Ik kreeg net de uitslagen van m'n bloedonderzoek en nu is m'n bezinking hoog en m'n glucose ook wat hoog. Glucose weet ik wat het is en inhoudt, heb zwangerschapsdiabetes gehad. Maar wat is bezinking? De assistente gaat het overleggen met de huisarts en ik kan na 1 uur terug bellen. Maar dacht misschien weten jullie wat het is?
Fijn.. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Ik heb wel steeds het gevoel buiten adem te zijn en te gaan hyperventileren. En ben steeds duizelig en beroerd.. Heb ook steeds het gevoel flauw te vallen. Heel lastig als je je kids hebt om voor te zorgen. M'n vriend is vandaag weer aan het werk gegaan na twee dagen voor mij en de kids gezorgd te hebben. Maar ik voel me nu weer zo slap.. Hij heeft vandaag belangrijke afspraken op z'n werk en morgen ook en heb op het moment niemand die me kan helpen hier. Dus heel rustig aan doen maar en in meerdere etappes de afwas doen, die moet echt gebeuren. En morgen gaan de kids naar het kdv en heb ik de tijd om rustig aan te doen.
ow balen dat je je zo naar voelt. In principe weet je nog niet zo veel met alleen de bezinking. Het is vaak een begin onderzoek of een combinatie van andere uitslagen, waaruit een diagnose gesteld kan worden. Een hoge(re) bezinking heb je bij een griepje, verkoudheid, maar ook bij een blaasontsteking of iets dergelijks. En dan is er nog verschil in 'hoe hoog' is hóóg natuurlijk? Dus het is echt even afwachten. -sorry net kon ik niet zo uitgebreid typen - ik was de fles aan het geven en had dus maar 1 hand..- maar het is inderdaad heel vervelend als je je zo beroerd voelt met kleine kindjes om je heen.
De bezinking is verhoogd wanneer de eiwitsamenstelling van het plasma (de vloeistof waarmee de bloedcellen zijn omringd) veranderd is. Dit kan door diverse ziekteprocessen komen. Als een dokter een bezinking aanvraagt is dat niet bedoeld om specifiek een ziekte aan te tonen, maar een verhoogde bezinking is wel een aanwijzing dat er mogelijk een ziekteproces gaande is, of gaande is geweest. Want van de bezinking moet gezegd worden dat het traag reageert op lichamelijke veranderingen. Bij aanvang van een ziekteproces kan de bezinking nog dagenlang normaal zijn. Na genezing kan de bezinking nog dagenlang verhoogd zijn. Ben je ziek geweest, griepje of verkoudheid?
Beznking is idd het onstekingsgehalte in je bloed. Dat hoeft niet perse te zeggen dat je ergens een onsteking hebt. Je kunt ook van jezelf een hogere bezinkingswaarde hebben in je bloed dan anderen. Ik heb al jaren dat als ik bloed laat prikken ik standaart de melding krijg dat mijn bezinkingswaarde iets verhoogd is. Er is onderzocht hoe dat kan en het blijkt dat gewoon bij mij hoord een iets verhoogde bezinkingswaarde,er zijn meer mensen die dat hebben. Er is niets aan te doen en het wil niet zeggen dat je daardoor ook sneller vatbaarder bent voor onstekingen of infecties e.d. of er gewoon een hele logische verklaring ervoor is Hopelijk is het bij jou gewoon een teken van een aankomende verkoudheid ofzo
Hele lijst van mogelijkheden. - verkoudheid gehad of op komt - griep gehad of op komt - chronische ziekte - een ontstoken plekje ( korstje,nagel of spier) Zelfs met een ontstoken puistje, ontstoken oog, of een paar dagen minder goed eten kan al voor een verhoogd bezinking zorgen. Denk al met al dat groot deel van nederland er last van heeft zonder het te merken. Enje kan er gewoon 100 mee worden zonder het maar ooit te weten .
M'n bloed is wel vaker onderzocht maar dit is nieuw. Ik heb dinsdag wel veel overgegeven en beroerd geweest. Maar behalve het overgeven voel ik me sinds maandag (de dag van het prikken) niet anders.
zelfs daar kan het aan liggen misschien wel al een paar dagen last gehad van irritatie aan de maagwand.
Niks verontrustends, alleen m'n gewicht in de gaten houden of ik niet te veel aan kom of afval. Morgen toch terug want ik wil dat er naar gekeken word. Ik wil hier niet mee doorlopen.