Altijd maar trek..!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynn85, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Het is misschien een stom onderwerp, maar ik zit er soms echt mee.
    Ik heb werkelijk altijd maar trek! Kan de hele dag door wel eten, en dan met name ongezonde dingen als chips en chocolade.. :oops:
    Ik ben niet zwaar, maar wel bang om dit te worden als ik zo doorga! Vooral 's avonds rond een uur of 9, geef mij dan maar een zak chips en die is in no time leeg. Het is niet zo dat ik er ook echt altijd aan toegeef, loop niet de hele dag te (vr)eten ofzo, maar soms voelt het wel zo. Zelfs na een flinke maaltijd, zoals gister heerlijk rode kool met een bal gehakt, kan ik nog wel een flinke prak op! En dan gerust na een uur heb ik alweer vreselijke trek! Heb er ook niet speciaal last van wanneer ik ongesteld moet worden, maar eigenlijk altijd.. :(
    Hebben meer meiden hier last van? En wat eten jullie zoal op een dag? Kan het zijn dat je schieldklier te snel werkt, of denk ik dan iets te ver..?
    Word er soms echt een beetje moedeloos van..!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Dit had ik ook heel lang na de bevalling tot ongeveer 3 maanden geleden.

Ik kon wel 2,5 bord warm eten opeten. Ik ben maar klein en dat is echt veel te veel.

Ik denk dat het door hormonen kan komen, maar goed ik ben geen arts.

Ik bleef steeds wel op gewicht ( wel teveel, maar wel steeds hetzelfde)

Steeds minder eten en daarna op dieet heeft bij mij geholpen. Water gaan drinken in plaats van eten. Soms kan een hongergevoel ook wel beteken dat je te weinig drinkt.

Nu eet ik 1200 calorieën op een dag, maar ik ben op dieet. In elk geval maar 1 portie warm eten, geen brood meer en slecht 1 koekje op een dag.

Daar wen je best snel aan.

Je kunt ook altijd naar de huisarts gaan als je denkt dat het misschien met je schildklier te maken kan hebben.

Succes

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb dat ook, elke avond zo zin in chips! :D Bij mij is dat bijna een jaar goed gegaan, maar nu ben ik mooi aan't bijkomen... En voel mij daar alles behalve goed bij. Daarmee dat ik aan't afbouwen ben sinds een week of 2. Probeer echt zo lang mogelijk te weerstaan. Gisterenavond had ik echt geen zin in chips! ;)

Mijn vriend kan zoveel eten als hij wil en daar komt, voorlopig toch, geen grammetje bij!

Ik merk ook wel dat ik meer 's avonds eet, maar 2 borden krijg ik niet op :D Ik denk dat ik nu eerder aan een normale portie zit... Daarom zorg ik regelmatig voor een ketel verse soep en eet ik een grote kom voor ik aan mijn maaltijd begin. Veel verse groentjes binnen en niet meer zoveel honger voor de rest van de maaltijd.

Maar het is inderdaad vreselijk moeilijk om aan die zin te weerstaan! Wat ook wel helpt: haal geen of nog maar heel weinig chips in huis. Kan je stilaan minderen en de zin is echt wel minder.

4. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    misschien zijn chroom tabletten iets voor jou?
    Die regelen je suikerspiegel, dan krijg je dus niet die trek in zoetigheid.

Ik heb t ook hoor, vreet me dood aan chocola en vooral m&m's. Maar dat mag als je zwanger bent he? :D:D:D
    En dat terwijl ik nooit m&m's eet normaliter.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ik ook!
    Ik vroeg me al af of dit door de BV kwam ofzo. Terwijl ik bij die andere 2 ook volledig BV gaf en me dit toch niet kan herinneren...
    Maja toen was ik ook 10 jaar jonger.
    Maar word er echt gek van idd. Nog geen uur na het avond eten heb ik alweer honger. Geen trek...maar echt honger. Dat stel ik dan uit tot nog n uur verder en dan pak ik maar n flink bord brinta pap ofzo...en nja soms geef ik er aan toe en dan vreet ik dus n pak tuc-jes leeg oid :oops:
    Het vervelende is dat als ik hier niet aan toe geef omdat t feitelijk helemaal niet kan dat ik zon honger heb (zeker niet na anderhalf bord avond eten! :confused:) ik snachts tijdens de voeding van Wendy ECHT omval van de honger en dan dus niet meer in slaap kom nadat Wendy weer klaar is.
    En dan lig ik dus soms vanaf half 6 al wakker te zijn :(

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik had het ook.
    Ik had mega veel honger (echt honger, niet eens snaai trek, maar echt honger)
    En ondanks dat ik steeds meer at viel ik alleen maar af.
    Na een aantal maanden ermee naar de dokter gegaan en toen bleek dus dat ik idd een te snel werkende schildklier had.
    Een auto-immuun ziekte zelfs.

Je zou dus even bloed kunnen laten prikken op tsh en ft4 en ft3.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja ik val er alleen (helaas) niet bij af.
    Zit nu ook te denken...moet ik nou naar de dokter of zal ik t maar op de BV blijven gooien...

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Sja met bv enz heb ik geen ervaring natuurlijk.
    Ik weet dat dat veel van je lichaam kan vragen.
    Maar als je het niet vertrouwd kan je er toch altijd even mee naar de dokter?
    Ze zijn er niet voor niets!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het kan ook heel erg uit gewoonte komen, je lichaam went aan het foute eten maar ook de gewoonte is lastig af te leren. (net als met roken)

ik at bijv altijd wat lekkers met een boek op de bank, heb een hele tijd dus geen boek meer gelezen en ben toen langzaamaan weer gaan beginnen zonder eten.

pfff...het kostte heel veel moeite en ik dacht echt dat het nooit goed zou komen, maar die associaties heb ik nu niet meer en ik eet veel minder.

