Hallo, Ik ga zaterdag met mijn zoontje voor het eerst babyzwemmen, dus ik had vast zwemluiers gehaald (verplicht hier). Ik heb de kleinste maat gekocht, maat Small, maar deze zijn vanaf 7 kilo zie ik nu! Ik trok hem mijn zoontje gisteren aan om te kijken hoe het zit, maar ze zijn dus echt enorm! Dan vangt het toch niks op? Mijn zoontje is nu 6 kilo. Zijn er kleinere luiertjes verkrijgbaar? Of maar gewoon een zwembroekje eroverheen doen en hopen dat het blijft hangen aan zijn kontje? Heb ook nog zo'n broekje van de prenatal liggen, heb ik gekregen, waar je eigenlijk geen luier bij hoeft te gebruiken, zou ik dat mogen gebruiken denk je? Dat past precies. Hoe doen jullie dat? Want er zijn mensen die met veel kleinere kindjes gaan zwemmen toch?
Wij zijn een week of 3 geleden voor het eerst wezen zwemmen. Nathan woog toen ook 6 kg ofzo. De luiers zijn inderdaad een beetje aan de grote kant dan maar met een zwembroekje erover heen ging het prima! Die broekjes waar geen luier voor nodig is ken ik neit maar ik neem aan dat dat ook mag. Het gaat erom dat er niets in het water beland
Ik zou gewoon een zwembroekje er over doen. Dat ging hier ook goed. En dat andere broekje voor de zekerheid meenemen.
De kans dat de kleine iets in het water doet is super klein, een plasje wel, maar een poepje gebeurt bijna nooit hoor! Je hebt zwembroekjes met een speciale binnenzijde daarvoor... dan ga je even naar het toilet en dan draai je het zwembroekje om boven het toilet.