Bezoek schoenen aan of uit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Leni88, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doet bezoek bij jullie zijn schoenen uit?

1. Ja, schoenen uit

2. Nee, schoenen aan

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Hier mogen ze de schoenen aan houden. Zelf in huis eigenlijk altijd schoenen uit. Dan slipper aan. (Af en toe wel schoenen aan).
    Altijd als we naar mijn opa gingen moesten we daar wel schoenen uit doen.
    Als het bij iemand moet doen we dat. Maar hier mogen ze gewoon schoenen aan houden.

2. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Vieze zweetvoeten zijn ook smerig, maar om eerlijk te zijn ben ik dat vrijwel nooit tegengekomen bij de mensen die bij mij over de vloer zijn geweest. Dan prefereer ik toch die relatief schone sokken boven schoeisel (dat op weet ik veel wat heeft gestaan) op mijn schone tapijt en laminaat.

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    nou hier wel hoor. mijn man en dochters hebben gigantische zweetjakkers. die moeten dus ook altijd hun pantoffels aan;)

en van vreemde vind ik het nog viezer haha. maar misschien heb ik de pech dat ik een zweetjakkerige familie en vriendenkring heb

4. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind vooral dat meten met twee maten in het bericht van TS raar.
    Schoenen aan of uit is om het even, maar als ze zelf wel schoenen uit doen thuis, maar bij jullie willen ze wel de vloer bevuilen omdat jullie toevallig tegels hebben. En jullie hebben notabene slofjes voor ze! Ze zeuren wat mij betreft om niks....

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik pas mij makkelijk aan hoor. Als iemand graag wil dat ik mijn schoenen uittrek zal ik dat doen. Geen probleem.

Zelf sloffen wij rustig met schoenen naar binnen. Ik dweil wel;) de hond veegt zijn poten ook niet, loopt ook buiten.

En die smerigheid onder schoenen? Staan jullie kinderen ook altijd rechtop dan?:$ Die van mijn rollen over straat, rollen in het gras. Stampen in de modder geen probleem. Ik zie het vieze er niet van hoor. Handjes wassen voor het eten en na het eten douchen. Klaar.:D

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is gewoon een gevoel...ik heb geen voetenfobie, vind ze niet per definitie vies en heb niks aan mn voeten, maar ik wil gewoon bij iemand anders graag schoenen aan. En in het geval van een feestje of verjaardag vind ik het gewoon zwaar voor l*l

7. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Bezoek hoeft bij ons z'n schoenen niet uit te doen. Onze katten banjeren ook met hunh vieze poten naar binnen en op die manier wordt het toch binnen no time vies. ;) Zelf trek ik wel altijd mijn schoenen uit. Ik vind het niet prettig om binnen schoenen aan te hebben. Ook bij andere mensen doe ik mijn schoenen bijna altijd uit. :) (Ik heb geen last van zweetvoeten)

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ja kinderen die met schoenen en al op de bank klimmen vind ik ook vervelend. Onze bank is licht van kleur. En als ik dan vergeet te vragen of ze hun schoenen uit doen mag ik de hoezen weer in de was gaan doen....

9. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    #89 2mam2, 5 jul 2016
    Laatst bewerkt: 5 jul 2016
    Ik kan me herinneren dat er vaker topics hierover zijn geweest en die eindigde altijd in een pittige discussie.

Hier doen wij onze schoenen uit en anderen weten dit ook van ons en doen dit ook bij ons, maargoed de meeste mensen in onze omgeving doen dit zelf thuis ook dus gaat dat automatisch.
    Schoenen zijn voor ons gewoon voor buiten en alle vuiligheid die daar ligt, dat wil ik niet in mijn huis hebben.
    Ik wil thuis van de vloer kunnen eten en dat mijn kinderen over de grond kunnen rollen, dat kan niet als er met schoenen van buiten binnen word gelopen.
    Bovendien zetten wij regelmatig de schoenen zelfs buiten voor de deur want de kinderen hebben regelmatig hondenkak onder hun schoenen wat mensen gewoon op de stoep laten liggen en er ligt hier regelmatig honden pies en kwat etc in de lift.
    Je weet toch nooit waar je allemaal in staat, dan is alleen de schoenen een beetje schoonmaken voor mij niet genoeg.

