Mijn man en en ik zijn aan het proberen om zwanger te worden, nu zit ik eigenlijk met een vraagje. Ik werk in een klein team en nu heeft een collega vorige week verteld zwanger te zijn. Kei leuk natuurlijk voor haar. Stel dat ik ook snel aantel, dan zijn er 2 zwangeren in een klein team. Dit komt dan wel stom uit eigenlijk Mijn collega gaat in de zomer met zwangerschapsverlof. Hoe gaan jullie hier mee om?
Je kunt niet overal rekening mee houden. Ik zou gewoon verder gaan met je zwangerschapsplanning. Snap je conflict wel, maar jij moet het echt niet gaan uitstellen omdat je collega al zwanger is. Het komt een werkgever nooit goed uit, maar er zijn altijd oplossingen.
Als jij ook binnenkort zwanger bent, is dat dan maar even heel jammer voor je baas, maar ik zou er geen rekening mee houden. Straks ga jij wachten en komt een andere collega met de boodschap dat ze zwanger is. En wie weet duurt het nog wel heel lang voor dat je zwanger bent, dat weet je ook niet van te voren natuurlijk.
dankje voor jullie reacties, ik zit er best een beetje mee in mijn maag, maar idd ik kan het niet plannen. jammer voor mijn baas dan
En volgens mij zou je collega alweer terug van verlof zijn als je nu zwanger zou zijn toch? Als je nu zwanger blijkt te zijn ben je eind december, begin januari uitgerekend.... Dan ga je ergens tussen half november en begin december pas met verlof! groetjes, Marit
Tijdens je verlof krijgt je baas een vergoeding van het uwv, hij hoeft je salaris dan dus niet te betalen. Voor dat geld kan ie dus een invalkracht inhuren. Als je die voordat je weggaat goed inwerkt, hoeft er helemaal niets aan de hand te zijn.
Uh ja, jullie zwangerschapsverloven lopen toch niet gelijk? Of blijft je collega ook na haar verlof nog lang weg? Ennuh, je bent overtijd? Je zou het toch niet laten weghalen omdat je collega ook zwanger is?
nee nee, ik ben inmiddels ongesteld geworden, en hoe, poeh poeh Weglaten halen dat komt helemaal niet bij me op. Mijn collega komt in januari terug. En mijn baas mag idd iemand anders aannemen voor de periode van het zwangerschapsverlof