Aanvullend verzekeren of niet bij kraamhotel plus kraamzorg thuis?

Discussion in 'Kraamtijd' started by piccolina, Jan 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik weet dat ik keizersnede krijg ook dat ik minimaal 4 dagen in kraamhotel verblijf. Erna thuis heb ik nog recht op 3 volle dagen kraamzorg plus extra dag als er keizersnede is toch? Dat nog 2e dag extra naast keizersnede is voor boestvoeding (dat krijg ik niet omdat ik geen bv zal geven).
    Ik neem dan 8 uur p dag kraamzorg (9-5 uur)

Ik zat even te berekenen of 4.15 p uur betalen of aanvullend verzekeren.
    Bij 4.15 p uur moet ik extra 200 euro of zo betalen en bij aanvullen 160 extra. Dus verzekering dan goedkoper maar
    Maar ik vraag mij af of dat wel voordelliger is want als ik weet dat ik keizersnede krijg misschien zal ik toch meer dan 4 dagen blijven (ga daar niet vanuit omdat ik vorige keer 2e dag al naar huis kon eigenlijk maar stel iets met baby dan blijf ik ook).

Hoe hebben jullie dat verzekering gedaan al wist je dar je medusche indicatie heb en keizersnede krijgt?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,559
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je dagen in het ziekenhuis worden weer afgetrokken van je totale recht op kraamzorg, dat moet je ook even meerekenen. Hoe het zit met kraamhotel durf ik je niet te zeggen, geen ervaring mee.
    en wat er verder nog extra in de aanvullende verzekering waar je dit jaar nog voordeel van zou kunnen hebben (fysio, kraambedgymnastiek oid) kinderehbo...

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Klopt
    Volgens mij is wel dat kraamzorg hebje recht voor 49 uur verzekering betaald en dan dus die wat je in kraamhotel doorbrengt na keizersnede is eraf dus er blijft maar 3 dagen over. (Voor mij dan 4 ivm keizersnede).

Ik had in 2013 aanvullend verzekering ** maar toen dus 4 dagen in kraamhotel werd 100% vergoed en erna thuis 4.15 p uur moest ik betalen en kon maximaal 3 dagen + 2 extra op medische inducatie.
    Ik moest toen 180 euro aan kraamzorg overmaken. Dat was toen goedkoper dan *** betalen.

Dit keer is dus ** 4.15 word vergoed daarom twijfel ik wat beste is...
    Fysio heb ik niet nodig had nooit problemen al indd weet niet hoe deze zal gaan..kraambedgymaatiek nooit ban gehoord en kindehbo ook. Ga even kijken

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,559
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Naja ik noem het maar even kraambedgymnastiek :D Hier in Duitsland is het mogelijk om in de kraamperiode (6 weken) een soort gymnastiek te doen waarbij je je bekkenbodemspieren, je rug en buikspieren etc weer een beetje in vorm probeert te krijgen. :D

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Als je flesvoeding gaat geven, heb je recht op 45 uur kraamzorg in 8 dagen.
    Voor het feit dat je een keizersnede krijgt, krijg je 10 uur extra zorg, dus kom je totaal op 55 uur zorg: 8= ongeveer 7 uur zorg per dag.
    Dan zou je nog verlenging vd kraamzorg kunnen krijgen van 2 keer 5 uur, als het herstel wat tegenzit.

het verblijf in het kraamhotel zal volledig vergoedt worden ( op een evt. Eigen bijdrage na voor bijv. Maaltijden/ overnachting vd partner) omdat je op medische indicatie daar verblijft.

Als je op dag 4 naar huis gaat, heb je nog recht op 5 keer die zeven uur ( en evt. Die 2 keer 5 uur) waar je de eigen bijdrage van 4,15 euro per uur voor moet betalen.
    In jouw geval zal het dus niet zoveel uitmaken of je je extra verzekerd.
    Misschien zit in die uitgebreide verzekering nog meer waar je misschien gebruik van gaat maken ( bijv. Extra fysio). Dan zou ik voor de extra verzekering gaan.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Top! Bedankt voor je uitleg!
    Inderdaad heb paar dagen nog kijken of ik iets meer van gebruik kan maken. Want het scheelt maar 10 euro of zo en als ik in kraamhotel eventueel lager blijf door complecaties dan goedkoper niet aanvullend gaan.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,852
    6,032
    113
    Female
    Ik zou het zelf echt niet op die paar tientjes aan laten komen toch?
    Een goed gevoel om goed verzekerd je bevalling in te gaan :)

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Zou ik ook doen. Zie vrouwen de laatste tijd vaak eerder naar huis komen dan de 4e dag en bijna nooit langer.
    Daarnaast verzeker je je natuurlijk voor nog meer dingen.

Share This Page