Hier ook de eerste week alleen opa's en oma's op bezoek en peettante en peetoom. Meer wilden we ook niet, mede omdat mijn man moest werken in de kraamweek (nu ook nog, paar weekjes). Afgelopen zaterdag precies een week na de geboorte hebben we pas het eerste andere kraambezoek gehad en we houden het nu ook nog rustig totdat manlief vakantie heeft. Nu maar een 3 dagen in de week 1 bezoek. Moet ook zeggen dat er nog niet veel meer gebeld is om te komen dus dat scheelt.
De 1e dagen lag ik in het zh, dus toen kwamen de meesten (even tijdens het bezoekuur, bleven ze te lang dan werden ze weggestuurd door de verpleegster..) De dag dat ik thuis kwam sávonds wilde ik geen visite. De dagen erna viel het mee, maar heb gezegt 1 per dag, en niet 3 dagdelen visite. Ik had op het kaartje gezet, bellen voor een afspraak, en dat hebben ze ook allemaal netjes gedaan. De enige keer dat ik het niet leuk vond, was dezelfde dag vd bevalling een kennis van me kwam, nog voordat m'n schoonmoeder was geweest, ik kon haar wel weg kijken, en was na die tijd heel boos.Zij kwam wel onverwachts. Ik vond het ook niet zo leuk dat m'n man al allemaal foto's van Steven had rondgestuurd op internet voor de familie, ik had zoiets van, als je nieuwschierig bent kom je maar kijken!!!! maar dat waren meer de hormonen...denk ik....
Hier komt 't nu op gang. Ik wil maximaal 1 bezoek per dag ontvangen, dus ook gewoon in het weekend. Helaas hebben ze hier nog wel eens de neiging om láng te blijven zitten, en daar kan ik me dan ook aan ergeren.. Tja iedereen wil natuurlijk kindje vasthouden, maar ik wil dat niet... Mama's kindje...! Afblijven hoor... Vorige week, toen was L. 3 daagjes oud kwam de oma van mijn man. Ze is 88 jaar en mijn schoonvader gaf L. zo aan haar... Terwijl we van tevoren besproken hadden dit niet te doen. Ze liet 'm dus ook vervolgens bijna vallen, mijn hart bonkte in mijn keel. Daarom zijn er nu duidelijkere afspraken gemaakt tussen mijn man en mij... Alleen als het LEUK bezoek is (dus mensen die echt heel dicht bij ons staan) en als hij wakker is. Eerder niet. Ik ga 'm niet wakker maken omdat mensen 'm vast willen houden....
Wij hebben de eerste 5 dagen in het ziekenhuis gelegen.Toen kwamen alleen naaste familie en goede vrienden langs. Toen hadden we thuis nog 5 dagen de kraamverzorgster (extra uren gekregen ivm dysmatuur geboren) en we wilden toen eigenlijk heel veel bezoek inplannen, maar het was kerstmis en nieuwjaar.Dus heel veel mensen zijn daarna pas gekomen. Ik vond dat niet prettig.Ik probeerde ook zoveel mogelijk mensen op 1 avond te krijgen.Ik wilde ook niet wekenlang nog visite krijgen. Uiteindelijk is dat niet gelukt , want de laatste kraamvisite kwamen 4 maanden later...
Grappig te lezen, voor mij werkt het juist andersom, ik wil een site maken en daar de eerste foto's opzetten en een beknopte versie van bevallings verhaal, in de hoop dat straks de mensen die hier anders ook nooit op visite komen, nu ook niet komen, maar genoeg zullen hebben aan de foto's...ik zit nml. helemaal niet zo te wachten op al dat bezoek...
Wat bij ons goed werkte bij bezoek dat te lang bleef plakken (als je borstvoeding geeft), op een gegeven moment zeggen: ik ga naar boven om te voeden, ik zal jullie vast gedag zeggen want het duurt wel even voor ik weer beneden ben. En als je je kindje in z'n bedje of box legt om te slapen voordat de visite komt vindt ik het heel normaal dat je 'm daar laat liggen en 'm er niet uit pakt zodat zij het vast kunnen houden
ik heb in de kraamweek weinig bezoek gehad behalve dan onze onze ouders en broers/zussen en vond dat meer dan voldoende. Wat ik moeilijk vind aan bezoek nu is dat ze willen weten wanneer Beau wakker is omdat ze hem willen vasthouden. Op zich is dat heel logisch en begrijp ik dat ook heel goed. Maar, Beau heeft nog niet echt een slaapritme (ik voed op verzoek) en het is voor hem veel te vermoeiend om lange tijd op te zijn voor de kraamvisite. Er wordt toch wel verwacht dat ze even met hem kunnen "spelen" terwijl hij dat nog helemaal niet aan kan. Je wil ze niet teleurstellen door hem snel weer naar bed te brengen terwijl dat voor hem toch wel veel beter is. Begin er nu wel makkelijker in te worden en breng hem gewoon weg. Ik wil gewoon niet acherblijven met een overprikkeld en oververmoeid kind die daarna nog uren kan huilen. Ze moeten maar wachten totdat hij wat ouder is en dat allemaal wel aan kan!
Hier zit de kraamtijd er alweer op. Wij hadden helaas niet zo goed nagedacht over wat wij met bezoek wilde. Toen we thuis kwamen van het zkh (moesten een paar dgn blijven) zat het eerste bezoek al voor de deur op ons te wachten. Had aan de telefoon heel duidelijk gezegd hoelaat ze mochten komen maar helaas... Ik had eigenlijk die dag helemaal geen bezoek gewild. Maar had die paar dgn in het zkh ook geen bezoek gehad. En iedereen wilde hem toch zien. Snap ik ook wel hoor, maar de volgende keer doen we het toch anders. Hier hebben we nu afgesproken dat we 1 bezoek per 3 dgn doen. En alleen smiddags. We hebben 1 keer bezoek 's avonds gehad en Milan was de hele nacht van slag. Zo ie zo halen we hem niet uit bed als hij ligt te slapen. het is geen pop waar iedereen mee mag spelen. Vasthouden doen we ook niet als er veel bezoek is. Als 1 hem vasthoudt dan wil iedereen dat, en vind dat voor hem niet fijn, al die vreemde handen die aan hem zitten. (al vind ik het denk ik vervelender dan hij) Maar als er maar een paar mensen zijn vind ik dat niet erg. Je moet echt doen waar je jezelf het fijnste bij voelt. Je hebt op dat moment genoeg aan je hoofd en mensen moeten maar begrijpen dat dat is zoals jullie het willen.