Hallo Dames Ik zit ergens mee,me zoontje speelt veel bij een vriendje binnen!!! Als ze hier willen spelen en het weer is mooi warm en droog met zonneschijn.Dan stuur ik ze naar buiten. Wat doen jullie laten jullie ze met mooi weer binnen spelen??? Ze zeggen toch altijd dat buiten spelen en bewegen gezond en goed is voor een kind????
Het ligt er een beetje aan, hoe oud is je zoontje? Mijn dochter van bijna 2 speelt ook veel binnen omdat ik niet zomaar naar buiten kan door mijn jongste. En wij hebben nauwelijks tuin. Maar de deur staat wel altijd open dus frisse lucht krijgt ze wel Buiten spelen is inderdaad wel goed maar binnen spelen is per definitie fout
Die van mij speelt waar ze wil, als ze in de regen naar buiten wil met haar parapluutje mag dat van mij ook. En als ze met mooi weer binnen met haar puzzle oid wil spelen mag dat van mij ook. zolang het een beetje verdeelt is maakt het mij niet uit hoor.
Bewegen is voor iedereen goed Maar ik woon nouja.. nogal stedelijk met hoop druk verkeer Dus per saldo is binnen spelen waarschijnlijk gezonder dan zonder toezicht buiten spelen en ik heb nou eenmaal niet altijd de tijd om mee te gaan. We gaan wel regelmatig lopend naar kinderboerderij of speeltuin en ook boodschappen en dergelijke is over het algemeen lopend of op de fiets. (haar fiets dan.. ik loop dan) Maar net als foxter.. doe ik niet heel moeilijk als ze in de regen buiten wil of juist met mooi weer binnen wil spelen. Wel gaat er met mooi weer een groot kleed in de tuin maar daar is ze echt niet bewegelijker dan wanneer ze binnen is
Als het mooi weer is, dan heb ik ook liefst dat ze naar buiten gaat. Maar als ik zelf binnen blijf, is dat een beetje slecht te verkopen Hier wel geluk met een royale achtertuin, dus de achterdeur staat gewoon open en dan ga ik meestal zelf ook even in de tuin zitten met een bakje koffie. Dan komt ze meestal vanzelf wel mee naar buiten. Maar...meestal speelt ze dan zowel binnen als buiten....
Onze zoon is 4 jaar geweest en we hebben een grote tuin,ik ben ook veel in de tuin lekker met me haakprojectjes op de stoel in de zon,hahha. Ja,ik vindt als de situatie het toelaat lekker naar buiten
Lucas mag in principe spelen waar hij wil, binnen of buiten of het nou goed of slecht weer is. Ik ben veel binnen, ivm de jongste en uiteraard de nodige huishoudelijke klusjes. Dan volgt Lucas mij het liefste. Maar we gaan er wel elke dag even lekker uit, speeltuin, boodschapjes, etc.
hier heb ik ook het liefste dat de kids zoveel mogelijk buiten zijn, al maak ik er geen drama van als alyssa (ruim3) met mooi weer binnen wil spelen. vandaag mocht ze van mij niet buiten spelen omdat het hier iedere keer zomaar uit het niets begint te onweren en dan vind ik het geen fijn idee dat ze buiten loopt. daymian (13mnd) is buiten zodra ik buiten ben. moet wel zeggen dat we een grote tuin hebben waar ze van alles kunnen doen en ontdekken dus ze kunnen zich er ook goed vermaken. liefs doris
Hier hetzelfde! Maar als hij buiten wil spelen is dat dus wel in de tuin, zodat ik hem de hele tijd in de gaten kan houden of samen met mij buiten. Hij mag niet zonder toezicht ergens anders buiten spelen.
Hier ook bij voorkeur buiten, maar binnen ook niet zo'n probleem. Boven dan weer niet omdat de jongste vaak net ligt te slapen als de oudste met buurkinderen thuis komt. Ze vertrekken dan wel snel omdat het beneden volgens hen niet zo leuk is (daar staat toch meeste speelgoed, maar dan kan ik ze in de gaten houden...) en proberen ze het ergens anders om binnen te spelen.
Ach ja. Als het mooi weer is zet ik sowieso de deur open en probeer ik zoveel mogelijk met haar buiten(shuis) te doen. Maar als we thuis zijn en ze vermaakt zich op dat moment prima binnen, dan vind ik het best hoor. Ik ben sowieso blij als ze zichzelf lekker vermaakt, of dat nu buiten of binnen is . Kijk, als ze nu echt nooit naar buiten wil is het een ander verhaal. Zelf vind ik het zonde van het schaarse mooie weer momenteel om dan binnen te gaan zitten, dus ik zit zelf wel lekker in de tuin dan .