O ik begrijp het precies. Bij mijn neefjes kust bijvoorbeeld mijn tante hun op de mond ipv de wang, ik begon gewoon te zweten bij het idee dat ze dat ook bij Ons Kleintje zou doen. Uiteindelijk ben ik hierover met haar gaan praten dat ik dit absoluut niet wilde bij die van mij! Ze reageerde hier gelukkig goed op. Bij ons moest iedereen handen wassen, maar daar was een hele ziektegeschiedenis aan vooraf gegaan dus dat wilde iedereen wel doen. Maar ik denk dat het sowieso verstandig is als mensen hun handen wassen, ze zullen er soms wat kriegel op reageren, maar ja dat is pech voor hun. Ik bleef het gewoon herhalen. Toen hij ongeveer 2 mnd thuis was hoefde dit niet meer van mij, en toen heb ik het aan naar het bezoek toe aangegeven dat het handenwassen een gesloten hoofdstuk was. In verband met de (mex) griep zou ik zeker wel uitkijken met zo`n klein hummeltje. Succes!
jayden was gewoon op tijd geboren en gewoon gezond maar niemand kreeg m zonder de handen te wassen... nu wel maar zeker de eerste maand niet. En als ik iemadn zie die zijn of haar vinger in de mond van mijn baby stopt is dat meteen t laatste wat diegene met zn vinger zal doen.
Niets raars aan, toch? Veel mensen wasten uit zichzelf al hun handen en anderen hebben we er gewoon gezegd dat ze eerst even hun handen moeten wassen als ze de baby vast wilden houden. En handen wassen na een toiletbezoek slaan meer mensen over dan je denkt. Ja, ook hier iemand die gelijk zijn pink naar binnen schoof, gelijk gezegd dat dat de bedoeling niet was.
Ik heb er toch een andere mening over. Zolang ze niet met hun vingers in het mondje van mijn zoontje zaten ( dat vind ik sowieso te zot voor woorden en begrijp niet wat mensen beweegt om dit te doen) hoefden ze van mij hun handen niet te wassen hoor. Ik wil mijn zoontje niet te steriel opvoeden. En het gaat prima want hij is bijna nooit ziek. Maar......als ik nu, met de m-griep, een pasgeboren baby zou hebben dan zou ik wel verwachten dat ze hun handen zouden wassen. Maar in een "normale" situatie dus echt niet. Ik vind het dus wel overdreven, maar uiteraard is het geheel persoonlijk en respecteer ik een andere mening.
Mijn huis is ook niet kraakhelder en ik ben ook van het 'opbouwen van weerstand' door niet al te hygienisch te zijn. Maar met een pasgeboren kindje en het griepseizoen + mex.gr. zou ik wel wat voorzichtiger zijn. En ik had dus vlak na de bevalling heel sterk een drang om m'n kleine meiske te beschermen tegen de 'enge buitenwereld' met alle ziektekiemen enzo. Dat is vanzelf overgegaan
Hai hai, Ik ben net bevallen en mijn verloskundige heeft mij zelfs geadviseerd om al het bezoek even de handen te laten wassen ivm. Mexicaanse griep!!!!! Heb je meteen een goed excuus toch!
Ja waarom niet?? Is toch een kleine moeite om even je handen te wassen, ik was uberhaupt vaak mijn handen, wel zo hygiënisch.
Ik liet mijn kleintjes niet vasthouden door kraambezoek. Ook mijn (schoon)ouders hebben onze kleintjes niet in de kraamweek vastgehouden. Veel te veel onrust voor die kleintjes (trouwns ook mening van kraamverzorgster en verloskundige)
heb niet alles trg gelezen dus misschien is dit al gezegt, hier stond potje des fect zeep naast mij , dus voor ze kindje vast kregen eerst handen doen maar zowaar omdat die grote pot er stond deden de messten het al uit zich zelf en heb tegen de kraamzorg gezegt dat ik wou dat iedereen eerst handen waste dus die hield iedereen beneden al aan en joeg ze naar de kraan
Ik hoefde dat niet eens te zeggen iedereen doet dat uit zijn eigen die hier komt. Bijna iedereen zei ik ga eerst even mijn handen wassen. Ik vindt dus ook absoluut niet gek dat je dat wil.
Nee, je overdrijft niet. Onze kraamhulp drong hier zelfs op aan om dit te vragen aan het kraambezoek. En als ze het niet willen, nou, dan krijgen ze de baby niet vast! Moet ik wel toegeven dat ik het zelf moeilijk vind om te vragen en er ook niet altijd aan gedacht heb. Maar het is wel beter en zeker niet overdreven.