Goed dat je er over nadenkt. Tegelijkertijd zou ik het een beetje loslaten en kijken hoe het dan loopt. Misschien ben je wel zo enthousiast dat je de baby het liefst als de Leeuwenkoning aan iedereen wil laten zien. En misschien heb je er inderdaad geen behoefte aan en dan kan je de keus ook nog bij hun laten of zonder kinderen in de kraamweek of met kinderen wat later. Wat betreft naar boven gaan voor voeden of slaapje baby... Nog nooit nodig gehad bij de eerste maar had het zeker wel gedaan wanneer mensen toch te lang waren gebleven dan dat ik of de baby hadden aangekund. En dan te lang dan ik kon zitten bv met mijn bekkenklachten. En daarom denk ik ook goed om er nu even bij stil te staan maar ook om los te laten want je weet echt niet hoe je je fysiek en mentaal voelt daarna. Overigens vraag ik zelf altijd of mijn dochtertje mee mag op kraambezoek. En je neemt als ouder zijnde inderdaad wel wat mee te vermaak en zeggen dat je heel zachtjes moet doen bij de baby. Ik zou persoonlijk kinderen dus ook in principe wel lekker mee laten komen (die gezichtjes als ze zo'n klein baby'tje zien is goud waard zo lief). Tenzij baby of ik mbt gezondheid fysiek/mentaal het te zwaar zou vinden, maar dat weet je dan pas... Komt goed, relax maar bewaak wel je eigen grenzen
In vind het persoonlijk niet erg! Er wordt alleen niet vastgehouden door de kinderen. Ik was zwaar gehavend na mijn bevalling en ik lag de eerste weken boven in bed en visite kwam even boven. Andere kinderen waren beneden en mochten even komen loeren en daarna weer beneden spelen. Tsja laatst was Mn schoonzus bevallen en ik kon geen oppas vinden dus heb ik ze gewoon meegenomen en zij lag inderdaad ook in bed dus konden de kids even kijken en daarna beneden spelen. Als ik ze niet mee had mogen nemen was ik niet gekomen... zo simpel O en bij de eerste wilde ik überhaupt geen visite ontvangen! Maar dat was een ander verhaal (PND ) Daarbij kan je niet voorspellen hoe dingen gaan, straks moet je een paar dagen blijven in het ziekenhuis, voel je je rete slecht of juist super goed. Je weet het nooit... zou me daar nu niet druk over maken
Eerlijk? Ik vind dat heel raar... Als ik ergens op kraamvisite zou willen en mijn dochter was niet welkom, dan zou ik vriendelijk bedanken en niet komen.
Ik heb niet alles teruggelezen dus misschien mis ik iets... Bij de geboorte van onze zoon lag ik nog een paar dagen in het ziekenhuis. Mijn neefje van toen 6 mnd kwam niet mee toen zijn ouders savonds al bij ons aan het bed stonden. Dat vond ik eigenlijk wel prettig, kinderen in het ziekenhuis is niet echt ideaal. Hier thuis is iedereen welkom. Echter ga ik er vanuit dat mensen met 4 kinderen niet meteen op dag 3 op de stoep staan. Als wij zelf alleen zonder kinderen zouden mogen komen zou ik dat vooral plan technisch lastig vinden. We moeten al zovaaaak oppas regelen. Overigens ging mijn zoon de eerste 2 jaar nergens mee naar toe drukte maker. Toen kozen we ervoor dat een van ons 2 op visite ging met onze oudste
Die komen toch niet meteen. Zou ook een rustige kraamweek willen. Dat heeft nog niks met kinderen te maken ook niet met volwassenen. Natuurlijk ouders,broers en zussen en dan heb je al veel gehad.
Ik zou de wens van de ouders accepteren en zonder kinderen langs komen. Het zou voor mij een kleine moeite zijn
Ik zou het helemaal niet raar vinden als dit gevraagt werd Een bevalling is een hele inpact en de 1 heeft nou meer herstel nodig dan de ander Snap heel goed dat je dit niet kan gebruiken En misschien kunnen ze op een kater tijdstip komen
Hier mocht alleen familie de eerste week komen, maar wel met de kinderen. Die waren de hele zwangerschap zo blij en trots dat ze een neefje kregen, dat hun aanwezigheid een vanzelfsprekendheid was. Ik lag nog in bed die week, herstellende van een keizersnee. Neefjes en nichtjes kwamen kijken, waren het na een minuut of 10 zat en zijn toen heerlijk beneden in de woonkamer gaan spelen. Ik vond het super leuk dat ze erbij waren! Maar goed, jullie moeten dit zelf bepalen. Doe waar je je goed bij voelt en wees duidelijk wanneer de kinderen wel welkom zijn (ik denk dat dat een hoop begrip oproept).
