Bezig voor een 2e en wat is het weer spannend

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Miranda88, 10 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @bevalling: Ik werd om 7 uur in het ziekenhuis verwacht, en werd toen eerst aangelegd aan CTG (heet dat zo?) om hartslag van E. in de gaten te houden, rond 8 uur half 9 kreeg ik een pilletje vaginaal ingebracht om me in te leiden. Rond 10 uur begon het wat te rommelen waardoor ze rond de lunch besloten af te wachten of mijn lichaam het zelf oppakte. lag wel bijna de hele tijd aan die CTG, om half 6 controle op ontsluiting zat ik iets voorbij de 1 cm, gestript en nog een pilletje gekregen. om half 7 braken mijn vliezen en om 7 uur begonnen de weeën, gelijk heel snel achter elkaar, rugweeën (ondertussen nog aan die CTG en mocht dus niet van bed af, elk half uur mocht ik even 10 minuten onder de douche) half 11 in de avond had ik nog maar 3,5 cm ontsluiting en zo veel pijn dat ik een prik pethidine heb gehad, zat geloof ik ook een roesje in want viel elke keer in slaap, half 1 in de nacht werd ik wakker met persdrang en kon ik gaan persen, alleen ze wilde er zo snel uit dat het daar beneden niet genoeg tijd had mee te rekken, en omdat haar hartslag per wee lager werd uiteindelijk 2 keer ingeknipt om haar te helpen (dat deed zeeeeheeeerrrr) ze is in 20 minuten persen geboren.. 1,5 liter bloed verloren dus moest de nacht blijven omdat er dan HG geprikt moest worden voor ik naar huis mocht, ik mocht uiteindelijk half 12 in de morgen naar huis.. We hadden expres de families een uur uit elkaar geplant maar schoonfamilie had gewoon bedacht dat we toch thuis waren en dat ze dus gewoon konden komen wanneer zij wilden, had ik opeens 15 man in m'n slaapkamer staan terwijl de kraamhulp er nog maar net was.. Zie daar nu al weer tegen op :S

2. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Mommy wat creatief allemaal en ook die gedichten leuk hoor ik ben daar niet goed in. Bij de 1e hadden we bij mijn ouders de cb digitaal meegenomen waar het nog op stond dag van test gelijk verteld. Omdat we steeds aan het klussen waren thuis en me vader vaak mee hielp gaf me vriend die test ondersteboven aan me vader en zei weet jij wat dit is lag tussen me gereedschap maar is niet van mij me vader kijken en draaide het om en zat toen alleen maar naar mij te kijken en te vragen ja echt ja echt en me moeder wat, wat is er? En toen het kwartje bij beide viel barste ze samen en ik ook gelijk in tranen uit haha 1e kleinkind en ze wilde al zolang opa en oma worden. Nu bij de 2e stuurde vriendlief de foto via app terwijl ik naast me ma zat en het filmde hihi. Verder ben ik van plan als ik donderdag een goede echo hebt om een flipagram te maken met onze mooie momenten en dan op eind foto van onze dochter met ik word grote zus en echo foto erbij wil ook filmen tijdens de echo en dit erin verwerken.

Zoesje leuk he die fases hier een dochter die erg in de nee fase zit en het nodig vind om heel hard te gillen als ze dr zin niet krijg en met speelgoed te gooien. Wij gebruiken wel al time out dan moet ze in de hoek staan/zitten en dit werkt heel goed ze blijft netjes staan en als ik later zeg kom eens bij mama en vraag ga je luisteren nu zegt ze ja sorry mama en geeft ze een knuffel.

