Persoonlijk zou ik de eerste week vooral niet te veel drukte om ons heen willen. Mijn grootste fout na mijn eetste bevalling was enorm veel bezoek en geen grenzen aangeven in die eerste week. Bij de 2e en 3e hebben we de eerste week rustig gehouden. Dat gaan we bij de 4e ook zo doen. Neefjes, nichtjes zijn de eerste week zeker welkom. Vrienden die met hun kinderen komen, mogen komen na die eerste week een keer...afhankelijk van hoe ik me voel enzo. In ieder geval..ze zijn welkom, als het bij ons uitkomt. Zelf nemen we de kids ook mee op kraamvisite, maar niet in de eerste week. Overigens blijven wij ook nooit langer dan anderhalf uur, langer vind ik echt not done. Bij de eerste heb ik mensen om 01.00u 's nachts naar huis moeten sturen...
Ik vind het ook wel raar moet ik zeggen. Hier waren kinderen gewoon welkom mits ze geen koortslipoen, krentenbaard etc hadden en niet hoesten in baby zijn gezicht
Hier zijn ook kinderen van vrienden gewoon meegekomen. Maar hier kwam het bezoek pas na 3 weken. Ik had een kleurboeken, potloden, spelletjes en legpuzzels op tafel klaar gelegd.
Ik heb het liever niet, ben alleen dus geen partner die kan helpen tijdena de visite. Dus nee liever geen kinderen mee.
Ik ben ook alleen. Voor de visite kwam zette ik een thermos heet water, glazen, theedoos, beschuit, boter, mes, bordjes en muisjes klaar op een dienblad. Pakjes drinken voor de kinderen. Als ze koffie wilde zelf ff zetten.
Ook de eerste week? Mag iedereen komen? Wat daar ging het om. Niet om de weken erna.. moet er niet aan denken hoor dat de eerste week iedereen komt.
Niet iedereen komt gelijk de eerste week langs Broers/zussen met kindjes die ook mega trots zijn...en nieuwsgierig naar hun neefje/nichtje
Hier kwam ook iedereen lekker langs in de eerste week. Nichtjes en neefjes waren zo trots zo mooi om te zien. Moet er ook niet aan denken dat mijn eigen ouders en schoonouders niet mochten komen. Alles lekker overdag dan was je bezig met een bad of een fles en de kraamverzorgster zorgde voor alle eten en drinken. En familie en vrienden die wat verder weg stonden kwamen later als de kaarten pas waren verstuurd.
Bij mijn eerste lag ik 8 dagen in het ziekenhuis. Hij mocht alleen door de zusters en door mijn man en mij opgepakt worden. Heel lastig voor de oma's en opa's maar het ging niet goed. Toen een keer mijn broer, schoonzusje, zwager en zijn ex elkaar overlapten kregen we al commentaar dat het te druk was terwijl er net 2 weggingen. Kinderen waren dus niet welkom maar die zitten op mn eigen zoontje na ook niet in de familie. Thuis waren kinderen zeker welkom. Die keken er ook naar uit. Buur kindjes en kindjes van vrienden. In het ziekenhuis hebben de kinderen er ook echt niks aan. Dus ik zou het bekijken op het moment zelf.