trek in ander voedsel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babyflower, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyflower

babyflower Actief lid

8 feb 2013
    438
    0
    0
    NULL
    purmerend
    hoi iedereen,

ik weet nu 2,5 week dat ik zwanger ben. Heb nu sinds een week zo onwijs veel trek in voedsel wat ik anders niet eet. Ook voedsel waar ik niks van moest hebben kan ik zo naar verlangen. Heb nu trek in: frikandelbroodjes (niet met een bladerdeegkorst, maar met echt brood) smac (chemische worst in blik) en noodles! En drop! kan er geen genoeg van krijgen.

dingen waar ik dol op was, maar waar ik nu mn neus voor op trek: cruesli, cola light, speculaas en kauwgum. cruesli kon ik met pakken in de week weg eten...

Heb me voorgenomen om als ik zwanger ben, goed op mn voeding te letten, maar ik verlang zo naar verkeerd voedsel!

wie herkent dit?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja...

Ha ha

Ik at het liefst de hele dag door pizza, roze koeken, gevulde koeken en een big mac

Zelfs toen ik extreem misselijk was en net had gespuugd...:D

Dat ging bij mij wel over rond de 16 weken.

Ik heb er ook heerlijk van genoten ( van de troep). Later weer netjes gezond gegeten ;)

Gefeliciteerd met je zwangerschap

3. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had het bij mijn eerste zwangerschap heel erg, ik had de hele tijd ontzettende zin in al het slechte eten! snoep koek chocolade fiet ijs al dat soort dingen wou ik het liefste de hele tijd eten, kan natuurlijk niet en heb ik ook niet gedaan maar oww ik wou het wel heel graag (en natuurlijk ook heus wel af en toe aan toe gegeven..maar niet de hele tijd!)

4. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    beide zwangerschappen tot 15 weken fors last van.
    En daarbij inderdaad ook dat ik ineens geen thee meer luste?!
    Maar goed het gaat over, en hoe harder je er tegenin gaat, deste meer zin was het bij mij!

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb het ook!
    Ik lig 's nachts in bed en dan lig ik gewoon te fantaseren over broodjes hamburger, durum döner.

Maar ik geef er niet aan toe hoor. We eten 6 dagen normaal/gezond en in het weekend verwen ik mezelf met iets ongezonds ;)

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik had het juist andersom, frisdrank luste ik niet meer, dronk liters water, snoepte bijna niet meer, had alleen onwijs veel zijn in rosbief, maar dat mocht is sowieso niet meer eten hahahahahaa.
    En fruit met name sinaasappels en mandarijnen, en ik had geen trek in aardappels..

7. babyflower

babyflower Actief lid

8 feb 2013
    438
    0
    0
    NULL
    purmerend
    ik was gewoon aan t watertanden in de c1000.
    het liefst draaide ik mn blikje smac open midden
    in het gangpad!

8. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Hahahaha ;)

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Haha hier ook een vreetmonster, patat, kroketten kipnuggets en om de rare manier drink ik elke dag boullion vindt het echt vies ruiken maar drinken o heerlijk?! Ook elke dag brood met pindakaas echt vreemd hoor. En cola o cola wat een genot haha.
    Ook voorgenomen op m'n voeding te letten maar gaat me toch erg moeilijk af :(

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ja hoor herken het enorm, ik moest hartige dingen hebben. Ragoutbroodjes, kaas, vlees e.d.

11. flerk

flerk Niet meer actief

Het ergste moment was toen ik een blikje witte bonen in tomatensaus opende en gewoon koud oplepelde. Voor en na de zwangerschappen NOOIT meer gegeten... Mijn lichaam had blijkbaar ernstig behoefte aan koolhydraten :)

12. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Haringen en pakken melk vlogen er doorheen per dag. Gelukkig niet mega ongezond!

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik had het ook, heb er ook altijd aan toegegeven. Gezond eten moet altijd en in je zwangerschap moet je je wel eens laten kunnen gaan. Het is natuurlijk wat je zelf belangrijk vind anders zou ik zeggen gewoon doen je maakt het niet zo vaak mee.

14. dupje87

dupje87 Actief lid

27 nov 2012
    122
    0
    0
    Ik eet op het moment alles met kaas!! Veel kaas haha

15. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Bij de zwangerschap van mijn dochter had ik steeds veel trek in frikandel speciaal. Dat mocht ik van mezelf maar 1x in de week eten maar soms wel 3 in 1 keer :).
    Bij de zwangerschap van mijn zoontje was ik verslaafd aan de melkchocolade van de Aldi, ik at 1 blok per week. Nadat hij geboren was heb ik er nooit weer aan gezeten.
    Rare dingen die zwangerschapshormonen....

16. babyflower

babyflower Actief lid

8 feb 2013
    438
    0
    0
    NULL
    purmerend
    wat fijn dat ik niet de enige ben! idd raar allemaal! vooral omdat ik
    n echte gezondheidsfreak ben. n frikandel of frituur eet ik zelde.
    nu wil ik alleen maar dat voedsel! hoe vetter hoe beter!
    gelukkig las ik ook dat het over gaat...

17. charan

charan Actief lid

31 jan 2008
    237
    18
    18
    schiedam
    1e paar maanden kilo's tomaten en oude kaas gegeten.Terwijl ik nooit oude kaas lusten.

Laaste 2 maanden voornamelijk zoet vlokken en stroopwafelijs.Ik lust normaal geen zoetbeleg of andere zoete dingen en al helemaal geen ijs.

Het enige wat ik nu nog steeds eet is oude kaas de rest is gelukkig weer verdwenen.

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb allemaal rare periodes gehad... Met 6/7 weken wilde ik alleen maar koude mandarijntjes en koude Franse frietjes van de Mac... Rond de 8 weken at ik alleen maar zachtgekookte eieren en met 11 weken ongeveer pannenkoeken en poffertjes. Met 14/15 weken was alle rare eetlust weer verdwenen :)

19. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn zin in patat abnormaal wordt, weet ik dat ik zwanger ben. Gelukkig ben ik dan ook gek op olijven, tomaat en feta. Schuif ik met borden tegelijk naar binnen.

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik vreselijk dol op aardappels in alle vormen (patat, gekookt, alles) en ijs, water of room, maakte niet uit.
    Tweede zw was het yoghurt(drank) in alle vormen, liters vifit en yoghurt gingen erdoor.
    En verder wel wat meer trek in vet, heb heel wat stukken taart gegeten :D

Deel Deze Pagina