bezoekregeling

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door redu, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    ik heb een vraagje, mijn ex partner en ik zijn bij de rechtbank geweest voor de voorlopige voorzieningen.
    hier heb ik het gezag gekregen over de kinderen en hebben we afgesproken een bezoekregeling in onderling overleg te doen.
    De kinderen zijn net 1 jaar en net 2 jaar dus nog heel klein.
    Wij spraken af iedere dinsdag en donderdag van 16.30 t0t 18.30 en we spraken af dat we zouden proberen om een nahtje daar te slapen dus van zaterdagmiddag na het slaapje tot zondagochtend.
    Nu was mijn oudste dochter een week of 2 geleden ziek op zaterdag 39 gr koorts. Dus ik met hem overlegd wat wil je doen . hij wilde haar toch meenemen dus ik tegen hem gezegd omdat het toen zo warm was, ze is ziek dus hou haar een beetje uit de warmte.
    Toen zei hij ik ga alleen een klein stukje fietsen en dan lekker naar binnen dus ik zoiets van ok. Belde ik om 16.30 hoe het met haar ging zat hij op de voetbal, had hij de hele middag gezeten met een ziek kind.
    Dus ik zei dan kom ik haar halen, maar hij zei dat gebeurd niet.
    Is hij daarna met de kinderen naar de kroeg gegaan. ik was zo boos vind dat gewoon geen plek voor kinderen en zeker niet voor een ziek kind.
    Nu hoorde ik dus dat hij iedere keer dat hij de kinderen heeft met ze in het cafe zit, geprobeerd er een gesprek over te voeren maar dit lukt niet dus van die tijd slapen ze dus gewoon bij mij.
    daar moet ik nog bij zeggen dat hij op zaterdag om tien uur s'morgens begint met bier drinken en dit houd niet op voordat hij naar bed gaat.
    Ik vind dit dus niet ok om dan voor 2 kleintjes te zorgen!!!
    Dus nu gaan ze op zondagochtend van 9 tot 12 en de dindsdag en donderdag nog eten maar niet meer slapen.
    Hij vindt me erg onredelijk, ben ik dit???

groetjes charlotte

2. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Als het klopt wat je schrijft vind ik je niet onredelijk. Ik zou ze zelfs alleen nog in mijn eigen bijzijn of iemand die ik vertrouw de kinderen bij hem laten.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat lijkt me echt niet onredelijk.. Wat als er iets met een kindje gebeurd. Met een dronken kop kun je niet eens fatsoenlijk nadenken. Laat staan naar een arts rijden als er echt iets ergs is..

En een kindje met koorts hoort ook niet op het voetbal. Die moet lekker in de rust thuis verwend worden ;)

Ik vind zo'n zondagochtend na een dag/nacht kroegen ook al niet zo'n goede combi eigenlijk. Dan misschien eerder een paar uur zondagmiddag?

Met toezicht klinkt wel fijn, maar dan moet hij meewerken, of toch via de rechter. En op basis van alleen dit lukt dat waarschijnlijk niet eens..

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik vind je absoluut niet onredelijk! Hij heeft kennelijk andere prioriteiten die niets te maken hebben met jullie kindjes. Hij zou toch juist hard moeten werken om een band met jullie kindjes te smeden nu hij ze minder vaak ziet? Dat hij dan op de dagen dat hij ze ziet in de kroeg gaat zitten, wijst er voor mij op dat hij andere dingen belangrijk vindt.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Weet je dit allemaal zeker? Zo nee zou ik dat eerst eens nagaan? Zit ie echt de hele dag in de kroeg met de kinderen ? Of wipt hij bij het langslopen even 5 minuten naar binnen ? Heeft hij echt de hele dag bij de voetbal gezeten ? Of is hij een wandeling gaan maken/een stukje gaan fietsen en daar even 10 min staan kijken.

Als je alles zeker weet, dan moet je direct met hem gaan praten. Hij moet zijn kinderen blijven zien maar dan wel op een veilige manier, maak je angsten duidelijk en doe dit in een neutrale omgeving waar jullie je beide op je gemak voelt. Ook direct een bezoekregeling vast laten leggen, nooit onderling dit soort dingen regelen zonder vast te laten leggen. Laat de regeling voor komen in een kort geding en bespreek met een advocaat dat je de regeling wilt opbouwen! Eerst een aantal weken met toezicht, d.m.v. bijvoorbeeld een familielid en/of vriend die jullie beide vertrouwen en zo de regeling voort zetten naar een dag 2 dagen 1 nachtje en uiteindelijk zoals 9 van de 10 om het weekend.

Weet je het niet zeker, ga dit eerst dan eens goed na, laat geen derden (die meer naar jou kant toetrekt) zich op een negatieve manier bemoeien met zaken die tussen jou en jouw ex spelen.

