Wij doen zelf de schoenen binnen altijd uit maar dat is puur voor comfort. Bezoek hoeft van mij de schoenen niet uit te doen, tenzij ze wel heel ranzig zijn maar dat begrijpen ze neem ik aan zelf dan ook wel.
Wij doen zelf thuis onze schoenen uit. Bezoek mag het zelf weten. Als ik bij iemand op bezoek ga hou ik m'n schoenen meestal aan. Bij 1 kennis moet ik m'n schoenen altijd uitdoen, vind ik echt vervelend, vooral in de zomer als ik geen sokken aanheb. Met m'n blote voeten op iemand anders z'n vloerbedekking die al jaren oud is....en naar het toilet ga ik dan al helemaal niet, brr. Ga dan echt naar huis als ik naar t toilet moet.
Ligt eraan. Wij doen altijd de schoenen uit (twee kruipende kinderen die alles in de mond stoppen) bezoek mag bij droog weer de schoenen aanhouden. Bij nat weer gaan ze vast en zeker uit.
Wij dragen zelf geen schoenen in huis. Familie doet ze bij ons ook altijd uit. Visite vraag ik het niet, maar waardeer ik het zeker. De vloerverwarming staat lekker aan voor warme voetjes en vind het heel fijn dat ik met mijn sokken niet door het vuil van een ander loop. Moet er bij vermelden dat wij op een boerderij wonen en er met schoenen meer vuil mee naar binnen komt dan ik graag zou willen.
Bij ons zelf gaan de schoenen uit, maar het bezoek mag t lekker zelf weten. Ik vind persoonlijk het idee van gastensloffen maar vies...heeft een ander met z'n zweetpoten ingezeten, brrr. Ik vind het ook niet prettig als ik bij een ander m'n schoenen uit moet doen. Dan ben ik namelijk al blij als ik 2 dezelfde sokken aan heb
Hier hoeft t niet. Vind t zelf irritant als het gevraagd word. Je moet nadenken of je nette sokken aan hebt of überhaupt wel sokken aan hebt.. Dan dweil ik nog een keer. Boeiend 😆 Bedoel als iemand 6 dagen dezelfde sokken aan heeft.. wat is schoner...? Allebei niet denk ik.
Schoenen van bezoek hoeven niet uit. Met uitzondering van de periode dat we een kruipende/tijgerende baby hebben tot hij gaat lopen.
Hier houden sommige ze aan en sommige doen ze uit. Zolang ze schoon zijn hoor je mij er niet over maar als er stukken zand achter het persoon aan komen roep ik hem of haar toch terug. Ik zelf doe alrijd m'n schoenen uit. Vind het vervelend om thuis zo opgesloten in m'n schoenen te zitten. Ook bij anderen trek ik ze gelijk uit. (Tenzij ik binnen 15 minuten weer weg ga, dan hou ik ze aan)
Heb liever dat bezoek ook schoenen uitdoen. Bij feestjes hoeft het niet. Maar normaal visite, zie ik het liever niet. De meeste doen het gelukkig uit hunzelf al. Vindt het vies , weet niet waar ze buiten allemaal in hebben gelopen ermee.
Ik vind schoenen voor buiten. Zodra ik binnen ben doe ik mijn schoenen uit. Kinderen ook. En bezoek dus ook.
Hier mogen de schoenen aan in huis. Ik loop zelf vaak van binnen naar buiten voor de was enzo en om dan steeds m'n schoenen aan en uit te doen.. Nee tnx 😂 Ik stofzuig en dweil toch elke dag dus ja. Mij maakt het niet zoveel uit. Als ik nou tapijt had dan was het wel anders.
Bij ons ook de schoenen aan binnen. Ik heb een hooglans laminaat vloer en al de lichste zweetvoeten zijn zichtbaar en die zijn moeilijk weg te dweilen altijd. Heel gek. Zie je allemaal van die nattige vettige plekken op de vloer die niet wegtrekken. Ik vind het zelf ook niet prettig om mijn schoenen uit te doen bij iemand. Soms moet het maar sta je vervolgens in de kruimels en rommel, haren van diegene en kan je thuis meteen weer je sokken gaan wisselen ..ook zo fijn.
Zelf doen we ze uit maar omdat dat lekkerder loopt. Bezoek mag ze aanhouden. Vind het zelf een beetje vreemd om te gaan vragen of ze hun schoenen uit willen doen. En sloffen aantrekken die andere regelmatig aan hebben, no thanks. Ook niet bepaald fris. Net als de zweetvoeten plekken op de vloer. En voor die persoon niet prettig als ze op hun sokken op iemand zn vloer staan. Tussen kruimels, (dieren) haren enz. Ook niet bepaald fris om op je sokken bij iemand naar de wc te gaan. Mag je hopen dat er niet 1 naast de pot gepiest heeft en je er niet in gaat staan Wij hebben op mn werk (thuiszorg) een buitenlands gezin waar we geen schoenen aan mogen wegens geloof en die had ook pantoffels voor bezoek of je moest op sokken naar binnen. Hier hebben we vriendelijk voor bedankt. Ook niet echt fris voor ons.. We doen daar plastic overschoentjes over onze schoenen
Zelf dragen we geen schoenen in huis behalve voor we de deur uit gaan. Vind het zelf gewoon prettig op mijn sokken/pantoffels in huis ipv schoenen. Visite mag het zelf weten wat ze willen. Ik zou er geen problemen mee hebben als mensen graag hebben dat ik ze uitdoe als ik daar op visite kom.
Exact dit....ik vind het echt vreselijk als ik ergens mn schoenen uit moet. En wat eerder al gezegd werd, ga ik naar een verjaardag. Zoek een leuke outfit uit, bijpassende schoenen, bv een jurkje met pumps en dan moet ik daar op panty's rond gaan kachelen...zo'n hekel aan.
Ik vind schoenen voor buiten en daarbij vind ik het niet hygiënisch om met schoenen door huis te lopen waarmee je ook buiten hebt gelopen. Hoe goed je ook veegt je loopt altijd viezigheid mee naar binnen. Wij lopen dan ook zonder schoenen in huis (ze gaan op de mat aan en uit - hebben een grote inloop mat). Vaste visite (familie, goede vrienden) doen bij ons de schoenen uit, die hoef ik het ook niet te vragen. Die zijn het ook gewend. De uitzonderingen zijn mensen die beroepshalve over de vloer komen of mensen die misschien 1 keer per jaar even langs komen. Soms zien mensen alle schoenen op het schoenenrekje bij de mat staan en vragen dan automatisch al of ze even de schoenen uit moeten doen, dan vindt ik dan altijd erg fijn. Zelf vraag ik ook altijd als ik bij iemand thuis kom of de schoenen even uit moeten en dit wordt eigenlijk altijd op prijs gesteld. Mijn dochter moet altijd overal de schoenen uit, ze klimt anders zo met haar schoenen op de bank en dat vind ik vies.
Normaal gesproken hoeven schoenen bij mij thuis niet uit als er bezoek komt, vind dat wel zo makkelijk. Gewoon doorlopen ipv dat ze eerste nog in de gang met schoenen moeten gaan klooien. Tenzij het nat en modderig weer is en ik net gedweild heb, dan wel uit. Maar als ik nog van plan was te dweilen mag iemand ook gewoon met natte schoenen binnenlopen. Dat maak ik daarna dan toch schoon.