idee dat ik er nu minder mee bezig ben dan toen voor de eerste.. Als we geen zin hebben gaan we ook niet klussen, die moetjes haha Voor nu maak ik me er nog niet heel druk om, hoewel het soms wel door m'n hoofd schiet. @hier: Net weer thuis, kreeg in de auto zonet echt onwijze steken in mijn buik (weer ter hoogte van mn eistokken) dit had ik vorige maand rond mijn eisprong ook.. Vanavond dus toch maar gaan klussen.. Straalt nu ook door naar mijn rug echt aaauuuwww!!!
@zoesje; ik was toen al voor ik wist dat ik zwanger was ontzettend moe, regelmatig draaierig, met vlagen misselijk en mijn reukvermogen was ook al versterkt volgens mij. Was zeker een week voor NOD toen, misschien wel eerder al. Weet het niet meer precies. @me: spannend meid. Maar nog geen ongi te bekennen dus... @wens; poeh, wat heftig zeg van de vrienden. Dat plaatst de dingen wel weer in perspectief inderdaad. Wij hebben het geluk van een kindje al mogen ervaren. Aan de andere kant maakt dat de (hopelijk irreële) angst dat een tweede niet mag lukken er niet minder op vreemd genoeg... Ik ben er ook veel mee bezig. Zou het wel? Zou het niet? Hé, wat voel ik nou? Denk dat dat lastig te controleren is voor iets wat je heel graag wilt. Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht dat in het eerste kwartaal van volgend jaar opgeleverd gaat worden. Wij hebben onszelf daardoor nu ook t/m maart gegeven. Dan zou de opleverdatum van een evt. baby namelijk sowieso vòòr de opleverdatum van ons nieuwe huis liggen. Anders wordt het een paar maanden later voor we er weer voor kunnen/willen gaan. Bevallen tijdens het klussen is namelijk ook zo wat...
Hey dames. Spannend zeg me ik duim voor je hoor. Zoesje snap je wel hoor. Bij de 1e dacht ik ook niet gelijk teveel mee bezig zijn maarja ging ook niet. Bij de 2e was het iets minder maar dat kwam ook door de timing i.v.m school enzo maar toch als je tegen die nod aan zat was het toch weer heel spannend en had ik het stiekem niet erg gevonden als het toch zo was. Mommysince gezellig gemaakt gister? Je weet nooit waar het goed voor is Wens heftig van je vrienden maar misschien maakt het inderdaad wel indruk op je vriend. Kikker nu kwaaltjes dus die je toen ook had? Spannend Hier weer aan het werk heb tegenwoordig in de ochtend op me werk een overlevingspakketje tegen misselijkheid maar het werkt wel haha. thee en droge crackertjes
@Me1989; spannend hoor! Wanneer ga je testen?? @zoesje: ik herken het ook wel ergens hoor, je hoopt er toch ook wel heeeel erg op. Alleen hadden we toen we voor de eerste gingen ook heel vaak van die moetjes, dat doen we nu niet. ik denk dat ik qua kwaaltjes ook iets nuchterder er tegen aan sta, bij E. had ik namelijk de maanden er voor overal last van, alle kwaaltjes die je kon bedenken had ik. En uiteindelijk de maand dat ik echt zwanger was had ik nergens last van en dacht ik dat ik gewoon ongi ging worden je weet het nooit @Miranda: Vervelend die kwaaltjes! maar zolang je even door kan op thee en crackertjes haha @Hier: Gister zeker gezellig gehad Stiekem hoop ik dat het dan toch raak is Nog even 2 weekjes wachten
@me; spannend.... Ja, heb nu ook wel wat draaierig soms, moe en af en toe wat raar op mn maag. Maar zoals ik eerder al schreef ben ik ook flink verkouden, dus kan ook allemaal daar door komen... Gister liep ik wel vanaf de gang de woonkamer in toen manlief stond te koken en ik vraag hem of er niet iets aanbrand. Bleek dat het vlees dat hij stond te bakken net een heel klein beetje zwart aan het worden was.... Dus wie weet, haha. Maar duurt nog even tot NOD, dus zal toch gewoon af moeten wachten... Ik begon de dag bij mijn zwangerschap ook standaard met droge crackertjes. Alleen bij mij hielp het niet echt, wat moest alsnog elke ochtend spugen. Al was het wel fijn dat ik iets had om eruit te kunnen gooien @mommysince; wie weet....
