Positieve ovu-test en klussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaMiaatje, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een onregelmatige cyclus deze maand, voorgaande maanden waren ze redelijk regelmatig.
    Nou heb ik getest en getest en nog eens getest deze maand met de ovulatietesten, maar telkens negatief, ook geen vruchtbaar slijm waargenomen, nou ja, misschien een heel klein beetje.
    Nu dacht ik vanochtend, laat ik nog eens één keer testen, had al twee dagen niet getest, omdat ik de hoop een beetje opgegeven had qua eisprong deze maand (zit namelijk op dag 23 van cyclus inmiddels) en omdat ik iets gerommel voelde vanmorgen bij m'n baarmoeder, maar wat schetst mijn verbazing "vandaag een positieve test"!
    De testlijn en controlelijn zijn even donker.
    Na een positieve test, volgt je ei toch binnen 20-48 uur? Maar heb gisteren niet getest en misschien was het gisteren ook al positief? En zijn we dan te laat voor m'n ei als we vanavond laat 24:00u (eerder lukt vandaag helaas niet, moet nog even weg vanavond) nog klussen?
    We hebben zaterdag nog wel geklust, maar weet niet of dit voldoende is?
    Ik baal er zo van. :( De hele tijd getest, maar de testen waren ook bijna op, had er nog één en nu denk ik bij mezelf, had ik gistern maar getest.
    Wat denken jullie van de posi-test van vandaag? Zijn we nog op tijd voor m'n ei of is het een verloren zaak deze maand?
    Hoelang rommelt het meestal in de baarmoeder bij jullie voor de eisprong?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik schat in dat je nog wel op tijd zult zijn.
    Vanavond lekker aan de klus en dan maar aanschuiven op het wachtbankje ;)
    Succes :thumup:

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.317
    36.179
    113
    Als je zaterdag ook hebt geklust en vanavond weer klust, zit je wel goed hoor!

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    En mocht m'n "ei" toch al geweest zijn, is het dan voldoende geweest dat we zaterdagavond nog geklust hebben of kun je beter iedere dag sex hebben voor je ei?

5. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Oh, bedankt voor je antwoord, had m'n vraag al geplaatst voordat ik jou antwoord las. ;)

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw

Je ei is nog niet geweest, want anders was je ovu-test vanmorgen niet positief geweest.
    Ik denk dat je ei nog moet komen meid.
    Je ei springt 24 tot 48 uur na je positieve ovulatietest. Je ei heeft dan 12uur de tijd om bevrucht te raken.

7. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    [quote="Dees85]Je ei is nog niet geweest, want anders was je ovu-test vanmorgen niet positief geweest.
    Ik denk dat je ei nog moet komen meid.
    Je ei springt 24 tot 48 uur na je positieve ovulatietest. Je ei heeft dan 12uur de tijd om bevrucht te raken.[/quote]

Ja, ik weet dat m'n ei nog moet komen, maar misschien was de test gisteren ook al positief? Want de LH-piek kan een dag of 2 duren geloof ik, dus dan zijn we vanavond om 24:00u misschien te laat? Dan is de test misschien wel weer negatief? Want na posi-test springt eitje 20-48 uur later, maar was misschien gisteren al posi en zit nu misschien op het einde van posi en vanavond weer nega? Of kan dat niet?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad zo zijn dat je test gisteren ook al positief was. Maar als je zaterdag geklust hebt, dan ben je sowieso op tijd geweest. De eisprong is 24-48 uren na de LH-piek. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen en soms tot een week. Dus als je vandaag weer klust, zit je zeker goed. Succes!

9. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ja echt? Ooh fijn om te horen, want dacht al, nou heb ik zolang op eisprong moeten wachten en ben ik nog te laat ook.
    Dus om de dag klussen is oké? Hoeft niet elke dag om de kansen te vergroten, begrijp ik uit jou verhaal? ;)

Ik heb wel al gerommel gevoeld bij baarmoeder vanmorgen (een uur voor de posi-test), zou dit mijn ei geweest zijn? Of kun je een uur na je ei geen posi-test meer hebben?

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Om de dag klussen is prima, elke dag is niet nodig. Zaadcellen leven zeker 2 dagen.

De LH-piek kan soms heel kort zijn en soms duurt het wel 1-2 dagen. Waarschijnlijk is de test negatief ten tijde van je eisprong zelf, maar zeker weten doe ik het niet. Een eisprong voelt bij mij echt als een drukkend en kramperig gevoel in mijn hele buik en soms voel ik een felle steek aan de linker- of rechterkant bij m'n eierstokken. Gerommel in de baarmoeder herken ik niet zo, ik denk dat dat wat anders geweest is dan je eisprong.

Deel Deze Pagina