Bezoek schoenen aan of uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leni88, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doet bezoek bij jullie zijn schoenen uit?

1. Ja, schoenen uit

2. Nee, schoenen aan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Alles wat vies is aan de grond buiten, is ook vies aan schoenen. Het spijt me maar ik hoef dat niet in mijn huis.

Op het werk draag ik uiteraard wel schoenen. Dat is verplicht. Als de werkgever zou willen dat ik ze uittrok, zou ik het doen, maar de etiquette is daar anders. ;)

2. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik vind het trouwens prima dat anderen schoenen binnenshuis toelaten, maar mijn keuze is het niet. Ook prima toch? En de meeste mensen hebben echt niet zulke zweetkakken hoor. Voor bezoek hebben wij geen pantoffels maar wel altijd (schone) sokken als ze die nodig hebben.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij dragen gewoon schoenen in huis,

Ik dweil sowieso elke dag en ook de bezem en de stofzuiger gaan dagelijks door de woning.

Kinderen doen wel hun schoenen uit maar dit doen ze omdat ze dit zelf fijner vinden.

Bezoek mag ook gewoon de schoenen aan laten

Als wij op visite zijn bij iemand waar de schoenen uit moeten doe ik dat ook gewoon,

Laatst moest ik mijn zoon ophalen hij een vriendinnetje, vader en moeder liepen allebei op blote voeten ik heb toen wel gevraagd of ik ook even de schoenen uit moest doen, dit hoefde niet. Maar ik vraag het dus altijd wel.

4. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Leuke discussie, leeft bij ons thuis ook erg. Mijn man is opgevoed met schoenen uit thuis en vindt het dus nog net niet het toppunt van walgelijk dat ik ze in huis altijd aanhou/aanhield. Nu doe ik ze meestal uit (omdat man het anders zo vies vindt) maar als ik vaak in en uit loop of last van m'n rug heb hou ik ze lekker aan. Ik heb ook binnenschoenen en daar ben ik inmiddels al tig keer op naar buiten gelopen, dus dat schiet ook z'n doel voorbij inmiddels.

Mijn man houdt wel zijn schoenen aan als we bij mijn familie of vrienden op visite gaan, puur omdat hij ziet dat iedereen dat doet. Andersom trek ik de mijne uit als ik bij zijn vrienden of familie kom. Maar voor mij blijft het 'bloot' voelen dan, past ook echt niet bij m'n outfit soms om op sokken rond te kachelen. En ben altijd bang dat ik zweetvoeten heb- bij sommige schoenen heb je dat snel. Vind de zweetvoeten van een ander ook erg goor dus ik denk dat man en ik hierover altijd van mening zullen blijven verschillen.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij lopen binnenshuis altijd op blote voeten, maar bezoek mag gewoon de schoenen aanhouden. Dan dweil ik wel wat vaker. Bovendien hebben wij een mat voor de voordeur liggen en nog een grote schoonloopmat achter de voordeur zodra je binnenkomt.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Schoenen aan! Zou het zelf ook niet fijn vinden als mij verplicht werd m'n schoenen uit te doen.

7. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind het niet gastvrij. Ik.zou niet willen vragen of iemand zijn schoenen uitdoet, heel ongemakkelijk.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier mag iedereen het zelf weten, ikzelf heb thuis m'n schoenen uit...hooguit slippers/sloffen aan. Heb dystrofie in m'n voet dus schoenen zitten sowieso niet lekker. Man houdt z'n schoenen altijd aan en dat vind ik meer raar als dat ik het vies vindt :p

Ga ik op visite dan pas ik me aan.

9. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik heb echt een schoenentik en mijn schoenen passen dan dus ook altijd perfect bij mijn kleding. Als ik die dan bij de deur moet laten staan zou ik dat echt totaal niet gastvrij vinden en zonde van mijn hele outfit.

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zelf doe ze wel direct uit als ik thuis ben, vind dat gewoon veel fijner. Maar nee, ik ga mn bezoek echt niet vragen schoenen uit te doen.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.889
    5.146
    113
    Wij hebben onze schoenen uit thuis, maar ik vraag het niet van mensen die langs komen. Sommigen doen ze wel uit, anderen laten ze aan. Allebei prima.

12. Manque

Manque Niet meer actief

Mensen mogen het zelf weten bij ons. Ik loop vaak op sokken thuis, maar soms ook niet. Ik maak de vloeren elke dag minstens 1x schoon, dus ik vind het allemaal best. Ik vind het daarentegen niet fijn als ik ze ergens uit MOET trekken, dan is de kans groot dat ik niet vaak op bezoek ga komen.