Bevalling: dag voor uitgerekende dag gestript bij vk volgende dag slijmprop verloren verder gebeurde niks dag erna ook niks. Die dag daarna was ik lekker op me gemak bezig in huis stoffen stofzuigen kreeg rond 12 uur weeën maar dacht het is nog te doen dus heb nog heel me huis verder gestofzuigd moest wel af en toe stil staan haha. Toen appte ik me vriend en zei volgens mij is het begonnen maar ik ga eerst even douchen bel je erna onder de douche werden ze heftiger dus vriendlief gebeld en die kwam gelijk. Toen hij thuis kwam had ik al vrij heftige weeën buik en rug dus liep te ijsberen door de woonkamer hij de vk gebeld die zei kom over 1,5 uur wel kijken (wilde thuis bevallen) dus vriendlief geinstrueert spullen klaar te zetten en me moeder te bellen die was er ook bij. Om 2 uur kwamen de weeën om de 2 min dus vriendlief vk weer gebeld en die kwam er gelijk aan om 14:30 4cm ontsluitig en vliezen gebroken helaas zat er meconium in dus moest naar het ziekenhuis. Vanaf dat me vliezen gebroken waren werden de weeën te heftig in de auto werd ik gek elke minuut weeën en vooral die in me rug kon ik niet weg puffen zat niet lekker in de auto. Eenmaal in ziekenhuis als persdrang was in 45 min tijd van 4 cm naar 10 cm gegaan dus kon persen maar omdat de ontsluiting zo snel was gegaan lag ze nog niet helemaal ingedaald dus eerst een tijd haar naar beneden geperst gewoon heel rustig met de persweeën mee toen eenmaal het hoofdje zichtbaar was ging het snel ze is om 16:46 geboren dus vanaf de 1e wee tot geboorte nog geen 5 uurtjes super snel dus. Verder geen pijnstilling gehad was geen tijd voor. Kleine scheurtjes in me binneste lippen dus daar gehecht zonder verdoving dat deed wel pijn haha. Maar teken voor weer zo bevalling op de autorit na dan haha

3. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Wat creatief allemaal! Heel leuk! Wij hebben mijn ouders verrast met een foto van de echo aan een waslijntje tussen kleine kleertjes. Ze waren toen op vakantie 😊

@bevalling lang op volledige ontsluiting moeten wachten. Van 20-5u S nachts weeën. Toen vliezen geprikt. Toen heftige weeën maar om 9.30 nog maar 4cm. Toen naar t Z-H, was ook echt uitgeput aan t raken. Daar opeens bijna 8cm. Kort een morfine pompje gehad en al snel pers weeën en toen in 20 min geboren. Met hem ging t goed! En ik 1 kleine hechting. Was dus erg lang (18 uur ofzo) maar wel voorspoedig. Volgende keer zou ik eerder naar t Z-H willen denk ik!

Het mooist moment kan ik me nog zo voor de geest halen, dat ie eruit glibberd en op m'n buik ligt en ik alleen maar kan zeggen: is t nu voorbij? Is t klaar? 😂

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik was na de bevalling gelijk zooo blij dat ik van die klote buik af was, en van die pijn, en onzekerheid, dat ik gewoon zeker wist dat E. helemaal gezond was :)
    helaas begon thuis de drama met een meisje die te veel bloed en vruchtwater binnen had gekregen waardoor ze 2 dagen nauwelijks wilde eten, en contant aan het huilen en spugen was :( en de hechtingen en zwelling daar beneden maakte het geheel niet heel veel gezelliger :p

5. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ja op zo'n moment ben je op de een of andere manier ook heel erg aan t overleven en met jezelf bezig. Zo'n dierlijk oer-iets he? En dat warme kleine lijfje tegen je aan, dat vergeet ik nooit meer 😍 Mijn herstel ging gelukkig prima, ging er ook fit in en liep na een paar dagen buiten met m. Hij had ook vruchtwater binnen gekregen, zielig he? Veel kokhalzen enzo. Zielig van jou dochtertje.. Even een lastige start of viel dat mee?

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik heb van de eerste 3 dagen best veel gemist, ik kon niet rechtop zitten of opstaan, had hulp nodig om naar de wc en bed te lopen, Dit door de hechtingen, zwelling en de hoeveelheid bloedverlies waardoor ik constant duizelig was. Ik lag dus 3 dagen op de bank met mijn ukkie op mijn buik/borst ik gaf haar de meeste flesjes omdat verschonen en baden niet ging. Manlief heeft samen met de kraamhulp naast de bank haar eerste badje gegeven ik vind het nog zo jammer dat ik dat niet zelf kon doen. De start van haar viel wel mee, voor mij was lastiger.. Ook omdat ze zoveel huilde, en ik heb geen borstvoeding gegeven dus dat deed flink zeer aan mn borsten ;) na 4/5 dagen hebben manlief een rondje rond de flat kunnen lopen, dochterlief toen achter gelaten bij de kraamhulp. Maar opzich, dochterlief was vanaf dag 1 gezond op het spugen na en dat is het belangrijkste, ik hoop alleen dat ik de volgende kraamweek bewuster kan meemaken en zelf meer kan doen.. zeker als je verhalen leest dat vrouwen bij wijze van een uur na de bevalling de was al weer staan te doen :p

Edit: pasgeboren babytjes ruiken ook zo lekker!