Ik vind het ook een beetje apart. Kinderen horen er toch gewoon bij? Je baby is zelf ook een kind Je kunt ook vragen of ze hun kinderen een beetje rustig willen houden. Maar goed je moet doen wat voor jou goed voelt!
Ik spreek normaliter ook wel af met vriendinnen. De ene keer met partner erbij en met kindjes. Maar ook vaak zat gewoon zonder kinderen erbij. Het is dan toch altijd heel anders. Tuurlijk horen kinderen bij het gezin en ik houd ook echt vd kids van vriendinnen. Maar heb niet altihd behoefte om kids erbij te hebben. Kan me van mezelf echt voorstellen dat ik daar de eerste week/weken niet op zit te wachten, qua drukte, aandacht die kindjes logischerwijze ook vragen en verdienen.
Ik heb mijn schoonzus gevraagd de kinderen de eerste week niet mee te nemen. Ik had een zware bevalling achter de rug en was de eerste week nogal emotioneel. Ik wilde sowieso geen 4 mensen op 1 dag op bezoek hebben die week. Zij reageerde nogal beledigd, maar ik voelde me echt niet goed genoeg Ze zijn gewoon allemaal een week later gekomen en toen was alles weer oké. Nu hoop ik dat ik deze keer me wat beter voel in de kraamweek, want ik zou het wel leuk vinden als ook de neven de baby kunnen komen kijken. Ik heb geen spijt van mijn beslissing van toen, maar ik zou dat niet bepalen voordat die kleine er is, als alles een beetje oké gaat zijn ze bij mij van harte welkom.
De eerste week kwam hier eigenlijk niemand behalve directe familie. En mijn zusje kwam gewoon ‘s avonds als haar dochter thuis in bed lag. Toen de baby een paar weken oud was kwam de rest en die mochten van mij gerust hun kinderen meenemen. Die vinden dat vaak superleuk ook. En wat betreft virussen enzo, die krijgt ze hier toch al genoeg met twee broers.
Meid je moet doen waar jij je goed bij voelt. Het is jouw kraamperiode en niet die van iemand hier op zp of van je familie/vrienden. Ik vond het heerlijk dat mijn nichtje en neefje een dag later op de stoep stonden en alleen maar wilde knuffelen met mijn kindjes. Ik vond daar in tegen het 2 uur durende kraambezoek van mijn schoonouders veel heftiger Ik denk er zelf nooit over na of ik de kinds mee kan nemen eigenlijk. Als iemand zou vragen ze thuis te laten moet dat toevallig makkelijk te plannen zijn. Of ik ga wat later op bezoek.
Lijkt me prima hoor! Ik vraag het altijd aan de kraamvrouw en meestal hebben ze eerste bezoek liefst zonder mijn kinderen dus dat doen we dan ook gewoon.
Ik herinner me het prachtige moment heel vaak: ik net moeder van een dochter en mijn zus haalde midden op de dag haar net 4 jarige dochter van school, omdat iedereen zo trots was. Samen kwamen ze naar het ziekenhuis en mijn 4 jarige nichtje kreeg onze newborn op schoot. Kind was zo trots! Zo fijn om dit met de hele familie te kunnen delen. Ik snap er dus niets van als familie hun kind niet mee zou mogen nemen. Je "verpest" met uitspraken over andermans irritante kids en het niet willen ontvangen van deze kinderen, de hele bijzondere sfeer die een nieuw kind in de familie brengt. En bij verdere familie...? Die komen toch niet in je kraamweek? Daarna kan je het vast wel handelen voor dat uurtje.
