Ik heb dit ook zo geleerd tijdens mijn revalidatie traject. Ik leerde na elke 30 minuten inspanning 10 minuten ontspannen (liggend). Met kleine kinderen en vooral als die vakantie hebben is dit niet haalbaar. Ik vind het soms al moeilijk als de kinderen niet thuis zijn want 30 minuten zijn zo voorbij. En als ik het wel doe heb ik alsnog in de loop vd dag steeds minder energie en meer pijn. Ik probeer dus ook alle actieve dingen in de ochtend te doen en later op de dag dingen die weinig energie kosten. Dochter weet al niet beter en dit is ook wel een beetje haar ritme geworden. Begin van de dag staat ze vol aan en eind van de dag wil ze chillen met de tv aan of met een ipad / boekje of zelf aan tafel kleuren of puzzelen. Dan kan ik liggend op de bank bijtanken voor ik aan het avond eten begin.
scheerschuim op de keukentafel (of een dienblad, bij jou op bed?) en lekker tekenen maar. Heerlijk voor kinderen in de sensorische fase! En lekker schoon
Via youtube gymlessen of dansfilmjes laten meedoen (was hier een hit in de lcokdown), een lange 'trein' laten maken met alle knuffels/dino's/auto's/duploblokjes, met pingpongballetje en rietjes blaasvoetbal doen, cadeautjes of post knutselen voor vriendjes, opa, buurvrouw etc (en dan als je even een fit moment hebt (of met iemand anders) naar de brievenbus om ze te posten),
Wij hebben waterkwasten in de kwast gaat dus het water en je hebt dus geen rotzooi. Je geeft de kwast af aan een stuk karton en je pakt een nieuwe kleur. Hebben ze nu nog bij de action met waterverf set. Wat @GossipGirlxoxo zegt met de stiften kan ook maar onze knul zou dan in eens weer de stift in het water stoppen Dus een handig kind zou dit ook kunnen. Werkt bij alle stiften op waterbasis. Smart games was hier ook een succes. In net begin moest je er naast zitten en daarna kunnen ze zelf aan de slag. Lego vond hij toen ook al super. Als je nog geen lego hebt zou ik een klein setje kopen en kijken wat ze er van zegt. Hier is overigens het bouwen het doel en nu pas met 7 komen de verhalen. Zout deeg is ook leuk, kun je ook bewaren maar ook dingen van maken en daarna laten drogen.(oven) Zo hebben we "eten" gemaakt om mee te spelen. Met die leeftijd was rompompom magnetische cijfer en letterdoos ook een succes. We hadden daar de taal als rekenvariant van. Was een magnetische doos en kon je op de deksel het "plakken". Makkelijk om op de bank of aan tafel te doen. Ik zou zo iets zoeken op marktplaats als ze het bij de kringloop niet hebben. Andere taal en reken spelletjes waren hier ook een succes. Loco kan bijvoorbeeld ook .