Wanneer is je NOD?? @Me: al iets te bekennen?? @Hier: Net thuis, lekker weg geweest met mijn beste vriendin, even lekker bijgekletst, ook over kinderen, hun zitten midden in onderzoeken wat betreft zwanger worden (omdat hij veel dood zaad heeft) Was fijn weer eens lekker te kletsen Zoals ik ook al verwachte zou zij niet raar reageren als ik snel zwanger zou zijn, en zou ze juist hartstikke blij zijn voor me ze duimt nu dus lekker voor me mee
@Me, van mn zoontje duurde het ongeveer 8 maand. Daarin ben ik maar 3x ongesteld geweest dus heel lange cyclussen helaas.. Dat heb ik nu gelukkig niet, ik ben redelijk regelmatig gelukkig! Alleen liever een posi test natuurlijk @Wens, die moetjes is idd niet fijn. Dat probeer ik nu echt te voorkomen! Helemaal voor m'n vriend, gewoon lekkere seks dat werkt altijd beter. Al is het alleen al voor je eigen gevoel! @Mommysince, haha ja ik had dat ook dan dacht ik oh ik voel dit! ik voel dat! Dat had ik nu ook een beetje in het begin toen we net begonnen, maar ben alles gaan bijhouden in een app en weet nu precies wat ik wanneer voel gewoon tijdens m'n cyclus dus daar ben ik wel blij om! Controle geeft ook rust in die zin! Fijn dat jullie het nog gezellig gehad hebben @Kikker, dan had je echt al op tijd symptomen idd! Ik heb nu vandaag af en toe een beetje een soort buikpijn en ben mega moe ineens sinds gisteravond... Maar ik zit nog maar op 3 dpo dus vraag me af of het daar aan te wijten valt mocht het raak zijn. @Miranda, echt vervelend al die kwaaltjes! Even doorheen die eerste weken!
Spannend, klinkt we als dezelfde symptomen dus! Op welke cyclusdag zit je nu? Hoeveel na je eisprong?
Even over die 'moetjes' we hebben voor E. best veel van die 'moetjes' gehad, uiteindelijk de maand dat ik zwanger ben geworden toen een echt super gezellige lekkere seks gehad, en toen zwanger. ik ben er nog steeds van overtuigd dat E. een product is van die ene iets te gezellige avond
@Mommysince haha ja dat zou heel goed kunnen!! Ikzelf weet niet zo goed of het er nu specifiek aan kan liggen of je een moetje hebt of een zinnetje whaha Wij hebben nog nooit een moetje gedaan omdat we beide weten ja m'n eisprong komt eraan dus het zou wel handig zijn dat... De enige die weet wanneer mn eisprong precies is dat ben ik Dus ik heb het er wel eens op aangestuurd (deze maand nog) dat we dan seks hebben op het juiste moment. Maar dan is het wel elke keer gewoon de lekkere variant en voelt het niet als moeten.. Wie weet scheelt dat hahah
Wat trouwens kan helpen tegen de ''moetjes'' is om het voor je eisprong aan nog steeds een beetje uit te stellen dus wat meer dagen er tussen houden als dat lukt.. Ik heb van mezelf een aardig hoog libido, dus voor mij is dat wel een kunst hahaha maar ik merk wel dat als ik dat doe, we automatisch meer zin hebben rond m'n eisprong en het dan vaker doen
Ik denk dat ik maandag of dinsdag mijn eisprong heb gehad. Heb geen ovulatietestjes gebruikt en niet getemperatuurd, dus zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij voel ik mijn eisprong wel. Dus nog een weekje tot NOD denk ik. Maar mijn cyclus varieert van 26 tot 30 dagen, dus kan ook nog iets langer zijn. Als ik een gemiddelde aanhoud van 28, dan zou volgende week woensdag mijn NOD zijn. Hoe dan ook, moet nog even geduld hebben...
Wat spannend! Ben benieuwd!! Zou echt leuk zijn als het al raak zou zijn voor jullie zeg. Ik probeer idd ook (nu al) symptomen bij te houden, vooral voor mezelf straks als ik me van alles ga inbeelden 🙈 Mijn NOd is volgende week woensdag ongeveer. Maar is dus nog niet spannend 😀
Moetjes zijn inderdaad niet leuk. En daar doen wij niet echt aan. Hihi ben er bijna 100% zeker van dat deze met 1e kerstdag is verwekt hihi kwam thuis van me werk en dochterlief lag op bed zei heel ondeugend tegen manlief zullen we ff snel voor de visite komt haha. Nou en dit is het resultaat want daarvoor hadden we toevallig al een week niks gedaan en daarna ook een aantal dagen niet haha. Spannend voor jullie meiden allemaal op het wachtbankje dus? Ik duim voor jullie allemaal dat het heel snel raak mag zijn. Hier druk dagje op werk gehad toen snel dochter lief gehaald. Eten gemaakt gegeten opgeruimd gedoucht en nu lekker op de bank met een kopje thee. Morgen weer een lange schooldag van 8:30 tot 17:00. Fijne avond allemaal