Bij mijn eerste lag ik nog in het ziekenhuis na een keizersnede en de kleine heeft een week in het ziekenhuis moeten liggen. pas na 2 weken ofzo kregen we wat belletjes van familie en vrienden om langs te komen. Mijn ouders/schoonouders en broer schoonzus etc. die zijn direct langsgekomen, maar allemaal zonder kleine kindjes. destijds waren wij een van de eerste met kinderen, dus veel vrienden hadden nog geen kinderen om mee te nemen op het bezoek. maar anders had ik het wel oke gevonden, omdat ze toch pas na een paar weekjes kwamen. Nu als ik naar kraamvisite ga kijk ik even naar de situatie van het gezin, is het een eerste kind, of rennen er al kindjes rond, bij een eerste kind vraag ik of ze het oke vinden als ik de mijne mee neem, of niet. ik heb ook drukke jongens, die ik eigenlijk zelf ook liever niet mee neem op een kraam bezoek bij een eerste kleintje. juist omdat ze veel herrie maken en druk zijn en ik dan niet op mijn gemak kan genieten van zo'n klein baby'tje en niet een normaal praatje kan houden met de kers verse ouders. Overigens zou je bijv. ook kunnen vragen of je nichtjes het leuk zouden vinden om met elkaar even langs te komen, alleen de nichtjes, zonder de kinderen.
tja ik zal wel apart zijn dan. Hier gaan we zeker in de eerste weken nooit met zoon naar de kraamvisite. Hij is bij zowel zijn nichtje als neefje niet mee geweest. Nou was neefje ook wel een apart verhaal, die heeft hij pas na een maand in het echt mogen bewonderen en dan nog met glas ertussen. Maar met de geboorte van zijn nichtje is hij ook pas mee geweest toen ze al een paar weken thuis was. Werd ook om gevraagd overigens. Het enige wat mij daarin wel steekt is dat ze nu duidelijk laten doorschemeren dat zij die verwachting andersom niet hebben en zoiets hebben dat hun kinderen prima mee kunnen direct op kraamvisite zowel thuis als in het zkh. En daarbij ook vinden dat de kleine dan gelijk bij hun jongste op schoot mag. (Dat werd dus ook zo medegedeeld) ben wat dat betreft blij dat mijn ouders daarbij waren en nog voor wij konden reageren een reactie gaven of ze dit zelf niet een beetje krom vonden gezien hun eigen eisen bij de geboorte van hun kinderen. Met daarop volgend de opmerking dat zij oppaste zodat ze eerst zonder kinderen even op kraamvisite konden als de kleine er zou zijn. Maar goed wat dat betreft zijn mijn broer en zijn vrouw redelijk apart, tonen naar ons geen interesse in de zwangerschap hebben nog geen een keer gevraagd hoe en wat met betrekking tot de afwijking die gevonden is, maar na anderen doen ze alsof ze extreem betrokken zijn bij de komst van hun nichtje. Oh en ik kreeg te horen dat ik maar weeenremmers moest vragen mocht de kleine zich aandienen in het weekend dat er sinterklaas gevierd zou worden (alles onder voorbehoud gepland en zo dat het nog een week verzet kon worden) want anders kon hun dochter geen sinterklaas vieren dat weekend, werd dat door ons verpest en zou ze mss wel vragen stellen of sinterklaas bestaat... (en nee dat was geen grappige opmerking maar echt serieus bedoeld)
Ik snap je beredenering heel goed en vind kraamvisite ook niet geschikt voor kinderen. Ik zou ze dus ook mooi thuislaten. Op een ander moment kunnen ze prima mee.
Nog nooit gehoord dat iemand dit van te voren aangeeft mbt kraambezoek. Zou het persoonlijk ook heel stom vinden in eerste instantie. Snap het ergens wel. Van die hele drukke kids die de tent afbreken bij jou en je pasgeboren baby, horror! Maar van de andere kant, die kinderen horen toch bij de mensen die je op bezoek krijgt. Je zelf een kindje gekregen.. die wil je straks toch ook erbij hebben als je ergens naartoe gaat. Hopelijk krijg je een fijne rustige kraamweek!
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb er zelf eigenlijk niet zo over na gedacht dat je natuurlijk eerst de kaarten verstuurd moet hebben. Dit doe je ook de eerste dag al niet, dus gaan er ook dagen voorbij voordat je deze hebt. Het ging me meer om de eerste week. Maar had er niet zo bij nagedacht dat die dagen ook zo voorbij zijn. En dat ze waarschijnlijk ook niet in de eerste week zullen komen. Daarna maakt me niets uit! Kinderen die horen erbij