Bezoek na bevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. andreams

andreams Bekend lid

19 feb 2010
    895
    127
    43
    Zaandijk
    Mijn partner is ook Italiaans, dus ik zit ook in zo'n zelfde situatie als jullie ;) Mijn vriend zou het liefst hebben dat zijn familie (in elk geval zijn moeder, hier ook een echt moederskindje) een week of 2 voor de uitgerekende datum alvast in Nederland is, en dan blijft tot aan de bevalling en daarna nog een maandje ofzo. En dat allemaal lekker bij ons in huis natuurlijk ;) Ik heb hem dus uitgelegd dat dat echt niet gaat gebeuren, dat ik me gewoon lekker rustig wil kunnen voorbereiden op de bevalling. En dat graag zonder zijn familie hier in huis. Het principe van kraamzorg snapt hij ook niet echt, want: "Als we samen in Italië zouden wonen, dan zou mijn moeder dat gewoon allemaal doen." De mensen van de kraamzorg maken alleen maar inbreuk op de privacy volgens hem :)

Nou ja, uiteindelijk zijn we het er samen over eens geworden dat zijn familie een vliegticket boekt ongeveer 1 maand na de uitgerekende datum, dus ongeveer half februari. Ze zullen dan ongeveer een week bij ons in huis komen, en daar kan ik op zich prima mee leven. Ik realiseer me natuurlijk heel goed dat het ook voor hun het eerste kleinkind is (net als voor mijn ouders, die natuurlijk op de dag van de geboorte al de kleine kunnen komen bewonderen).

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Mijn moeder bij de bevalling hebben vind ik toch een heel ander verhaal, als hij een kind moet uit poepen mag hij ook van mij kiezen wie hij erbij wil hebben.
    Daarnaast is er een groot verschil tussen mijn moeder die af en toe eventjes langs zal komen en meteen weer weg zal gaan en zijn familie die hier constant op de bank zit een week lang

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik heb het inderdaad nu op dezelfde manier geplannt, dus een maand na uitgerekende datum, maar dan alleen zijn ouders. Kijk ik woon vrij klein en die kinderen van zijn zus zijn heel erg druk en troeperig en daar zit ik gewoon niet zo op te wachten..toen ze hier waren ooit met z'n allen was ik alleen maar aan het opruimen

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik woon niet in Nederland maar mijn moeder zal wel bij de bevalling zijn.
    Ik snap je verhaal wel, maar aan de ene kant trek je jou kant voor heb ik het gevoel, ook zijn ouders worden oma en opa.
    Mijn moeder slaapt hier omdat ze anders helemaal terug naar Nederland moet, zijn moeder kan rustig weer naar huis want die reist 5 minuten tot ze thuis is.

Dat je zijn moeder niet bij de bevalling zelf wil hebben snap ik echt wel heel erg goed! Dat wil ik ook niet,, kom op zeg ben geen kijkdoos!:p

Maar na de tijd weet ik wel zeker dat mijn vriend zijn moeder hier ook wel zal hangen,, kan je toch niet echt tegen houden ook hun zijn trots dat hun zoon zo'n mooi schepseltje heeft mogen krijgen.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Tja italiaans temperamentvol he?;) Maar ik zou het toch nog wel even met je man bespreken...want na de bevalling ben je echt ff toe aan rust en wil je eerst zelf genieten van je kleintje..
    mijn vriendin had ook net nadat ze bevallen was iedere dag kraamvisite en haar man werkte..ze heeft geen moment rust gehad en was alleen maar bezig met koffie zetten...terwijl ze zichzelf eigenlijk nog best ellendig en moe voelde..en niet het gevoel heeft gehad om van de kleine te genieten! Nu gaat ze het anders doen.
    Dus wat je zegt...laat ze anders een maand later komen..bespreek dit met je man..

haha en dat gedeelte met je moeder ik herken het! aan de ene kant zou ik haar er ook wel bij willen hebben maar ze kan ook zo;n bemoeial zijn (goed bedoeld natuurlijk) maar ben bang dat ik me op dat moment er aan zal ergeren..ze kan ook best een zenuwpees zijn:D

6. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    wilde alleen even op je lastminute reageren, maar dit is helaas absoluut niet goedkoper.... even als voorbeeld, manlief geboekt 1 maand van tevoren 80,- ik en dochter niet meegeboekt, beslissen wel op de dag zelf dat we toch mee willlen..... 500,- retour, das wel een mega verschil, ze hebben namelijk een standaard prijs hiervoor. Helaas.... die vluchten zijn heel erg goedkoop mits ze een klein beetje tevoren geboekt zijn (paar weken) en zijn vaak ook heel erg vol.