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ohh.. We moeten sowieso aan goed aan de klus, kwam vanmiddag op FB voorbij dat vanaf oktober tm februari de musical The Lion King weer in het theater komt! Dus voor eind februari geboekt haha :p Dus moet voor mei zwanger zijn anders hebben we een probleem :$

8. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Heftig mommy hopelijk kan je bij de 2e meer genieten. Ja zag het ook zou ook wel heel graag willen naar de lion king.
    Ik heb me dochter pas na de kraamweek in bad gedaan niet omdat ik het niet kon maar heb zelf 2 jaar als kraamverzorger gewerkt en wilde de kraamverzorgerniet het gevoel geven dat ze voor niets kwam haha had maar 3 uur per dag genomen want me moeder kwam elke dag helpen en maakte heel me huis schoon. Ik was heel snel de been sinds me bevalling nooit smiddags gaan rusten en daar betaal je later dat de prijs voor maarja van geleerd en mezelf voorgenomen dit bij een 2e anders te doen:p

9. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    @Wens ahha geweldig zulke dingen vergeet je nooit weer he :D

@Kikker ik heb je pendel beantwoord hoor! :D

@Mommy ach wat sneu zeg van je dochtertje! En idd alles lekker beurs daar onder.. Daar zit ik nu ook niet meteen weer om te springen :p Ohhh en dan plassen.. zo'n pijn.. ik durfde echt niet zonder mn waterflesje.. en zelfs dan. :p

Maar het hele bevalling gebeuren zelf blijf ik mooi vinden, en dan kijk ik even niet naar de pijn want die is natuurlijk helemaaal niet leuk!
    Ik ben ingeleid ivm hoge bloeddruk met 38+1. Duurde lang, eerst een ballonnetje smorgens en uiteindelijk is ie geboren om 03:25.
    Heb 1,5 geperst, hij was een sterrenkijker..
    Toen hij geboren was huilde hij niet en had wat moeite met ademen dus is hij vrijwel meteen naar de ic gebracht :( Hij heeft wel even bij mij gelegen maar dat ging zo snel allemaal..
    Heeft anderhalve dag cpap gehad (ademhalingsondersteuning)
    Ze dachten aan een infectie, dus voor de zekerheid ab kuur gekregen en nog een week in het ziekenhuis gelegen.. Twee dagen op de ic in het zkh waar ik ben bevallen en toen moesten we over naar een ander zkh omdat daar wel plek was op de gewone kinderafdeling.. Dat andere zkh vond ik maar niks, voelde me er niet op m'n gemak. Was al die tijd in het ene geweest dus was heel raar en werd er ook niet blij van. Gelukkig mochten we wel snel naar huis!

Hebben jullie voorkeur voor thuis of ziekenhuisbevalling?

Als ik nu geen medische indicatie krijg dan wil ik sowieso in het ziekenhuis bevallen. Gewoon al om de ervaring die ik heb. Als we niet in het zkh waren geweest dan had ik hier nu geen peutertje in zn bedje gehad denk ik :(

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    even snel reageren, zo naar het werk :)

Dat klinkt ook heftig Zoesje!
    Ik was 2 maanden voor ik zelf zwanger bleek bij de bevalling van mijn zus geweest, en indd het blijft een prachtig proces (complicaties daar gelaten dan)
    Ik ga weer voor een ziekenhuisbevalling, voel ik me fijner bij mocht er iets mis zijn. Maar wil liever niet weer ingeleid worden en dat ik grote deel van de weeën thuis op kan vangen

11. Miranda88

Miranda88 Actief lid

23 mrt 2013
    322
    0
    16
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Heftig ook zoesje.

Ik wilde bij de 1e eigenlijk al thuis bevallen maar door complicatie ging dit niet door. Nu zou ik het liefst weer thuis bevallen maar twijfel doordat ik toen met een weeënstorm de auto in moest naar zh dat zie ik niet weer zitten

12. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Als je een paar dagen niet kijkt zijn er zo weer een paar blz bij:$

Miranda spannend morgen hoor!

Mijn bevalling:

Om 9.30 uur braken mijn vliezen op de wc, dus ik twijfelde eerst of het wel mijn vliezen waren haha. Om 14.00 uur kwam de verloskundige en inderdaad waren mijn vliezen gebroken. De hartslag van mijn zoontje was erg hoog, dus ik moest temperaturen. Ik had verhoging, dus moest naar het ziekenhuis. Daar moest ik blijven en dus helaas geen thuisbevalling meer voor mij. De hartslag van mijn zoontje was gelukkig wel weer goed, maar mijn verhoging werd koorts. Ze gaven dus een infuus om mijn weeën sneller op te wekken. Het schoot niet op, dus ze adviseerde om 4.00 uur 's nachts toch een ruggenprik in de hoop dat ik door iets meer te ontspannen sneller ontsluiting zou krijgen. Om 8.00 uur had ik ruim 9 cm ontsluiting, maar vanwege de koorts wilden ze niet langer wachten en moest ik gaan persen. 1,5 uur later kreeg ik ondanks dat ik dat echt niet wilde een keizersnede, want het duurde te lang.

