Bezig voor een 2e en wat is het weer spannend

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Miranda88, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Gefeliciteerd Miranda!

Hier 17 december laatste pil gehad! Hopelijk direct een goede cyclus (bij dochterlief had ik die wel) en hopelijk ook snel raak, voor E. was ik in ronde 3 zwanger.
    Als mijn cyclus direct normaal oppakt heb ik a.s maandag mijn verwachte menstruatie (of een posi-test ;) )

2. ilss

ilss Actief lid

2 mei 2010
    303
    162
    43
    Op dit moment ben ik in opleiding
    Zuid-Holland
    Ja! Leuk! Ik wil ook meeschrijven :).

Ons eerste kindje wordt in feb 2, afgelopen december onverwacht zwanger maar dat eindigde in een miskraam helaas. Dit gaf voor ons wel de doorslag om toch nu voor een tweede te gaan al hadden we onze woonsituatie anders gezien/gehoopt!

Na de miskraam al een witte test gehad, een positieve ovulatietest (die ik alleen deze maand wilde gebruiken vanwege de miskraam). Nu hopen dat we ook 'slim' seks hebben gehad ik heb vrij weinig verstand van ovulatie testen ;) haha.

Miranda! Gefeliciteerd, wat leuk!

3. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Gefeliciteerd Miranda! Super voor je dat het zo snel raak was!

Ik klets ook graag mee! Wij gaan ook beginnen voor een tweede. Mijn zoontje is nu 16 maanden. Was toen de 4e keer raak. Ik hoop in oktober klaar te zijn met mijn opleiding dus vandaar dat we even gewacht hebben! Hierdoor zijn de kriebels al wel opgelopen moet ik zeggen! Al ben ik wel heel dankbaar dat ik al een gezond zoontje heb, zeker als ik hier weer de verhalen lees..

Wel gek ook eigenlijk dat ik me verheug op zwanger zijn, terwijl ik de vorige keer zooooo moe en misselijk was. :) Leve de natuur zullen we maar zeggen! Ben benieuwd of het dit keer anders zal zijn en of je het zwanger zijn anders beleefd. Jullie?

4. ilss

ilss Actief lid

2 mei 2010
    303
    162
    43
    Zuid-Holland
    Wens, ik vind het net zo spannend als bij de eerste. Van de eerste was ik in de eerste ronde zwanger en ben nu wel bang dat het lang duurt. Ergens hoop ik te veel op een positieve testkomend nod maar ik wil mezelf beschermen.
    Het enige is dat ik minder bezig met ben baby spullen googlen ;). Dat deed ik voor de eerste dagen lang haha!

Ik zit op het wachtbankje, nog anderhalve week! Pff dit vond ik vorige keer al vervelend maar nu weer hoor, ik denk van alles te voelen maar misschien ben ik onbewust meer bezig met steekjes dan wanneer ik bijna menstrueer.

5. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    @ilss haha dat baby spullen googlen enz enz heeeel bekend bij de eerste! Had toen alles ook mega op tijd voor elkaar! Ik gok dat dat nu heel anders zal zijn.. Al heb ik nog steeds graag de dingen een beetje voor elkaar :p hihi
    Vind het voor de rest ook net zo spannend!

Hier zijn we wel aan het verbouwen en hopen tegen de zomer officieel over te kunnen naar ons nieuwe plekje!

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik merk dat hoe dichter ik bij mijn NOD kom hoe meer ik me er mee bezig ga houden.
    Hier ook nog bezig met verbouwen, zolder aan het isoleren dat is bijna gebeurt, dan daar de vloer en deuren voor opberging maken (schotten)

Met E. was met 23 weken d'r kamer al af, denk dat dat nu inderdaad anders zou zijn, ten eerste is die kamer nu nog opslag voor de spullen van zolder haha :p en er moet in dat kamertje ook nog best veel gebeuren (muren stucken, nieuwe vloer er in)

7. ilss

ilss Actief lid

2 mei 2010
    303
    162
    43
    Zuid-Holland
    Leuk al die verbouwingen! Ons huiabwordt gebouwd nu! Dus ook totaal niet beziht met komende babykamers ;)

Mijn nod is de 23ste, ik heb vwwl last van krampjes in mijn baarmoedermond en de rechter kant van mijn buik ter hoogte van de eierstok. Het geeft me hoop maar wil me niet hysterisch maken maar ik merk dat ik er erg me e bezig ben. Nog even een goede week geduld helaas..

