Ik heb hier een boekje liggen van het zk, waar ook de bezoektijden in staan bij iemand die bevallen is in het zk. En het bezoek mag gewoon komen hoor, ook 's nachts staat er..
Toch wel, ik ben beide keren poliklinisch bevallen en heb daarna nog even op een kamer gelegen omdat mijn ruggeprik nog moest uitwerken en ze de verloskamer nodig hadden voor een volgende bevalling. Beide keren is mijn moeder in het ziekenhuis geweest, en bij de eerste ook mijn schoonouders en schoonzusje. Bij de eerste ben ik anderhalf uur na de bevalling naar huis gegaan, bij de tweede na 4 uur.
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen om 22.34... Ik ben gehecht...kleintje is aangekleed we hebben ons momentje met zun 3e gehad en toen kwamen mijn schoonouders, zwager, broertje en zusje om de kleine te bewonderen dat was rond 00.00. Maar ik lag nog op de verloskamer...werd pas later naar zaal gebracht. Ze kregen zelfs beschuit met muisjes en koffie of thee.
Ik ben rond vier uur 's nachts van mijn dochter bevallen, maar had echt geen behoefte aan wie dan ook de eerste uren. We hebben familie 's ochtends opgebeld en gezegd dat er 's middags bezoekuur was tussen zo en zo laat. Was helemaal niet waar, je kon kon de hele dag komen, maar daar had ik dus echt geen zin in. Moest daarna nog een nachtje blijven. Maar anders had ik het bezoek gewoon thuis ontvangen.
Hallo marij Ik ben ook van plan om poliklinisch te gaan bevallen. Onlangs hebben we het ziekenhuis bezcocht waar dat dan moet gaan gebeuren(ze hebben daar de mogelijkheid om een verloskamer van te voren te bekijken). Heb toen gevraagd of we, als ons kleintje 's nachts wordt geboren, tot de volgende ochtend mogen/kunnen blijven, nou dat was dus niet het geval. Dit vond ik nogal een tegenvaller. Nu moeten we dus na een uur of 2-3 naar huis. Ik denk dat ik bezoek(opa, oma's en tantes) dan maar gewoon de volgende ochtend thuis laat komen. Groetjes Saskia
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom dat een tegenvaller is... Als er echt iets aan de hand is met één van jullie moet je sowieso blijven, maar anders is het toch juist fijn dat je weer naar huis kan? Ik ben ook 's nachts bevallen en ik moest verplicht wachten op 't ontbijt voordat we naar huis mochten, maar toen zijn we ook echt meteen gegaan, ik was blij dat ik weer thuis was!
Het was een beetje een tegenvaller omdat ik dacht in het ziekenhuis eerst enigzins tot rust te komen. Het is toch de 1e keer. Dus het zal een hele impact hebben. Lijkt me, wel prettig als er hulp in de buurt is. Als je 's nachts thuis komt is er niemand(kraamhulp) die bij kan springen met het aanleggen o.i.d. Groetjes Saskia
@ robertsaskia, als je thuis bevalt 's nachts dan moet de kraamhulp min. 2 uur blijven, maar daarna kan het zijn dat zij dan ook gewoon even naar huis gaat hoor. dat was dat betreft...
Ahh oké, zo klinkt het idd wel logisch! Zelf had ik dat dus niet, maar ik kan 't me wel voorstellen ja. Maar in 't ziekenhuis helpen ze je ook wel met aanleggen, en vaak kan je 't dan gewoon zelf. Ik ben op zondag bevallen ('s nachts) en ivm de vakantiedrukte kregen wij pas op maandagmiddag kraamhulp. Was natuurlijk echt schandalig eigenlijk, omdat het hier ook de eerste is, en ik borstvoeding geef, maar 't is wel allemaal goed gekomen. Dus ik denk dat die paar uurtjes je wel gaan lukken hoor!
wie zegt dat je na 2 uurtjes al weer weg gaat?! mijn schoonzusje is 's avonds bevallen is 's nachts gebleven, wilden haar en de kleine nog even in de gaten houden, terwijl de bevalling super verlopen is en ze er compleet fit uitgekomen is. ze is toen met bed en al in een soort wachtkamer gereden, zodat we met de familie 's avonds toch nog even konden komen spieken. echter, er is niets van te zeggen hoe het ziekenhuis waar de TS in bevalt zal handelen. ieder ziekenhuis heeft daar z'n eigen regels in en zelfs dan is er nog niets van te zeggen, de ene verpleegkundige is de andere niet. mijn verpleegkundige had zelfs het lef bezoek te weigeren tijdens bezoekuren, omdat zíj dat te druk voor mij vond.
Ik ben om 21.33 bevallen en we moesten blijven...me ouders zijn langs geweest op de bev.kamer...want op zaal sliep iedereen al Enne tot rust komen in een ziekenhuis? Hahahaha..wat een giller! Je wordt snachts van je bed geligt omdat je MOET plassen. Smorgens om 6.00 staan ze weer naast je bed voor controle's...(kind slaapt gewoon door) en nog 3 dame sop de kamer die je wakker houden met hun gesnurk Damn! wat een rust!
pfft, wat ben ik blij met onze luxe kraamsuites in het ziekenhuis. Lekker eigen kamer met wc en douche, koelkastje en senseo. En nog een bedbank voor de papa, ideaal! Ben alleen voor de ruggenprik de kamer afgeweest, en toen we na 24 uur weer naar huis mochten! dat scheelt al een hoop hoor!
@ claartje: omg eindhoven dus En 's ochtends een ontbijt waar je U tegen zegt (voor een zkh he..) Met verse broodjes en een croissantje, héérlijk, hihi.. en natuurlijk een krantje Deze kraamsuites zijn bij ons net nieuw (een jaar ong.) dus ik bofte. Ik wilde overigens helemaal niet naar het ziekenhuis, maar het is me al met al super meegevallen
niet! jeetje zeg. ik lag vorig jaar als een van de laatsten in het oude martini in groningen, er is een nieuw ziekenhuis geopend en natuurlijk werd er in het oude geen onderhoud meer gepleegd. alles was vies, stuk, het waaide op de kamer, was er koud en ga zo maar door. ontbijt? 2 droge broodjes met een beetje boter en een pissige melding op je ontbijtbriefje dat 1 kuipje boter meer dan voldoende was voor 2! broodjes haha vanwege m'n ks laatste keer moet ik weer naar het zh helaas. had graag zo'n kamer als jij gehad, fijn dat je daar toch van kon genieten. je bent daar om te bevallen, klopt, maar een prettig en ontspannen gevoel is ook belangrijk tijdens een bevalling! volgens mij komen ze wel steeds meer op die kraamsuites, een goed teken!
ja scheelt een hele hoop, je hebt geen last van anderen etc. En toen we onverwachts vanwege mn dochtertje toch nog een nachtje moesten blijven konden we ook nog op die kamer blijven en kon mn man erbij blijven slapen. En natuurlijk lekker prive bezoek ontvangen, super. maar goed, ik heb geen aandelen in kraamsuites dus ik zal er mn mond over houden verder Ik hoop dat je je ziekenhuisopname nu wat beter gaat ervaren! Succes alvast!
dank je!. komt nu vast helemaal goed en ik stuur mijn man wel naar de croissanterie voor mijn croissantje