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ik had/heb het ook. Ik eet altijd veel en koek/snoep etc. gaat er ook altijd makkelijk in.
    Ik heb zelfs een regelrechte chipsverslaving (mijn naam is niet zomaar gekozen :rolleyes: ).
    Er gaat hier standaard iedere avond een hele zak (zo'n gezinszak) chips in.
    En je kunt er bijna de klok op gelijk zetten dat dit rond half 10/ kwart voor 10 gebeurt.
    Had het zelf nooit zo in de gaten, maar mijn vriend is zo attent :( om me daar op te attenderen en iedere dag opnieuw te 'zeuren' over hoe slecht het is wat ik doe.....

:oops:

11. Marieke1983

dat is toch ook gewoonte dan? je zult zien dat als je ermee stopt het een tijdje gigantisch moeilijk is, maar op een gegeven moment denk je er niet eens meer aan! :D :D

wij snoepen alleen nog maar in het weekend, en dan maar 1 ding. (dus of chips, of snoep.) als ik gestressed ben haal ik tussendoor nog wel eens wat, maar dat gebeurt niet vaak en het is veel fijner zo!

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Helaas pindakaas...dat helpt hier dus NIETS.
    Hoe lui ik ook kan zijn, als er geen chips in huis is zie je mij om 5 voor 6 nog naar de supermarkt racen hoor :rolleyes:

13. Marieke1983

ik heb ook weleens een tijdje mijn pasjes mijn vriend ingeleverd, kon ik niets halen!

14. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ben er niet mee bekend, en het zal echt wel zijn nadelen hebben als je dit hebt.
    Maar uhh...dit klinkt wel als muziek in mn oren. Wil ik ook hebben.
    Eten wat je wil en toch afvallen :D

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    :confused: :) Dat deed ik toen ik op school zat ook :) Hele voorraad meenemen voor thuis op m'n kamer. Mijn moeder bracht geen chips mee omdat dat ongezond is en ik had er zo zin in!

Maar sinds ik ben gaan samenwonen koop ik dus wat ik wil en dus ja, chips is ook elke keer erbij. Gelukkig is de chips bij de Jumbo goedkoper dan in België, dus daar sla ik altijd een voorraad in! :) Soms ben ik beschaamd aan de kassa: liters cola, chocomelk, fristi en chips... Maar ja, dat is ook voor een paar weken (nou ja, de chips soms niet...) en in Nederland is dat echt wel goedkoper!

Maar hier is mijn gewicht + buikje serieus aan't ontsporen... :( Vandaar dat ik aan't minderen ben. Heb jij daar ook last van? Mijn vriend alleszins niet, kan eten wat ie wil!

16. Joveli

Joveli Niet meer actief

Tja, en dan heb ik nog het probleem dat ik NAAST de AH woon die elke dag tot 22.00 open is..
    Hoevaak wij 's avonds wel niet eventjes snel wat halen.. :rolleyes:

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113

vandaar je naam hier op het forum.. goed gekozen :) ;)

18. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Dat soort dingen heb ik hier in het verleden ook al gedaan, maar geloof me....voor een echte verslaafde is er altijd wel een weg naar het 'shotje'.
    Het erge is misschien nog wel dat ik het stadium van me ervoor schamen zelfs voorbij ben?
    Je hebt helemaal gelijk dat het natuurlijk ook een kwestie van gewoonte is. Nou, reken maar eens af met gewoontes! Is hell.
    Ben wel jaren geleden gestopt met roken, maar het chipsverhaal zit blijkbaar dieper.. :(

Marloes80, inderdaad...waar het hart van vol is he? :)

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Het hoeft niet puur een gewoonte te zijn die je zomaar kunt afleren. Het kan ook een gewoonte zijn waar je lichamelijk aan gewend bent geraakt. Je bloedsuikerspiegel is zich elke avond aan het 'voorbereiden' op de 'shot' die het gaat krijgen! Als de shot niet komt, krijg je dat enorm nare gevoel (je krijgt de chocola en de chips niet uit je hoofd en je hebt het gevoel dat je lichaam het echt nodig heeft) Eigenlijk is je lichaam toch een beetje verslaafd. Je kunt er vanaf komen door er 'gewoon' mee te stoppen en je lichaam te laten wennen aan het feit dat de gebruikelijke shot niet komt. Daar zal je lichaam zich ook aan aanpassen. Je moet dus wel een paar avonden door het rotgevoel heen. 'verdragen' noemen ze dat :(
    Ik bedoel dit trouwens niet wijsneuzerig, ik ken het zelf ook. Als ik niet oppas ga ik gerust elke avond aan de gevulde koeken, heerlijk! En 'een handje chips' heb ik bijna nooit gekund. Zak open? graaien maar! :p
    maar goed, ik heb ook vaak een periode waarin ik wat 'strenger' ben voor mezelf en dan merk ik dat ik echt even door dat rotgevoel heenmoet, maar dat het wel werkt...

ik krijg verd.... zin in chips! :)
    groetjes
    Amber

20. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dus gewoon waar elke junk mee worstelt :D
    Er is maar 1 manier om van welke verslaving dan ook af te komen en dat is NIET DOEN.

Jaren geleden hadden wij de gewoonte om rond 22.00u de frietpan aan te zetten, ff snacken. Als je het dan eens niet doet verga je van de honger op dat tijdstip. Gelukkig hadden wij door dat dit niet echt goed was :D
    En idd, gewoon niet doen. Je lichaam went ook daar weer aan.

Deel Deze Pagina