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik ben nu net even de laatste weken op een rij aan het zetten;
    17 december laatste pil gehad
    21 december bloedingen gehad
    vorige week maandag een ochtend hele scherpe pijn links onder in mijn buik (ter hoogte van baarmoeder/eistokken)
    Vrijdag t/m zondag beetje menstruatie krampen gehad
    nu sinds dinsdag heel veel speeksel (zodanig dat ik me er regelmatig in verslik)
    en nu echt een heel smerige smaak in mijn mond
    en misselijk

Wie herkent dit? is dit ontpillen?? heb hier 3 jaar geleden geen last van gehad

9. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hallo dames

Sorry was afgelopen even erg druk met werk en familie. 2 familieleden liggen ernstig in het ziekenhuis dus dat is even minder.

Ik zal jullie eerlijk zeggen dat ik er afgelopen eigenlijk niet eens heel erg mee bezig was. Ik was gestopt met de pil en wilde er niet gelijk heel erg mee bezig zijn omdat ik ook in okt klaar bent met mijn opleiding. Dus ik had zelf in mijn hoofd om pas vanaf jan meer op te letten wanneer we seks hebben en wanneer me ei is. Bij de eerste was ik binnen 6 maanden zwanger dus ook vrij snel al vond ik toen elke maand te lang duren. Toen ik zondag die test deed dacht ik eigenlijk hij zal wel negatief zijn. (Bij de 1e had ik bijv een week voor me nod al vreselijke pijn in me borsten en nu niet.) ik had hem neer gelegt en was ondertussen met wat anders bezig toen ik uit mijn oog hoeken keek zag ik ineens 2 streepjes. Ik was verbaasd en ook heel erg blij. Alleen hadden wij echt niet verwacht dat ik nu al zo snel zwanger zou zijn.
    Wij zijn vorig jaar verhuist naar een 1 gezins woning en hebben daar veel aan verbouwd maar er liggen nog genoeg klusjes die gedaan moeten worden. En deze zomer moeten we echt de achtertuin gaan doen want die is echt lees een oerwoud haha. En wil dat me kleine meid deze zomer lekker kan spelen in de tuin. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu toch een beetje zorgen maakt, ik ben volgens mijn berekeningen rond 16 sept uitgerekend en in oktober zou ik diplomeren, en ik wil er echt niet langer over doen. Dus nu spoken er allemaal vragen in mijn hoofd van kan ik wel oktober klaar zijn lukt het me allemaal om me profilering voor die tijd af te hebben. Maar ik heb straks op me werk een gesprek met me praktijkopleider hopelijk kan zij me wat geruststellen.

Ik denk trouwens ook dat het met een 2e minder is als met een 1e qua baby spullen opzoeken en kopen. ben er nu nog niet mee bezig bij de 1e zat ik ook gelijk op internet te kijken voor van alles en naar namen enzo te kijken. Nu nog niet haha.
    18 feb heb ik mijn 1e afspraak bij de vk:)

10. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik herken dit niet. die scherpe steken wel dit zou je eisprong geweest kunnen zijn. Ik dacht niet zwanger te zijn maar de reden dat ik toch een test deed was door deze symptomen ik had me eisprong rond 26 dec. een week later had ik bij mijn afscheiding een streepje bloed. me afscheiding bleef ook erg slijmerig na me vruchtbare periode wat normaal niet het geval was. en ik bleek toch zwanger te zijn. dus misschien heb je hier wat aan :) en ik hoop natuurlijk voor je dat jou symptomen komen door een zwangerschap;)

11. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Aah jeetje dat is minder fijn nieuws zeg, sterkte! :(

Ooh spannend dat zit dicht op elkaar dus! Komt vast een oplossing!!
    Ik volg ook nog een opleiding maar ben pas over 3 jaar klaar, dus ik ga een pauze inlassen eens het zo ver is! Misschien ga ik ook wel gewoon door, ik weet het nog niet. :D

12. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik hoop het ook, dinsdag een test tegenaan gooien :) dat slijm heb ik ook, verder geen symptomen wat op zw kan wijzen, maar bij dochter had ik ook een klachten tot 7 weken

13. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Nou Miranda snap je heel goed hoor! Toen ik net hoorde dat ik in opleiding kon (wat heel moeilijk is in mijn vak) kwam ik erachter dat ik zwanger was. Maakte me toen veel zorgen maar uiteindelijk zijn kinderen het mooiste wat er is en je vind wel een oplossing voor de rest echt! Je tuin of je opleiding. Komt vast goed!

14. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    @ Zoesje Ja dan zou ik ook gewoon een pauze inlassen hoor :D. Hier kan dat ook wel hoor is geen probleem maar heb het liever niet want ben er dan al bijna dus hoop dat ik een maandje eerder mag diplomeren :D

@ Mommysince13 Spannend zeg ik duim voor je. Ik heb verder ook niet echt klachten hoor van een zwangerschap. heel soms een beetje misselijk maar gelukkig niet heftig ofzo. Bij mn dochter had ik ook heel me zwangerschap bijna geen klachten alleen aan het begin pijnlijke borsten en op het eind veel maagzuur. Verder nooit boven de pot gehangen ofzo ;)

@ Wens09 Ja er is zeker wel een oplossing voor hoor en ben super blij en inderaad er gaat niets boven je kinderen. vandaag even gesprek gehad met mijn praktijkopleider (ik doe ook gewoon via mijn werk een opleiding werk er al 6 jaar) en zij gaat alles doorgeven aan de gene van opleidingen. ze zei nou als je mazzel hebt kan je missschien ervoor slagen en in het ergste geval gaat het alleen om je praktijkuren die je dan nog moet behalen na je zwangerschap. dus komt uiteindelijk allemaal goed :)

Vind alleen wel altijd dat het zo lang duurt voordat je voor het eerst naar de vk mag. Je wilt toch een soort bevestiging ook al heb je een test gedaan. Nog 5 weken dan is het zover haha

15. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Jaa geef je gelijk hoor! Hopelijk lukt dat!! :)

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ja duurt altijd lang he Miranda!
    Ik had bij dochter nergens last van tot de hel van de 7 weken, heb zeker 4 weken niks binnen gehouden, misschien wel 8 kilo kwijt geraakt (terwijl ik al te ligt was) oud en nieuw 2012/2013 boven de wc gehangen haha :p 1 januari 2013 zaten we bij de HAP omdat ik geen glas water binnen kon houden. Met 14 weken ging het gelukkig weer beter, met 22 weken in de ziektewet terecht gekomen door enorm veel harde buiken die al kwamen door op te staan, dus verplicht bank zitten... Ik hoop nu op een fijnere zwangerschap, dat gun ik mezelf wel haha :p De tijd zal het leren. Ik kan nu alleen afwachten wanneer en of mijn natuurlijke cyclus op gang komt

17. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ow bah dat is inderdaad minder zeg. Ik had echt een super zwangerschap en een super bevalling van nog geen 5 uurtjes :D Ik hoop dat ik nu ook zo makkelijke zwangerschap heb een een snelle bevalling ;)

18. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    #38 Mommysince13, 15 jan 2016
    Laatst bewerkt: 15 jan 2016
    De bevalling was ook een droombevalling, 19.0 vliezen gebroken 19.30 weeën om 22.0 helaas bijna geen progressie 2cm pijnstilling gekregen en toen geslapen tot half 1, 20 minuten persen en om 10 voor 1 is dochter gebroren

Ohja vieze smaak is er nog, vanmorgen ook darmkrampen en diarree (sorry!!!) ga dus uit van een griepje oid.. Verder nog geen klachten die op een aankomende menstruatie wijzen

19. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik klets graag mee!!

Onze 1e dochter is in nov. 5 geworden. We gaan sinds deze maand voor een 2e. Paar maanden terug wil een mk gekregen.. ik heb gister of eergisteren mijn ei gehad. (Vruchtbaarslijm hoofdpijn etc) maar geen positieve ovulatie test.. beetje gek. Maar goed. Nu dus 14 dgn wachten.. bij dochter hebben we er 13 mnd over gedaan maar had ik een hele onregelmatige cyclus nu is hij redelijk gelijk ☺😊

20. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Zo Miranda dat klinkt goed! Zo zou ik er wel 10 (of nou ja 4) willen! Ik ben ongelooflijk moe Rn misselijk geweest bij de eerste tot 20weken. Daar zie ik weer erg tegenop.. Bevalling was ook erg lang (18uur) wel voorspoedig gelukkig en snel weer op de been.

Ik hoop dus eigenlijk dat het met een tweede zwangerschap makkelijker zal gaan haha!

Deel Deze Pagina