Nu ben ik bij uitzonderingen zoals een meneer voor de cv of noem maar op niet moeilijk, dan vraag ik niets.
    En we hebben voor andere gevallen van die schoen hoezen die ze ook in het zwembad hebben, die kunnen ze over hun schoenen heen doen als ze ze aan willen laten, en we hebben hier gewoon extra pantoffels.

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb een donkere leisteen vloer.
    Als je je schoenen uittrekt, zie je van die zweetafdrukken die van die uitgebeten vlekken achterlaten.
    Graag schoenen aanhouden dus.
    Ik dweil om de dag en boven gaan de schoenen uit.

11. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bij ons doet iedereen de schoenen uit voordat ze de woonkamer in gaan. Dit vinden wij hygiënischer dan met schoenen door het huis rond banjeren :)

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Die extra pantoffels voor gasten...daar zou ik me wel erg ongemakkelijk bij voelen hoor. Getsie.. :p
    Ik heb er geen problemen mee om mijn schoenen uit te doen, geen last van zweetvoeten ofzo. Maar voor die gastenpantoffels bedank ik vriendelijk. :)

13. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Aan houden mag hier gewoon. Wel merk ik dat mensen die echt op visite zijn, kennissen, sommigen uit de familie, hun schoenen aanhouden. Mijn beste vrienden en alle anderen die hier 100% op hun gemak zijn trekken schoenen uit. Kinderen laat ik wel schoenen uittrekken ook vriendjes en vriendinnetjes.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Wij hebben ze zelf uit maar het bezoek hoeft dat echt niet te doen. Vind er niks vies en raar aan als de schoenen aanblijven. Wij doen ze uit voor de onderburen maar heb ze soms ook wel aan.Andersmans pantoffels ga ik niet mee lopen bleh.

15. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb een tijd in Duitsland gewoond. Buurman deed altijd schoenen uit, zijn kinderen niet. Wij ook niet als we er op bezoek kwamen. heb ook nergens van die pantoffels gezien.

Neuh... ik laat mensen gewoon hun schoenen aanhouden. Maar als iemand wil dat ik ze uittrek is dat okee. Maar dan loop ik wel op mij sokken, van die pantoffels waar iedereen in zit vind ik maar vies met het oog op schimmelinfecties.
    Thuis loop ik zelf graag op blote voeten of sokken.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier is visite vrij om te doen wat ze willen, ga ze niks opleggen hoor 😄 Dan maar x extra dweilen ofzo.. Wij lopen immers zelf ook gerust met schoenen door huis.

17. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen vrienden en familie die dit vragen, ik heb trouwens ook liever dat mijn bezoek hun schoenen aan houd dan met vieze zweetsokken over de vloer te lopen.

Enkele jaren geleden was ik trouwens eens bij een man die iemand zocht om zijn hond uit te laten en bij binnenkomst werd mij gelijk verzocht om mijn schoenen uit te doen, hij had ook pantoffeltjes vond dat erg ongemakkelijk en in dat huis was het een dikke smeer bende.

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het is in onze familie en vriendenkring absoluut niet gebruikelijk om schoenen uit te doen en ik zou daar dus ook niet uit mezelf bij stil staan. Ik zou me ook niet prettig voelen om steeds ergens schoenen uit te moeten en zou dan waarschijnlijk daar niet zo snel afspreken. En voor deel-sloffen zou ik absoluut bedanken! Huu!

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    Maar wie het dan vies vind om zijn kind op de vloer te laten spelen met schoenen in huis, hoe doen jullie dat buiten dan. Die van mij liggen ook oude stoep, eten echt weleens iets wat buiten op de grond valt... Zitten in het gras en de struiken en zullen vast weleens hun handen dan ook in hun mond doen. En joost mag weten wat ze nog meer uitspoken...

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is dat dan ook niet de reden van hun zweetvoeten?

Deel Deze Pagina