Heel veel succes en zorg dat je alles vastlegt dit is zoo belangrijk en scheelt heel veel ellende en stress!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Onredelijk? lieve schat wordt eens wakker! Dit is belachelijk wat hij doet! Naar mijn mening kan het absoluut niet door de beugel. is hij nou helemaal betoeterd!

Mijn kinderen mogen naar de kroeg vanaf een jaar of 15, zeker niet eerder. Het word tijd dat hij het belang van de kinderen voorop zet.

7. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

als dit allemaal idd zeker is dan vind ik je zelfs juist te lief voor hem

onder geen voorwaarde zou mijn ex zo met mijn zoontje omgaan. Ik heb mijn ex om mindere redenen al weekenden ontzegd hoor.

bovendien een rechter zou ws niet eens toegzegd hebben dat zulke jonge kinderen er al zo veel komen
    (meestal vanaf 2 jaar als het gaat 1x per 2 weken een weekend en daarvoor opbouwend toewerken daarheen zonder slapen is algemeen een richtlijn)

8. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Idd, zorg ervoor dat je dit soort gebeurtenissen kan onderbouwen en bewijzen.

Je bent niet onredelijk, maar als je het niet accepteert, verander het dan via de juiste weg en dat is de rechter.
    Je kan vragen via de rechter of de raad vd kinderbescherming onderzoek doet en of tot die tijd het bezoek onder toezicht mag.

Maar ga niet zomaar uit van horen zeggen. Vraag het hem zelf of ga eens langs bij het café als hij de kinderen heeft.

Succes

9. kleinvisje

tip

houd een logboek bij over feitelijkheden waarvan jij zeker weet dat deze zijn gebeurd.

ik doe dat met mijn ex ook
    ik noteer dan eerst de datum en daarachter de gebeurtenis

vb;
    2-1-2011 ; l. is te laat teruggebracht van bezoek. Op mijn aanspreken reageerde ex door me uit te schelden

of

3-1-2011; ik kom de kinderen ophalen om 14:00 en ex ruikt overduidelijk naar alcohol. bij aanspreken zegt ex het niet erg te vinden dat hij wat drinkt en dat het " maar' 4 glaasjes waren

deze feitelijkheden kun je dan gebruiken om te onderbouwen (bij rechter) waarom je het niet verantwoord is waarom hij alleen is met de kinderen.

10. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Heb vandaag kontakt gehad met mijn advocaat en mag idd beslissen de kinderen niet te brengen als hij dit wil kan hij zijn advoccaat vragen een bezoekregeling vast te leggen.
    Heb via de voorlopige voorzieningen ook de woning toegewezen gekregen en heb al meerdere malen gevraagd of hij de woning wil verlaten,maar hij weigerd dit.
    Nu heeft hij ook gedreigd om me iets aan te doen, dus heb vandaag kontakt gehad met de politie en moet daar morgen naar toe om aangifte te doen.
    En weet zeker dat hij in de kroeg zit heb hem gezien en heb van meerdre mensen gehoord dat hij daar geweest is en niet eventjes maar uren!Zit er zo doorheen de rechter doet uitspraak en hij vindt dat hij boven de wet staat. Hij kijkt niet naar de kinderen om dat deed hij niet toen we samen waren en nu nog niet. Daarbij heeft hij nog 2 kinderen uit een eerder huwelijk en voor de oudste(een jongen) rent hij dit snap ik dus niet.

11. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Op zondagmiddag is ook niet zón goed idee want dan begint hij ook om 10 uur met drinken!!!

12. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

nu ik weet niet als je ex alcolieker is. maar ik ken er twee.
    en die mogen hun kindjes alleen zien ofwel met de ex erbij ofwel met de ouders van de papa erbij ofwel met de nieuwe vriendin van de papa erbij. zij mogen ook niet rond rijden met hun kids in de auto.
    is beide zo vast gelegd bij de rechtbak. gen overnachtingen
    bij ene is het om de twee weken op zondag van 10 tot 18
    bij de andere om de twee weekends van 10 tot 18u zowel zat en zon, maar ziet hij ze dan niet echt vandaar ze dan hobby's hebben zoas chiro, ballet, die papa gaat dan gewoon naar de voetbal van zijn zoon kijken

succes

13. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    heb vanmiddag aangifte gedaan bij de politie, en kon om half 5 weer bellen toen stond hij hier voor de deur en dreigde die in te trappen.
    Arme kinderen waren helemaal over hun toeren!!!!

14. kleinvisje

voor mij heel duidelijk dit

niet meer meegeven op dit moment
    als hij zo agressief is en kan doen en alcohol etc... te gevaarlijk !!

kies voor jezelf en je kids
    noteer alles wat hij doet / zegt en bewaar alle berichten en zoek zelf geen contact

ga hulp zoeken

Deel Deze Pagina