Pijn aan schaambeen

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Sammie1, 20 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hoi meiden,

In de laatste maanden van de zwangerschap had ik veel pijn aan het schaambeen. Vooral als ik in bed lag. In en uit bed klimmen, en op de zij liggen was geen pretje.

Nu ben ik een week geleden bevallen, en de pijn is helaas niet weg. Afgelopen week heb ik veel rust genomen, bijna de hele tijd in bed geweest. Wel geprobeerd om elke dag even een half uur bij de kinderen te zijn.
    Nu zij de VK dat het wellicht helpt om actiever te worden. Nu was ik gisteren wat actiever, maar vannacht was de pijn heel extreem.

Hebben jullie hier ervaring mee en tips voor mij?
    Wat moet ik wel en niet doen?
    Ik begin er een beetje doorheen te zitten. Het doet zo'n zeer :(

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Fysio bellen.! Die kan je heloen met goede oefeningen om er sneller doorheen te gaan

3. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ten eerste gefeliciteerd.
    Inderdaad een goede bekkenfysiotherapeut zoeken. Zij heeft er echt meer verstand van dan een gewone fysio.
    Je moet een goede balans weten te vinden tussen rust en actieve periodes. En de actieve periodes langzaam opbouwen. Dus eerst 5 min lopen buiten en als dat goed gaat, dan paar dagen later 10 min.
    Het schaambeen is onderdeel van heel het bekken, en dat is dus nu nog hartstikke week. Mijn fysio zei, je moet de bekkenbodem en bekken na een bevalling eigenlijk zien als een zwaar verzwikte enkel. Daar doe je ook een paar weken rustig aan mee.
    Ik heb nu een half jaar naar de bevalling nog steeds last van mijn bekken, met name stuitje. (Ik liep vanaf 12 weken al met bekkenklachten) En dat terwijl ik niets geks doe en een goede bekkenfysiotherapeut heb gehad. Ze zeggen niets voor niets 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren.

Deel Deze Pagina