Regels Duitsland kinderen

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Mississippi, Feb 9, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    In de meivakantie hebben wij een weekje landal hochwald geboekt met mijn ouders en zus plus onze gezinnen, ter ere van het 40-jarig huwelijk van mijn ouders. Nu las ik gisteren opeens dat ze wel hele fanatieke regels hebben. Zo zag ik dat kinderen tot 6 jaar 5 dagen in quarantaine moeten bij aankomst en dat kinderen vanaf 6 jaar gevaccineerd moeten zijn of hersteld minder dan 90 dagen geleden. Weet iemand of dit klopt?
    We gaan slechts een weekje, dus 5 dagen quarantaine zou kant noch wal slaan. Daarnaast heeft onze oudste 18 januari positief getest, haar herstelbewijs verloopt precies 3 dagen voor we vertrekken. Van Corona heeft ze heel weinig last gehad dus we laten haar niet vaccineren. Ik vraag me af of dit nu klopt wat ik heb gelezen. Vind het vrij bizar namelijk en ben geneigd om alles om te boeken. Zullen ze dit nog gaan veranderen/versoepelen? Iemand die dit weet?

2. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    Voor zover ik weet klopt het wat je schrijft. Wij zouden in de voorjaarsvakantie naar Duitsland, maar we hebben omgeboekt ivm de strenge regels voor kinderen daar. Het kan wel per deelstaat verschillen.

Mississippi likes this.
  3. Butchke

Butchke Niet meer actief

Klopt inderdaad, Duitsland heeeeeel streng helaas!
    Maar er zijn ook per deelstaat andere regels. In BW zijn ze soepeler dan in NW bijvoorbeeld. Ik zou het park een bericht sturen.

Mississippi likes this.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,247
    16,633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heel eerlijk weet ik niet in hoeverre je dit nog serieus kan nemen.
    Die quarantaine regels zijn natuurlijk compleet gestoord.
    Gaat niemand doen.
    Mijn man was pas in Duitsland met een Jansen en een booster prik, dus ook zgn niet volgens hun rare regeltjes. Kon zo het hotel in, werd nergens om gevraagd en hij heeft voor de lol bij de klant zijn QR laten scannen met de Duitse scanner en kreeg een groen scherm.
    Hoe ze in die parken handhaven weet ik echt niet. Landen als Duitsland en Oostenrijk staan voor mij inmiddels echt op de lijst waar ik niet meer naartoe zal gaan.
    Heel eerlijk zou ik heel die vakantie omboeken. Ik vind het met kinderen echt een te groot risico. Zijn ze straks nergens welkom, niet naar het zwembad mogen etc, ik vind dat nogal wat om een kind hiermee te belasten. Ik zou annuleren/omboeken.

Mississippi likes this.
  5. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

Dec 31, 2014
    449
    229
    43
    Female
    Ik heb een tijdje terug precies dezelfde vraag gesteld. Wij wilden naar Sauerland in de meivakantie, maar hadden nog niet geboekt. Inmiddels hebben we een hotel in Antwerpen geboekt. Daar zijn de regels veel minder streng voor kinderen.

Ben alleen nog aan het kijken voor onze tussenstop in Zuid-Duitsland richting Italië in de zomervakantie. Gedoe allemaal….

Mississippi likes this.
  6. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,020
    5,232
    113
    De Duitse regels zijn (zeker in de huidige situatie) erg streng. Op de site van Center Parcs staan per park de regels. Daar zit namelijk behoorlijk verschil tussen de deelstaten. Het ene park is het andere niet.

Op dit moment is Nederland nog hoog risico gebied en is de quarantaine van toepassing. Maar daarnaast is daar 2G plus (tenzij je een booster hebt gehad). Duitse kinderen krijgen 3x per week een test op school dus de meeste plekken hanteren kinderen tot 16 als getest (behalve in de Duitse schoolvakanties). Het is alleen volstrekt onduidelijk hoe men omgaat met niet Duitse kinderen.

Je kunt een bericht sturen naar het park zelf of kijken op hun Duitse Facebook pagina voor actuele informatie. Daar heb je meer aan dan de Nederlandse sites.

Mississippi likes this.
  7. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik zou nog helemaal niets doen, die regels gaan echt wel versoepelen denk ik hoor. Het is nog even weg.

Spectre and Athina like this.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,904
    18,698
    113
    Female
    Dit inderdaad. Tenzij je maar een bepaalde tijd hebt om het om te boeken?
    Wij zouden in de zomer naar Italië, hoe de regels nu zijn, zou ik er niet heen willen. Maar we laten de boeking staan. Heb goede hoop dat het beter gaat worden...

9. Mapje

Mapje Niet meer actief

dit. Wij gaan naar Frankrijk en omdat ik nog in m’n Corona herstelperiode zat had ik geen booster nog gehaald (was ik wel van plan) maar als het zo blijft en ctb vervalt hier ook hoef ik die booster wat mezelf betreft ook niet perse meer alsnog te halen. Tot ik me bedacht dat je nu nog ik Frankrijk overal een ctb hebt. Ik wacht even alles af dus :$

Ik zou dus afwachten en anders omboeken.

10. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,904
    18,698
    113
    Female
    In Italië is het ook heel streng. Maar ik zie het niet gebeuren dat in de helft van de landen het ctb er af gaat voor laat ik zeggen de horeca en dat je in Italië in toeristische gebieden nog met het ctb zit. Booster nemen wij niet en mochten de regels niet veranderen en het ctb blijft dan pech voor ons. Bestellen we onze pizza wel voor bij de tent ;)

11. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ik voldeed afgelopen jaar met 1 vaccinatie ook niet aan de regels voor Frankrijk. Hadden luxe huisje op de camping en heb me 1x laten testen in Frankrijk. Verder konden we heerlijk eten op ons park en alle uitstapjes buiten de camping waren in de buitenlucht. Uren op het terras gehangen, onze vakantie is er geen moment door verpest dus.

Spectre and Mapje like this.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,367
    36,223
    113
    Ja wij willen ook naar Italië, maar dat risico wil ik niet lopen dus, durf nu nog niet te boeken. Vind het uit eten gaan en uitjes doen een groot deel van de vakantie en als dat niet kan, ga ik net zo lief niet.
    Hier wel een booster allebei trouwens, maar de jongste wordt niet gevaccineerd en de pubers krijgen hier geen booster (waar ik het wel mee eens ben), maar daardoor kun je met de huidige regels daar nog geen kant op.

Spectre likes this.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,904
    18,698
    113
    Female
    Klopt, het is inderdaad een risico. Maar ik zie het al gebeuren dat wanneer wij nu annuleren, het ctb er vervolgens afgaat en dat we niet meer zo'n reis vinden in deze periode voor deze prijs. En we doen al maanden zonder horeca bezoek vanwege geen qr dus zijn we wel gewend:roflmao:

MissXray likes this.

Share This Page