volhouden houding tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door hanna76, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wat ik me afvraag... Hoe houd je het tijdens de bevalling vol om op je rug te liggen met je knieën in de lucht opgetrokken? Moet je die trouwens zelf omhoog houden? Met handen in knieholtes? En gaan je voeten dan op gegeven moment niet slapen/prikken?
    Ik ben van mezelf al niet zo lenig en nu al helemáál niet meer! :rolleyes:

Groetjes,
    Hanna76

2. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hahaha ja dat had ik me zelf ook al afgevraagd bij mijn eerste ..(ben ook niet zo lenig) maar zolang je gewone weeen hebt dan mag je "normaal"nog in alle houdingen hangen puffen liggen...zoals je wilt ;) als je gaat persen moet je inderdaad je handen in knieholtes doen en knieen naar je toe trekken :p meestal na een perswee laat jij je voeten rusten tegen vk of partner die dan bij het bed staan.
    maar geloof me: die kracht heb je dan wel hoor :rolleyes: alleen de spierpijn achteraf is minder hihihi
    grtz Ramona

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tijdens de gewone weeen kun je je benen gewoon laten staan. Als je al ligt.. Ik liep ook rondjes door het huis, en af en toe lekker onder de douche.
    Bij de persweeen hoef je ze alleen tijdens de weeen zelf omhoog te houden.
    Bij mij hielpen 2 mensen mijn benen op te trekken ,wat eigenlijk slecht voor mama's heupen schijnt te zijn. Ik had een beetje lastige bevalling, dus wat "extra" ruimte nodig..

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

alleen tijdens de persweeen houd je ze omhoog. Alleen ik had helaas 2 uur non-stop persweeen ,dus het was bijna niet te doen dat omhoog houden. Gelukkig hielp de verpleegkundige mij.

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Je mag/kan toch ook "op z'n hondjes" persen? Of op je zij blijven liggen en dan maar 1 been omhoog? Of op je hurken?

Lijken mij eerlijk gezegd fijnere houdingen...

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Nou helaas had ik die kracht echt niet meer :( Ik was zo ontzettend moe.

Maar idd alleen tijdens de persweeen moet je je benen zo vasthouden, of er zijn mensen die dat voor je doen, is maar net hoe het loopt.

7. 4days

4days Niet meer actief

Nou ik MOEST per se die benen vasthouden van de arts assistent, omdat ik zo meer kracht kon zetten blijkbaar. Terwijl ik er eigenlijk echt geen puf meer voor had toen... Met tegenzin toch maar gedaan. Maar op dat moment vond ik het gewoon erg lastig. Dat het zwaar is ofzo merk je helemaal niet, de adrenaline giert door je lijf! Ik had erna wel een week spierpijn in mijn armen. ;)

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    haha gelukkig hoef je ze alleen met persen omhoog te houden...dus ook tussen de pers weeen door kan je ze gewoon neerzetten.

Het beste is wel om dit zelf te doen. Als anderen dit voor je doen kan de een harder duwen dan de ander en kan je daarvan erg last van krijgen in je bekken (ook bij een volgende zwangerschap)

Dit is wat mij geleerd is toen de tijd op gym

9. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Aha! Nou, dat is dus wel even goed om te weten!

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb mijn benen niet vastgehouden, maar tegen personen (mn moeder en een verpleegster) aangezet. Ik kon namelijk makkelijker persen als ik de handen van mn man vasthield die achter me stond.

11. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    me benen lagen in de beugels (zh bevalling) trok ze extra naar me toe als er een wee was maar was wel makeelijk..me benen waren namelijk al halverwege ;)

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier ook in het ziekenhuis maar tijdens het persen niet in de beugels, ik moest ze ook vasthouden. Gelukkig maar 2 persweeen met mijn knieen omhoog gelegen. (13min persen, 2 weeen dus niet zo heel erg lang in totaal)..

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.196
    113
    Brabant
    hier werden ze omhoog gehouden, hihi... kon dat echt niet:) maar idd alleen tijdens het persen

14. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    helaas moest ik 12 uur (vanaf dat ze mijn vliezen hebben gebroken) op mijn zij liggen absoluut niet op mijn rug want dan nam de hartslag van Jenna af :(

alle lessen die ik heb gekregen bij de yoga om de weeen op te vangen kon ik dus zo de prullenbak ingooien maarja het kon niet anders.

Met persen moest ik eigenlijk mijn benen in van die beugels doen maar ik als eigenwijsje heb lekker mijn voeten er tegen aan gezet en geperst of mijn leven ervan af hing :) je kan echt onwijs veel kracht zetten als je voeten ergens tegenaan staan :D

15. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Bij mijn 1e bevalling (thuis) heb ik zelf mijn benen vast gehouden, bij mijn 2e bevalling (ziekenhuis) moest ik mijn voeten tegen de heupen van de vk en zuster doen... nou.. ik heb idd meer last van mijn heupen gehad van de 2e bevalling als van de 1e...

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou het in elk geval maar wel proberen. Ik kreeg onwijs kramp van het optrekken van mijn benen, dus zette ik mijn voeten op het bed en lag zo te persen. Op zich ging het wel, maar ik heb veel te veel kracht op mijn stuitje gezet en nog wekenlang een beurs gevoel in mijn stuitje gehad daardoor. Deze keer ga ik het toch maar wel proberen om te doen wat de verloskundige zegt, denk ik, haha.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben zelf op een baarkruk bevallen dus ben met beide benen aan de grond gebleven, maar heb de eerste persweeen op het bed gedaan. Niet op mijn rug met mijn benen opgetrokken maar op mijn zij. ene been lag dus op bed en de ander hield de vk omhoog.

18. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik vond het zo'n verschrikkelijke rothouding, plat op mijn rug en dan mijn benen opgetrokken! Als ik aan de komende bevalling denk, is dat eigenlijk het enige waar ik mee in mijn maag zit. Ik moet er niet aan denken weer zo te moeten gaan liggen...

Deel Deze Pagina