@standjes ja wij deden ook alles heb er niet heeel erg op gelet eigenlijk. Maar missionaris vond ik wel t handigste omdat alles er dan veel beter in bleef @miranda ja voel me wel goed verder hoor! Alleen misselijk als ik een lege maag heb of juist wanneer ik net gegeten heb. Maar wisselt ook is nog niet constant gelukkig! Maar bij zl kreeg ik t ook pas erger rond 6 week dus we zullen zien.... Wel elke dag nog borsten dje heel pijn doen.. @dragen ik heb zl heel veel gedragen! Het is dat hij het zelf nu niet zo vaak meer wil maar heb nog steeds een tula toddler liggen Begonnen met een rekbare doek maar al snel een geweven gekocht. En daarna een baby tula ondertussen meerdere doeken gekocht en verkocht en ook dragers haha. Dus ben best ver"sling"erd 😂😂 Heb voor buikbaby een hele tijd terug al twee draagzakken van Emeibaby gekocht. Dit omdat het een limited edition was en ik ze zooo mooi vond!! (Heb donkerroze en donkerblauw.. Zekere voor t onzekere ) Heb ook een baby tula met insert gewonnen maar ik hoorde dat je die beter vanaf wat later kunt gebruiken en niet vanaf de geboorte omdat het niet strak genoeg zit. Wil denk ik sowieso eerst met een doek dragen omdat dat het meest comfortabele is voor een newborn!
@zoesje: wat voor doek is het fijnste dan voor te starten? Ik heb veel rugklachten dus moet wel stevig zijn.. En vanaf wanneer zou je een tula met baby-insert kunnen gebruiken? Edit: oh lees nu na opzoeken dat met insert het vanaf 3,5kg kan.. Als ik alleen maar kleine baby's baar kan dat nog niet vanaf de geboorte haha E. woog bij geboorte 2890 gr.
@ zoesje, oei vervelend dat je zo misselijk bent. Ik heb dat bij de eerste tot 20 weken gehad. Toen ging het over. Mijn misselijkheid is weg. Enigszins prettig omdat ik het ik voel me echt zwanger gevoel kan loslaten. Dan is de teleurstelling toch minder groot straks. Leuk dat jullie over draagdoeken hebben. Ik heb een zak van de eerste maar wil nu gaan kijken voor een doek. Ik hoop dat dat beter gaan met dragen. De draagzak is me toch erg tegengevallen. Ik vond het nog best zwaar.
@Oliv ja vervelend die vroege klachten wat kan duiden op.. Heel lastig! Wat voor draagzak had je bij de eerste? Niet alle soorten zijn voor iedereen geschikt! @Mommy ik zou gewoon een 100% katoen nemen. Baby'tjes wegen niet zoveel dan is t stevig genoeg en knoopt makkelijk! Eigenlijk maakt het niet zoveel uit welk merk je neemt.. Je hebt goedkopere merken zoals yaro (welke wel heel goed is!!) en Little Frog. Opzich prima om mee te beginnen als je nog niet zeker weet of het wat voor je is! Wat duurder is bijvoorbeeld girasol (regenboog doekjes), natibaby (heeft vaak verschillende printjes), didymos, tula heeft ook mooie doeken!! Ach er is zoveel! Als er iemand nog meer info wil stuur maar een pb haha. Niet dat ik alles weet, maar heb heel wat info opgedaan afgelopen 3 jaar Op fb zijn ook informatieve groepen erover!
@zoesje: Ik wil indd niet te veel aan een doek uitgeven, ook omdat die tula's zo duur zijn.. Weet je toevallig of ByKay een goede is?