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    moet ook heel eerlijk zijn, een maand na de bevalling voor een opa en oma is echt wel lang hoor.
    Daarom vond ik het zoals aangegeven heel erg leuk dat mijn schoonouders de dag na de geboorte 2 dagen zijn geweest (daarna ook een hele tijd niet meer) ze sliepen dan ergens anders, maar het was gewoon prettig omdat je dan toch meer kraambezoek krijgt, je kraamhulp is er nog (en inderdaad die kennen ze in italie niet) dit houd elkaar ook weer bezig, en je kleintje slaapt eigenlijk toch alleen maar samen met jou, soms piept er wat visite naar boven, schoonouders hebben af en toe een gespiekt en lekker naar het in badje doen gekeken.
    Wa wel echt een verassing dat ze zo snel al kwamen, en erg leuk, gelukkig kort, ook een maand na de bevalling kon ik er nog niet aan denken 1 week lang in huis dan.
    Misschien een optie 2 daagjes na de geboorte (die van ons komen uit milaan) en het vliegveld is maar 45 min dit is makkelijk te doen, voor beide kanten, je vliegt snel even op en neer.

8. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Tuurlijk vind ik het niet raar dat je je moeder erbij wil hebben ;) ik moest er niet aan denken haha maar dat is persoonlijk natuurlijk.
    Ik vond het alleen heel rot naar je man toe overkomen dat je ma wel bij de bevalling mag zijn, maar dat zijn moeder pas na een maand mag komen. Ik weet zeker dat mijn man dat heel erg zou vinden.
    En familie in huis ja dat zou ik ook niet willen, maar daar zou toch wel een oplossing voor te vinden zijn?

Schaapje, 8) dat heb ik altijd gedacht haha. Wilde zelfs volgend jaar een last minute huisje boeken. ;)

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier woont schoonfamilie ook ver weg... ik vind het niet zo´n probleem als ze komen vlak na de bevalling maar wel als ze in ons huis logeren. Dat mag-kan pas weer na ong een maand. Voor die tijd moeten ze als ze willen komen maar iets boeken of huren in de buurt.

Verder ligt het ook nog aan hoe de familie is... of ze jouw manier van doen respecteren. Of ze uit zichzelf wat dingen doen of dat je ze heel de tijd moet bedienen. Normaal kan ik best de gastvrouw uithangen maar na de bevalling ligt de eerste tijd mn prioriteit bij mn baby, de bv om de paar uur en mn andere kinderen. Dat moeten ze wel kunnen begrijpen.

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik zou ze niet allemaal in mijn huis laten slapen schoonouders wel. Het is aan de andere kant wel makkelijk want ze helpen je ook wel hoor. Van mij zouden ze ook dezelfde dag mogen komen.

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    zo met n huisje durf ik het niet te zeggen, daar weet ik niets van. maar gewoon enkel de vlucht, beter wat op tijd boeken, maar van die all in vakanties, die kun je volgens mij wel voordelig last minute boeken.

(sorry ff off topic)

12. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hij wil zijn ouders niet naar een hotel sturen, dus vandaar dat ze na een maand komen, ik moet er niet aan denken dat ze hier logeren terwijl ik bloedend rondloop en net ben bevsllen, bovendien zou ik telkens mn bed uit moeten als ze willen douchen, de badkamer is in de slaapkamer.
    Gister nog gepraat maar hij wil persee dat zus met man en kinderen komt, hij lijkt het gewoon niet te begrijpen dat het vernoeiend voor mij is...

13. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Die ouders heb ik nu ook geaccepteerd dat ze komen logeren, mijn probleem is dat ik geen zin heb dat 2 weken nadat ze weggaan meteen zus met kinderen komt

14. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nogmaals ik woon in een appartement met 1 logeerkamertje waar 1 bed in staat, dus 2 gasten is al druk laat staan met 2 kinderen erbij...

15. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    probeer in ieder geval te zorgen dat ze niet boeken, hier is toch tijd genoeg voor. Niet met de reden dat je niet wilt dat ze in huis komen, maar met de reden dat je eigenlijk even wilt zien hoe het na de bevalling allemaal loopt, zijn ouders zijn dan een voorproefje als het ware hiervan, misschien dat hij het zo iets beter kan begrijpen, denk dat hij het pas echt in ziet op het moment zelf, als de kleine er net is. Geloof me, het vreet je op de eerste maanden (zeker als hij eventueel nog zou moeten werken na een bepaalde tijd, het worden vele slapeloze nachten) je weet ook niet hoe je bevalling zal lopen ect, dit is iets om niet nu al defenitief af te spreken maar dit na de bevalling te bekijken, en of ze nu na 1 maand komen of als dit 1 1/2 maand of 2 maanden wordt, zou niet zo veel verschil uit maken.
    Probeer in ieder geval geen vlucht vast te leggen, als ze 3 weken van tevoren kunnen boeken zijn de prijzen toch nog laag, overhaast het niet.
    Misschien dat hij er dan ook wel anders tegen aan kijkt en meer begrip heeft voor de situatie en het beter kan begrijpen omdat hij er dan tenslotte zelf ook midden in zit.

Zoals mijn partner en ik laatst al tegen elkaar gezegd hebben.... we moeten toch echt even de batterij opladen tegen het eind van de zwangerschap voor als de tweede komen gaat.....

16. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Thanks voor het meedenken, vandaag nog meer met hem hierover gesproken en hij reageerde veel begripvoller dan gister, misschien moest hij even asn het idee wennen en dacht hij er niet zo overna, maar na al mijn argumenten te horen zei hij we zien het allemaal wel na de bevalling, en dan zonder die kinderen wanneer die zus zou komen, maar ik heb gezegd dat ze niks moeten boeken

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Nee zus met aanhang zou ik ook absoluut geen trek in hebben ;) je hebt je rust zeker nodig na de bevalling.
    Heeft hij verder geen familie waar zijn ouders naar toe kunnen hier in NL?

18. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

dat is fijn om te horen meid, denk dat hij het echt wel gaat begrijpen zodra de kleine er is, dan komen jullie er vast uit zodat iedereen blij happy en tevreden is.

Inderdaad dat boeken is echt veel verstandiger om nog niet te doen, laat eerst maar eens kijken hoe alles is gegaan/gaat dan is er nog genoeg tijd.

zal vast wel al een kleine opluchting zijn voor je, en geloof me, je partner gaat het echt wel begrijpen en waarschijnlijk zelfs een beetje met je eens zijn.

19. fafje

fafje Niet meer actief

mn moeder was erbij...ze zat aan de zijkant/...en heeft mn zoontje dus vanaf de zijkant geboren zien worden....vond ik meer dan genoeg :p...alleen manlief zat er boven op :p

wat betreft familie bezoek...
    je weet nooit hoe dingen lopen...mijn zoontje bleek na 3 weken verborgen reflux te hebben(en veeeel krampjes)...heeft veel gehuild en moest continue getroost worden...ik kan me voorstellen dat ik geen schoonfamilie hierbij had gewild...plus de vermoeiheid van jezelf...vanaf dat hij medicatie kreeg...konden we pa svan hem genieten...ook benik blij dat hier geen schoonfamilie bij was...

heb voor de rest een superbevalling gehad en heel snel herstel, dus daar lag het niet aan..maar stel je voor dat dat heel zwaar is....je zal zien dat je veel tijd met je gezinnetje wilt...en niet continue mensen over de vloer...

ik zou het pas bekijken als je bevallen bent en dna pas uitnodigen....liever later dan vroeger hoor ...die eerste weekjes gaan snel voorbij en krijg je niet meer terug

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Schoonouders komen een week, een maand na uitgerekende datum. Tickets zijn geboekt. Ze waren er deze week ook en dat viel me erg mee, zijn moeder deed alles: koken, schoonmaken. Zijn vader was constant aan het klussen.

Zijn zus wil ik pas over nadenken nadat zijn ouders zijn geweest. Tja als zij niet zelf met het idee komt om in een hotel te verblijven, dan moet ze toch echt even wachten...
    Dan maar skypen..

Deel Deze Pagina