13. susy26

susy26 Niet meer actief

Gewoon schoenen aan hoor

14. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Het eerste wat ik 's morgens doe als ik me heb aangekleed, is mn schoenen aan. Ik loop altijd met schoenen, ik kan niet lang zonder schoenen lopen, dan krijg ik last van mijn enkels mn knieën en mn rug.
    Dus ik vraag het ook niet van bezoek. Mn man en kinderen lopen ook met schoenen binnen, ook boven. Ik zuig en dweil iedere dag, ook omdat we huisdieren hebben. Dus echt vies zal het niet zijn.

15. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vreselijk als je ergens je schoenen uit moet trekken..
    Hier dus gewoon aan. Op sokken lopen vind ik onhygiënisch aangezien er hier ern hond rond loopt en er toch sltijd haartjes aan sokken blijven hangen die vervolgens door t hele huis liggen..
    Hier iedere dag minstens 2 keer stofzuigen..

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij doen zelf onze schoenen uit thuis. En van vriendjes van onze zoon vraag ik dat ook. Volwassen bezoek houdt de schoenen aan. Tenzij iemand een keer echt smerige schoenen heeft, maar in mijn ervaring trekken mensen dan zelf wel hun schoenen uit. Ik heber nooit om hoeven vragen in ieder geval.

Eén van de vriendjes van mijn zoon heeft trouwens zulke walgelijke zweetvoeten. :( dat is echt niet normaal. Ik heb zelf ook wel zweetvoeten, maar die stinken nooit zo erg als die van hem. Ik word er echt misselijk van. Hij mag dus -zolang ze beneden blijven- gewoon goed z'n voeten vegen en zijn schoenen aanhouden. ;) Boven draagt echt niemand achoenen bij ons, dus dan met hij ze wel uitdoen. Maar aangezien onze zoon ook al eens heeft gezegd "Ik wil niet dat X met zijn sokken op mijnn bed gaat." blijven ze inmiddels meestel gewoon beneden spelen.

17. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    #37 Leni88, 5 jul 2016
    Laatst bewerkt: 5 jul 2016
    Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen waarbij bezoek gewoon schoenen aan kan laten, bijvoorbeeld als de vk komt, mijn oma van bijna 90 jaar of iemand die beroepshalver bij ons komt, klusjesmannen enzovoorts.
    Maar het dagelijkse bezoek bestaat voor 95% uit familie en vrienden met een paar kinderen erbij, dan vind ik het wel fijner zonder schoenen, ook omdat we in de woonkamer een dik kleed hebben liggen waarop ik niet graag straatschoenen zie staan ;)
    Ongastvrij kan ik niet zeggen, bij de meeste mensen uit onze omgeving is het ook heel normaal dat bezoek de schoenen uitdoet, ons bezoek zit meestal gewoon met de voeten op de bank en de kinderen kunnen ook gewoon over de bank lopen etc, zonder schoenen is dit geen punt.

Wij hebben geen huisdieren en ik stofzuig bijna dagelijks en dweil 1 tot 2 keer per week (keuken, ingangshal, gastentoilet en badkamer om de dag) dus de sokken van het bezoek blijven gewoon lekker wit:D

18. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zelf doen we schoenen uit, bezoek mag ze aanhouden. Maar vind het zelf altijd wel prettig als ik mn schoenen ergens uit kan doen. En toen we nog op een bovenwoning zaten, moesten hakken wel uit (voor de benedenburen). Zo'n grote slof met wasbare slofjes vind ik bij vrienden in het buitenland altijd wel gezellig & zorgzaam! (En ja, die wassen dat echt na elke gebruiker).

19. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Bij ons is dat een stukje cultuur. Met schoenen aan binnen huis is naast het feit dat het vies is, gewoonweg onbeleefd. Ook hebben wij daarom extra slippers thuis voor de gasten, zodat zij niet op blote voeten/(zweet)sokken rond hoeven te lopen..

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook hier in Azië is het de gewoonte om altijd de schoenen uit te doen en bij de voordeur te laten staan. Werkmannen e.d. krijgen plastic hoesjes voor om hun schoenen heen. Toen we nog in NL woonden vond ik het trouwens geen probleem als bezoek hun schoenen aanhield maar ik vind het nu inmiddels wel een fijne gewoonte dat niemand hier met schoenn aanloopt in huis. 😊

Deel Deze Pagina