Bykay denim was m'n eerste geweven doek.. Vond hem heel fijn voor m'n kleine nog baby'tje. Maar voor een wat ouder kindje vind ik ze te dun.. Ik zou voor een yaro gaan
Mag je droge worst eten tijdens zwangerschap? Vl had een worst mee van de slager en had er niet bij nagedacht en zo een paar stukjes gegeten, totdat tot me doordrong dat het best wel rood was en zacht enzo brr voelde me meteen schuldig 😱
@zoesje; oké yaro vind ik mooie doeken! Maat 5 is het handigste toch? Heb ik kleding maat 34. Droge worst mag je niet eten had ik ook al uitgezocht maar paar stukjes kunnen vast geen kwaad, is volgens mij hetzelfde als metworst en salami
Ja jammer, vind het zo lekker haha! 🙈 hopelijk valt het nog mee met dit termijn..... Yaro heeft idd heel veel mooie doeken!! Met kledingmaat 34 kan je denk ik makkelijk een maat 5 nemen.. Ik zeg altijd de meest gangbare maat is maat 6, omdat je daar de meeste knopen mee kunt doen. Had maat 6 bij zl en had toen maat 42.. Dus dan past 5 jou wel
Ik ben geboren in Drenthe (een import zeeuw dus hahaha) en mijn ouders komen beiden uit hoogezand-Sappemeer. Ik ben echt verzot op droge worst! toen k met mijn mam in december naar Groningen was geweest een hele lading ingeslagen, maar kwam er achteraf achter dus dat het niet mag bij zwangerschap. Geniet er nu dus de eerste helft van mijn cyclussen van zolang het nog kan hihi
Hahaha grappig!! Ik kom uit Groningen dus 😁🙈 Bah ik hoop dat het meevalt en t niks ergs veroorzaakt! Valt vast mee toch????
He leuk zo'n expert! Ik heb voor m'n schoonzus toevallig net een hele mooie yaro doek gekocht! Zij heeft ook 40-42 qua maat dus heb n 6 besteld. Die van madelyv vind ik ook mooi, beetje Afrikaanse prints heel gaaf. Maar die zijn wel 90,- ofzo 🙈 Die v yaro was 50,-! Leuk om te horen dat ze goed zijn 😀
Pff, Ik ging net E. naar bed brengen, en zij heeft zo'n wit nep schapenvachtje naast haar bed liggen. Was vergeten vanmorgen de kamer dicht te doen, dus ik haar naar bed doen. Zie ik dus dat er een kat heeft zitten zijken op dat kleedje grrrr... Dit is al de zoveelste keer dat ze het niet op de bak doen (ik weet niet wie het is, hebben 2 katten) dus naja de dierenarts bellen, kunnen 2 dingen zijn, stress of blaasontsteking. Maar blaasontsteking lijkt haar sterk omdat het normale plassen zijn en al zo lang voortduurt (blaasontsteking zijn vaak meerdere kleine plasjes) dus is het stress en daar kan je niet zo veel aan doen.. pfff ik ben dat zo zat he! kan bijna wel wekelijks een plas opruimen van die beesten!! Sorry voor mn klaagzang, heb al lekker veel aan mijn hoofd, heb vandaag mijn studie weer opgepakt die wil ik zoveel mogelijk afgerond hebben voor we een 2e hebben, dus mag ik goed aan gaan trekken, die verbouwing, werk, een peuter die goed aan het puberen is, verjaardagen die er weer aan komen en dan die katten er nog bij grrrr!!!!! @droge worst: nee joh als het maar een paar stukjes waren maakt dat niet uit quote van een site:"Dezelfde listeriabacterie kan zich ook bevinden in rauw gevogelte, rauwe en gerookte vis (bijvoorbeeld gerookte zalm) en gedroogde worsten (parmaham, droge worstjes). Het is dan ook raadzaam deze producten niet te gebruiken" Maar ik denk dat een paar stukjes zo vroeg in de zwangerschap niet zoveel kwaad kunnen geen zorgen maken dus xx
Wat goed dat ik het hier lees over die droge worst. Helemaal niet bij stil gestaan. Heb net meloen met rauwe ham gekocht. Tussen mijn ei en nod ook maar niet nemen?? Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor zoesje. Volgens mij hebben we allemaal wel eens per ongeluk iets gegeten dat beter van niet is. Ik heb een smalle bondolino. Op zich een fijn ding en zover ik weet ook heel ergonomisch. Voor mij is hij alleen best zwaar met dragen. Ik heb reuma en dat werkt niet mee. Zou een draagdoek beter zijn?
Thanks meiden😁😁 @mommy oooh vervelend zeg!! @oliv ja ik denk dat een doek beter zou kunnen zijn omdat je die veel strakker kunt aanspannen!
Als het zover is dan ga ik kijken voor een draagconsult. Dat geeft hopelijk een beetje vertrouwen in het dragen. Wanneer is je eerste echo zoesje? Er komen fijne weken aan voor je!
Ja dat is idd een hele goeie een consult aanvragen! heb je veel aan!! M'n echo is 5 maart om 12:00! Spannend, aftellen Kan m'n buik nu al niet meer inhouden, helemaal richting t einde van de dag! M'n moeder vroeg al, en zag m'n vader kijken.. Hahaha heb t kunnen ontwijken nog maar voor hoe lang??