bezoek om en om of feestje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope87, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Hoi wat kiezen jullie, een feestje waar iedereen de baby kan bewonderen
    of om en om bezoek laten komen

en als jullie bezoek of feestje geven vanaf wanneer is
    dat een beetje mogelijk voor als je net bent bevallen en.het.je eerste kind hebt gebaart?

ben erg benieuwd naar jullie antwoorden

getypt v.a. telefoon excuus voor punten en fouten

2. Esma

Esma Bekend lid

In de eerste week komen degenen die langs willen komen, zonder aankondiging. En na een week of twee is er een baby feest waar de mensen voor uitgenodigd worden. Maar dit is buitenlands 😊

3. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb zelf gewoon kraambezoek gedaan en geen feest.

Ik ben wel op een kraamfeest van een kennis geweest, en ik vond dat erg onpersonelijk. Natuurlijk hebben mensen wel interesse in jou en de baby op een feest, maar ze kletsen lekker met elkaar enzo. Dus je spreek iedereen maar heel even.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben bij Thirza gewoon kraambezoek gedaan, geen groot feest. Mijn man heeft ADHD en zoiets organiseren, trekt ie helemaal niet qua planning.... :(
    De eerste 2 dagen iedereen uit de familie over de vloer gehad, (meeste bleven max een uurtje of anderhalf). Daarna een paar dagen niemand, (kaartjes zijn pas op dag 3 op de bus gegaan :)), en toen dus het gewone kraambezoek. Was allemaal redelijk gedoseerd dus :)

Wanneer je het eraan toe hebt om bezoek te ontvangen, is niet in z'n algemeenheid te zeggen: ligt er helemaal aan hoe de bevalling gegaan is, hoe de eerste tijd met de baby gaat, enz. Ik zou het echt tegen die tijd lekker bekijken en dan doen waar je op dat moment de energie voor hebt.

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier geen groot kraamfeest maar iedere dag een klein feestje voor het gedoseerde kraambezoek.
    Ouders,kids,goede vriendinnen zijn direct welkom, buren en collega's moeten even iets langer wachten.

Ligt er idd aan hoe je je voelt,na mijn eerste bevalling mocht ik maar 2x p/d een half uurtje bezoek ofzoiets en mijn bed niet uit.

Maar een feest lijkt me idd zoals hierboven beschreven,houd het liever persoonlijk

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de eerste gewoon kraambezoek, maar bij de tweede voor een feestje gekozen een maand na de bevalling. Vond dat laatste zelf veel fijner, maar ken ook mensen die het niets vinden. Ik heb gewoon liever iedereen in 1x op bezoek (broers/zussen+opa's/oma's natuurlijk wel gewoon eerder al) en niet al die losse bezoekjes. Was hier gewoon lastig in te plannen en houd dus ook niet van zo'n agenda vol kraambezoekjes :p

7. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik vind persoonlijk losse bezoeken veel fijner op afspraak. je hebt dna de tijd voor iedereen en kan zelf inplannen wanneer je er aan toe bent.
    Vindt feestjes onpersoonlijk en meer zoiets van cadeautje afgeven en wat drinken. En nu vind ik drank&chips ook niet zo gepast voor kraambezoek.

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik zit nog heel erg in twijfel.
    Bij onze dochter kraambezoek gedaan, maar iedere keer plannen in het weekend vond ik niks.

Bij onze zoon* geen kraamfeest of bezoek maar dat lijkt mij duidelijk.

Nu door wat er gebeurt is heb ik denk ik geen zin in bezoek die snel langs willen komen, eerst maar eens een gezond kindje krijgen en zelf aan de situatie wennen en het verdriet ook de tijd kunnen geven zonder in de startblokken te moeten staan voor koffie en beschuitjes.
    Dus denken we aan een kraamfeest maar weet nu al dat we gezeur gaan krijgen als wij niet bepaalde mensen al snel langs willen laten komen. Dus ik weet het niet......,.

9. tulip

tulip Niet meer actief

heerlijk kraambezoek...ik vind het super gezellig ben super trots op mn kindje en wil iedereen die ons nastaat de kans geven om hem/haar te leren kennen persoonlijk. Dus als er niks bijzonders is, mag het bezoek ook allemaal even knuffelen.
    Zo'n feest vind ik ontzettend onpersoonlijk, de baby zie je eigenlijk niet, tis meer cadeautjes incasseren.

10. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste hebben we 'gewoon' kraambezoek gedaan. Maar met 150 kaartjes ben je na een half jaar nog bezig...

Nu gaan we een babyborrel geven. Ben eind oktober uitgerekend. We hebben een vuurwerkbedrijf dus vanaf december topdrukte bij ons. Daardoor ook niet heel veel zin/tijd in iedere middag/avond bezoek...
    We zullen het feestje ongeveer een maand na de geboorte plannen...

Moet zeggen dat ik zelf ook wel benieuwd ben hoe het zal zijn...

11. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Wij doen geen feestje, vind het onpersoonlijk idd, ik vind het juist leuk om van iedereen die dan speciaal langs komt, de aandacht te krijgen, maar ook om het te geven. Ze komen toch speciaal om de kleine te bewonderen. Bij een feestje is dat denk ik toch minder, omdat je al je aandacht moet verdelen. Maar misschien kom ik er wel van terug als de kraamtijd voorbij is :p

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hier om en om omdat ik niet zit te wachten op een huis vol visite.
    Wij hebben bij de eerste ook echt bij gehouden wie wanneer kwam en niet meer dan 2 momenten per dag.
    De avond was voor ons zelf dus geen visite mits we het gewoon erg gezellig vonden.

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hier gewoon kraambezoek hoor, lijkt me veel leuker, persoonlijker en minder vermoeiend ;)
    Maargoed smaken verschillen natuurlijk :D

14. miran336

miran336 Fanatiek lid

Ik beval voor de 3e keer met een keizersnede, in het ziekenhuis krijg ik regelmatig bezoek van onze ouders en broers en zussen, ook goede vrienden zullen zich dan wel even laten zien. Maar het voordeel vind ik dat in het ziekenhuis regels gelden, dus 2 momenten bezoek per dag, niet teveel mensen tegelijk aan je bed en iedereen blijft maar even. Eenmaal thuis zal het echte kraambezoek dan langzaam op gang komen, alleen maar gezellig!

15. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Wij houden voor familie een kraamborrel 4 wkn na de geboorte van onze zoon. Ouders en broer etce plus beste vrienden komen wel in de kraamtijd.
    Ik weet dat wij na de geboorte van onze dochter nog wekenlang visite kregen en dan vooral 's avonds en in het weekend. Dat wil ik dit keer echt niet. Dochterlief gaat volgende week voor het eerst naar school. Die moet dus dan echt op tijd naar bed en wil dat e in het weekend dan ook rust en voldoende aandacht voor haar is.

16. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Waarom ik denk ik ook een feestje ga geven is om reden ik niet wil dat iedereen me kind vast houdt, vooral de vriendinnen van zijn broers niet. :p dus ik weet niet hoe ik dat moet aangeven en dacht
    als ik een feestje doe dan baby in de box, of boven in bed, iedereen even spieken en dan doeidoei, verjaardag van de kleine vieren en dan whop naar huis haha :) maar helpt wel al die reacties denk er ook zeker nog even over na :) Bedankt! en als ik het kraamfeestje/geboortedag vier dan gewoon van 10 tot 12 en dan van 14:00 tot 16:00 :);)

17. FastMotion

5 nov 2011
    59
    0
    0
    Hier losse bezoekjes. Wij hebben de kaartjes gewoon pas een week later op de post gedaan, dus de eerste 2 weken waren lekker rustig. Op de een of andere manier is bezoek hier heel gedoseerd gebleven tot nu toe. Komt denk ik doordat het zomervakantie is :)

18. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik had met mijn eerste kindje een kraamfeest gegeven na ongeveer 4 weken na bevalling.
    Het was erg leuk om iedereen weer eens te zien en eventjes te spreken. Het nadeel vond ik dat het mij veel energie heeft gekost en en kleine 3 dagen van slag is geweest door de drukte. Ookal is ze niet echt van hand tot hand gegaan. Wel wilde de overgroot oma's haar eventjes vasthouden en werden er foto's gemaakt.
    Ikzelf zal geen kraamfeest/ babyborrel meer doen.

Nu in kraamweek mag al het bezoek komen die normaal ook bij ons langs komen. Dus tante .... uit ... die ik nooit meer zie hoeft ook niet naast me bed te staan.
    Ook wil ik niet dat mijn kindje van hand tot hand gaat en zal daarom dat dus niet doen en dat is makkelijk te regelen met de kraamverzorgster.

19. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik ben in Twente wel eens bij kraomschudden geweest, da's een groepsgewijs feestje ter ere van de baby en - minstens zo belangrijk - de kersverse ouders. Gewoon biertje drinken, iets lekkers eten, vragen hoe het is, baby bewonderen, baby weer lekker in bed, en nog even bijkletsen over hoe alles is. Ik vond dat echt wel een goeie deal - zeker voor collega's. Familie komt toch wel eerder, en goede vrienden ook. En verder zijn er eigenlijk geen mensen die langs hoeven komen wat mij betreft.

Wat tijden en vasthouden betreft: daar ben je volgens mij zelf bij. Duidelijk zijn moet je toch voor je kind, dus daar kun je beter direct mee oefenen :)

Ik moest trouwens heel erg lachen om je handtekening Hope: "respecteer andersmans mening" en dan zo heerlijk bot erachter "zoek het anders op". Geniaal. Over je medeforummer respectvol bejegenen gesproken :)

20. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik kies voor gewoon kraambezoek. Bij de eerste ben ik in december bevallen en zaten de feestdagen erbij. Toen was het rustig en redelijk gelijkmatig verdeeld.
    Wat ik wel doe is maar 1, max 2 maal per dag kraam visite en niet 's avonds. Dat heb ik 1 keer gedaan. Die personen waren toen ook nog eens te laat en ik was kapot, dus dat doe ik niet meer.

Verder kijk ik wel hoe het gaat, je hebt zelf in dehand hoe je je kraamvisite plant. Het gaat nl om jou en je baby en niet om het bezoek.

Succes!

Deel Deze Pagina