Hier geen zorgen hoor, manlief is nu ook onderweg. Ik weet dat hij genoeg kilometers heeft gemaakt om te weten wat hij wel en niet moet doen. En daarbij: de snelheid is er bij dit weer toch altijd al uit. Dus als je al gaat, dan is het voornamelijk blikschade (en schade aan je ego). En aangezien mijn vent in een leasebak rijdt (met winterbanden) kan ik me daar ook niet echt druk om maken. Liever met die auto de vangrail in dan met onze eigen auto . Overigens: prettig rijden is anders. Maar dat is meer omdat ik dan de hele rit als de dood ben dat ik schade ga rijden. Dus als het niet hoeft, dan ga ik de weg niet op. Moet het wel, dan gewoon lekker rustig aan! @Handrem: hij heeft al uitgevonden dat dat met winterbanden helemaal niet meer zo leuk is... Maar goed, ik vermoed toch dat hier straks op het parkeerterrein wel een paar 'vreemde' bandensporen te vinden zijn.
Ik snap het nooit zo goed. Waarom moet het hele land plat liggen en raakt iedereen in paniek als het even sneeuwt? Mijn ouders wonen in Rotterdam en er is bij hun in de wijk nog geen strooiwagen langs geweest. In de winkelstraat is niet gestrooid en in de wijk komt ook niemand op het idee om even de stoep te vegen en daarna even van die steentjes te strooien. Hier (ergens in Duitsland) komt frequent een strooiwagen door de straat. De stoepen worden mooi schoongehouden met van die speciale sneeuwschuivers (dat zijn kleine wagentjes) en iedereen houdt ook nog eens z'n eigen straatje schoon. 800km file door een beetje sneeuw. Het moet niet gekker worden.
hoorde net dat er ontzettend veel file staat door de sneeuw. met de trein kan je beter niet gaan zeggen ze. khoop dat mn man vanavond ook weer veilig thuis komt. ga er vanuit dat ik de kids alleen moet doen omdat mn man pas laat thuis zal zijn. hij moet tot 17.00 werken en dan vanuit utrecht naar huis komen. heb hem net een sms gestuurd met de mededeling dat ie beter vast kan gaan lopen omdat het nu al superdruk is op de weg. leef met je mee, vind het ook niet grappig dit weer en autorijden. liefs doris
@chebu: ik snap het ook niet hoor dat het in nederland gelijk een grote puinhoop is met een beetje sneeuw. bij ons in het dorp wordt gelukkig goed gestrooid en geschoven en de mensen houden bijna allemaal hun stoepje schoon. liefs doris
je bent niet de enigen hoor! me vriend moet met de motor vanuit rotterdam naar sprang komen... was om 2uur klaar en nu nog niet thuis... hij belde net dat hij niet verder dorste te rijden en dat hij zich laat ophalen door een sleepwagen...
Ik maak me niet echt zorgen, vind het wel vervelend dat hij een stuk later thuis is. Normaal is hij om 16.15 thuis en nu iig nog niet.. ben benieuwd hoe laat hij binnenstapt.
hiervoor word hier vanavond speciaal zijn manta uitgegraven.. ie drift zo lekker.. .. hihi ik weet niet beter alsdat mijn autogek ontspant met auto rijden en dan het lieft zo veel en vaak mogenlijk zijwaarts over de weg .. en in heftige regen en sneeuw gaat dat net even beter.. en is ook beter voor de bandjes.. mijn man rijdt nu van den haag naar kop van noord holland, hij reed al 15 en later 50 op de snelweg.. dus dat duurt nog wel even.. hij is een uur eerder weggegaan maar verwacht hem rond normale tijd thuis of later..Dan eten en naar verjaardag, daarna graaft hij de manta uit.
chebu: hier was het vanochtend indd volledige choas, in 2 uur tijd ruim 8 cm gevallen en daar zijn ze hier niet op voorbereid.. hier in het dorp (onze straat sowieso ) word nooit geruimd op de weg. straatjes dan weer wel, bijna alle straatjes zijn al schoon.ik reed met 30 km per uur naar de peuterspeelzaal over de 80 km weg, kwam een scneeuwschuiver me tegemoet maar die kreeg gewoonweg niet alles meer van de weg af zat al vast..dus dan moet de zout en gebruik door auto"s het werk doen en ja dat duurt even.
He dames,ik ben vooral bezorgd omdat zijn remkabel kapot is en die moet nog vervangen worden Er is nu een of andere noodoplossing gedaan maar ik vertrouw dat allemaal niet zo. Auto startte gisteren ook al niet zo lekker. Hoop dat hij ook vooral niet te laat thuis is. Dan hebben we nog wat aan onze avond
dat is inderdaad niet fijn. dat geeft toch wel een extra engigheidje inderdaad .. nou laat hem maar snel thuis wezen en de auto lekker laten staan dit weekend.
Mhoah, kan me er niet druk om maken. Mijn man kan prima rijden en zal zich prima aanpassen aan de rest van de mensheid. Beetje vertrouwen in je vent hebben hoor ik ben net ook naar huis gereden. Duurde 3 keer zo lang, maar niets aan de hand. Goed opletten, niet panieken en voldoende afstand houden en vooral niet TE langzaam rijden (uiteraard ook niet te hard!). Dat is funest, want die worden links ingehaald, en je kunt beter een beetje stabiel tempo hebben dan iedere keer 10 km per uur op de snelweg gaan rijden en dan moeten iedere keer optrekken. Dan gaat het m.i. fout en begin je te slippen. En niet vol op de rem, gewoon 5 auto's vooruit kijken en anticiperend rijden. Autorijden is niet moeilijk ...
Mijn man heeft ne gebeld dat hij nu de weg op gaat en ik niet ongerust moet worden als het een uur duurt. Waar ik mij meer zorgen over maak, is dat ook hij niet van de handrem kan afblijven, omdat het zo leuk is. Of nog steeds denkt dat je met 130 km/u nu nog steeds naar huis kan rijden.
over die sneeuw maak ik me totaal geen zorgen. jongens hoe doen ze dat toch in het noorden. maar met een kapotte remkabel ging ik dus NIET rijden als was het 30 graden. sorry maar dat vind ik gewoon lomp. ik heb daarstraks ook gewoon door de sneeuw gereden. niks aan de hand. gewoon normaal doen en rustig rijden ( en dat wil niet zeggen als een of andere koekwous want sommige kennen bij sneeuw ineens ook de verkeersregels niet meer)
, Nou ja, de rem kun je met dit weer ook beter niet teveel gebruiken, levert de meeste slippartijen op
Als ik eerlijk moet zijn, dan sluit ik me bij Eefke aan. Vind het onverantwoord dat iemand gaat rijden met een auto waarvan de remkabel niet in orde is. En dit klinkt misschien heel hard, maar nog geeneens voor zichzelf, dat hij z'n eigen veiligheid op 't spel zet moet hij zelf weten, maar hij kan zo ook anderen in gevaar brengen...
Ik vind dat niet raar dat je bezorgd bent. Wat ik wel raar vind is de remkabel.. Anyways, ik ben ook een beetje bezorgd om mijn vriend. Hij rijdt met de sneeuw mee naar Brussel!
Tsja,baan van 60 uur en geen tijd te laten maken Dat kan maandag pas. De remkabel doet het trouwens wel hoor maar dit is een noodoplossing voor even
ik moest net zelf naar huis rijden van werk naar gastouder en naar huis, een rit van een uur bij elkaar en mijn man werkt in de stad waar we wonen dus maakte me vandaag meer zorgen om mijn eigen rijstijl dan die van mijn man