Bezoek na bevalling

Discussion in 'Kraamtijd' started by Malika1989, Jan 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat had ik al helemaal niet gedaan.
    Je kan toch niet zo vlak na je bevalling op de grond gaan liggen slapen?!

Ik sta zo wie zo mijn bed niet af aan anderen.
    Maakt niet uit hoe ver weg ze wonen.

Praat eerst een met man.
    Het zijn immers zijn ouders dus hij kan dat best netjes brengen denk ik.

2. m676

m676 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,381
    0
    36
    Helemaal te begrijpen vind ik.
    Je schoonouders zullen het mss lastig vinden (mijn ouders en schoonouders begrepen ook niet dat ik visite nog niet aankon na m'n zware bevalling). Als je van tevoren goed uitlegt wat je wil en zeker ook waarom, dan blijf je bij jezelf en kan niemand jou iets verwijten. En als je aangeeft dat je ook begrijpt dat zij dichtbij jullie en je kindje willen zijn, toon je ook begrip voor hun. Mss kun je al vooraf eea afspraken over wanneer en hoe ze welkom zijn? Ook al is dat moeilijk in te schatten.

3. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg

Nou echt echt echt niet. Net bevallen, beurs van onder, pijn aan je lijf, Ect Ect.. ik ging echt biet op de babykamer op een luchtbed liggen of matrassen oid..

Nee.. je man zal dat toch ok wel snappen?! Dat hij t oplost?!

4. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties dames.

Ik ga dit zeker aangeven wanneer het erop neerkomt, dat ik op zn minst eerste 2wk niemand over de vloer heb qua logee. Bezoek van (schoon)ouders, prima.

5. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

Jan 22, 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Mijn ouders wonen op een uur reisafstand en komen nooit even voor een middagje langs.
    wanneer zij komen is het ook altijd gelijk een weekendje.

Zij gaan nu tijdens mijn kraamtijd in het huis van een bevriend stel logeren die dan op vakantie is. Zo kunnen ze komen wanneer ze (ik!) willen en heb ik toch mijn eigen huisje vrij.

Misschien ook een optie voor jou?

6. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ja, dat lijkt me ook lastig... Mijn vriend gaat ze dat vertellen.. Ik ben ook een beetje bang dat ze dan helemaal niet meer komen en dat zou ik voor mijn vriend lastig vinden. Nu hebben wij het geluk dat mijn schoonzusje 2 dagen eerder is uitgerekend dus dat ze niet op beide plaatsen tegelijk zijn en zij is nog veel stelliger dan ik. Zo erg zelfs dat ik denk van dat is ook een beetje overdreven..

Maar wij gaan waarschijnlijk als het kindje een maand is daar naar toe. We hebben daar een huis en gaan dan gewoon twee weken daar wonen, dan kunnen ze op visite komen enzo. En dan kunnen we toch gewoon ons eigen ritme aanhouden en zitten we niet zo op elkaars lip.

Maar ik denk dat jij het goed met je man moet bespreken en dat het dan zijn taak is om te zeggen wat wel en niet kan.

7. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Zou er niet aan moeten denken, zou vervelend zijn als er irritaties ontstaan die de onderlinge relaties niet goed doen.
    Is het geen idee om ze bij jouw ouders of andere familieleden te laten logeren? Aangezien een hotel erg duur is.

8. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

Jul 30, 2014
    1,241
    78
    48
    Nou kan ik me goed voorstellen! Ik hoop dat ik mijn ouders snel na de bevalling even kan ontvangen, maar zou ze echt niet willen hebben te slapen! Mijn vriend en ik moeten ook met z'n 2tjes van onze kleine kunnen genieten!
    Kunnen ze niet bij iemand anders overnachten?

9. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik zal met mn ouders erover hebben dat ze bij hun logeren. Wonen op 2km afstand. :)

10. lisettevers

lisettevers Actief lid

Mar 26, 2013
    409
    2
    18
    breda
    Ik zou inderdaad kijken of jullie ze niet ergens anders onderdak kunnen geven.

Ze kunnen niet verwachten dat je ze de eerste week als op bezoek wil hebben als loge. Bezoek is inderdaad anders dan blijven slapen. Zo ben je nooit samen en wen je niet echt aan je nieuwe gezinsleven. Je wil namelijk toch een beetje sociaal doen, en volgens mij voel je je nooit helemaal op je gemak.

Het ligt ook echt aan je bevalling. Ik heb een hele zware bevalling gehad met veel bloedverlies, waardoor ik denk ik de eerste 5 a 6 weken niet eens visite toe stond. ja, mijn moeder om me te helpen met het huishouden. Ik kon mezelf niet eens meer afdrogen. Dus het ligt ook aan hoe je je zal voelen na de bevalling.

Ze kunnen al zeker niet van je verachten dat je op de babykamer gaat slapen op de grond. Dat is echt niet te doen zo na je bevalling. Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet zouden begrijpen.

Heel veel succes!!
    Hoop dat jullie er met zijn alle uit gaan komen!

11. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Ik snap je probleem...
    Is er geen b en b in de buurt, een camping met huisjes of iets dergelijks?

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Lastig hé. Zou wel de beste oplossing zijn als ze bij je ouders kunnen logeren.

Hier wonen mijn ouders op 1400 km afstand en schoonouders op 200 km afstand. Ik heb ook absoluut geen zin in logeerpartijtjes direct na de bevalling. Maar we hebben wel iemand nodig die ons helpt met de andere kinderen tijdens de bevalling, en de dagen (2) dat ik in het ziekenhuis moet blijven. Dus ik hoop dat ze zelf inzien dat ze mogen komen zolang ik in het ziekenhuis ben en zodra ik thuis ben weer lekker huiswaarts gaan. Weet ook niet wie ik liever in huis heb direct na de bevalling, schoonmoeder of mijn eigen moeder. Schoonmoeder die het hele huishouden/koken overneemt tot het irritante aan toe of eigen moeder die denkt dat ze op vakantie is en niks doet. :D
    Man kan perfect alles zelf doen in huis,koken en met de kiddies het is alleen het moment dat we naar het ziekenhuis moeten voor de bevalling.

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there

Je weet niet hoe je uit de bevalling komt. Ik kon bijv. de eerste paar dagen amper lopen. En jij wilt na een bevalling op een matrasje gaan liggen? Is toch niet te doen, meid. Anders kunnen hun toch op een matrasje in de woonkamer of babykamer en de baby bij jullie op de kamer.

Wat is er mis met een hotel of vakantiehuisje? Waarom moeten ze perse bij familie? Of is dat gebruikelijk in hun cultuur? (Niet aanvallend bedoeld hoor, is interesse)

Share This Page