Gelukkig weinig pijn gehad, mijn zoontje is met een vacuüm uit de keizersnede gehaald, dus hij had wel een zeer hoofdje. Ze hadden hem gemiddeld geschat, maar hij was ruim 4 kg, dus ze hadden de snee te klein gemaakt:x 2 dagen later mochten we al naar huis.

13. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wat erg me! Dat je zonder dat je wilde een keizersnee kreeg en dat terwijl je al zo dicht bij was :(

Wonen jullie dicht bij het ziekenhuis? Bij ons in de stad (Middelburg) geen ziekenhuis moesten voorheen naar Vlissingen toe dat is 10 minuten als je door rijd. Maar daar is de geboorte/kraamafdeling weg dus moeten we naar Goes, vanaf ons huis is dat bijna een half uur rijden (duurt 10 minuten voor we op de snelweg zitten als de brug en trein niet tegenzitten, ze noemen het ook de verkeerde kant van Middelburg omdat het dus even duurt voor je op de snelweg zit)

14. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Het ziekenhuis is 20 minuten rijden van hier. Maar ik heb bij een tweede geen keuze meer, ik moet naar het ziekenhuis en waarschijnlijk ook een keizersnede. Vanaf 32 weken wordt ik al overgedragen aan de gynaecoloog en wordt er met groeiecho's gekeken of het weer een grote baby wordt. Als ze de baby rond de 3 kg schatten mag ik het zelf proberen en anders doen ze liever weer een keizersnede, omdat mijn bekken te smal was voor mijn zoontje.

Volgens mij hebben alle meiden die niet zwanger zijn straks ongeveer de zelfde NOD, toch?

15. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Mijne is 14 maart zit nu op cd 3

16. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik weet niet wat al die afkortingen betekenen;) Maar ik ben vrijdag avond ongesteld geworden, dus als ik een normale cyclus zou hebben zit ik nu op dag 5 a 6. Ik heb 6 ovulatietesten bij mijn zwangerschapstesten besteld, dus daar ga ik over een week mee beginnen.

17. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

25 nov 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Bijzonder toch om te lezen, als die verschillende bevallingen.

Ik moet bij een tweede sowieso weer in het zh bevallen. Als je al een keizersnede hebt gehad dan heb je automatisch een medische indicatie bij een volgende keer. Wilde bij de eerste thuis bevallen, maar dat is dus niet gelukt.

Mijn NOD is 5 maart, als ik uitga van een cyclus van 26 dagen. Dat was het de laatste 3 cycli, dus ga er nu maar weer van uit.

18. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Spannend meiden al die nod datums weer! :D

Ik hoor net dat de vk vol zit dus moet verder zoeken. Wordt sowieso minimaal 20 min van huis dus.... Ik baal. Ook omdat ik dan ergens heen moet die ik nog niet ken. Deze vrouw heeft mijn controles gedaan na de bevalling van J..

19. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    CD = cyclus dag :)

@Zoesje: balen joh :( hopelijk vind je je plekje bij de andere vk ook

Leuk joh dat we indd allemaal onze NOD in de eerste helft van maart :D hopelijk ook allemaal goed nieuws! zou leuk zijn als we dan in het zelfde buiken groepje komen te zitten :D

20. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Mooi om te lezen die verhalen! Ook gek he, dat we ons nu zitten te verheugen om dat uiteindelijk nog eens te doen haha 🙈 Ik zou ook zeker weer in t ziekenhuis willen. Geeft voor mij meer rust en Vertrouwen.

Wat balen zoesje! Raar ook, dat dat vol kan zitten. Hopelijk is een andere ook fijn!

Grappig van de lion king! Hopelijk kan je gaan met een oppas voor twee kindjes! Of niet omdat je net bevallen bent ;) Las net in een ander topic over iemand die al twee jaar bezig was ofzo voor een tweede terwijl de eerste zo raak was. Dan denk ik oooooh no! Hopelijk heb ik dat niet! Gelijk stress.

Deel Deze Pagina