Ik heb een vraag over mijn cyclus na de pil. Ik ben ongeveer 3 maanden geleden gestopt met de pil omdat ik graag zwanger wil worden. Zes weken later kreeg ik mijn eerste echte bloeding. Inmiddels is sinds die menstruatie weer 7 weken verstreken, en ik maak me een beetje zorgen of dit wel normaal is. Heb ik wel een eisprong? Ik ben niet zwanger;ik heb een test gedaan.
je bent net gestopt ,misschien moet je lichaam nog wel ontpillen, bij een hoop duurd het ff voor dat het goed op regel is. zouhet rustig afwachten en niet gelijk in de stress schieten. wie weet heb je wel een late eisprong gehad. helaas worden we niet allemaal in 1x zwanger, als dat zo was was het kindjes maken een stuk leuker en makkelijker geweest.
Hoi Gies, je lichaam kan er na slikken van de pil moeite mee hebben zelf de cyclus weer goed te besturen en dit kan wel een jaar duren voordat je weer een goede, regelmatige cyclus hebt. Het kan ook korter hoor. Het is heel vervelend, omdat je niet weet waar je aan toe bent, maar het komt veel vaker voor.
Hoi Gies, Zou ook nog even afwachten hoe de volgende cyclussen zijn.. Ik heb na het stoppen van de pil (sinds januari 2007) ook alleen maar lange en onregelmatige cyclusen gehad..ben nu begonnen met temperaturen om te kijken of ik mijn eisprong kan vinden.
hoi Gies,heb het zelfde als jij.Mijn menstruatie wil ook maar niet op gang komen. Ben naar de ha geweest en zij vertelde dat ik gewoon een eispring kan hebben,dat het niks te maken zou hebben met of je nu wel of niet menstrueert. Het is alleen dat je nu niet weet wanneer je vruchtbare dagen zijn. Veel klussen dus. Of temp bijhouden om te kijken of je je eisprong kan vindenn (maar daar heb ik geen zin in. )En stel dat je zwanger raakt binnenkrt dan weet je dus niet wanneer dat gebeurt is en kan je moeilijk je bevalingsdatum uitrekenen,dan krijg je een termijn echo.Dat was het enige vertelde de ha. Gr Herma
hoi herma, daarom maakte ik me ook ongerust. ik dacht geen menstruatie geen eisprong. Maar dat is blijkbaar niet zo, begrijp ik?
Hoi gies, nou ik kwam er net achter op het forum dat je na je eisprong ongeveer 2 weken later ongi moet worden of zwanger, het kan dus maar 1 keer,ik dacht elke maand. Volgens mij heeft mijn ha mij het een beetje te rooskleurig verteld. Ik schrijf ook op een ander forum en daar was een meisje met hetzelfde probleem en die was bij de gynicoloog geweest en die vertelde haar dat. Haar ha had het ook te rooskleurig uitgelegd, ze ging er ook vanuit dat het elke maand kon maar de gyn zei maar 1 keer en dan moet je dus ongi worden of zwanger. Succes.Herma