Weer zwanger na 2 miskramen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Teapot, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teapot

Teapot Actief lid

3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hallo!

Na twee miskramen ben ik voor de derde keer zwanger. Ik krijg nu een vroege echo bij 7 weken. De assistente van mijn verloskundige wilde eigenlijk geen vroege echo inplannen. Ze gaf aan dat er een kans was dat er nog niets te zien zou zijn. Ik ben 100% zeker dat ik niet korter zwanger ben (want ik testte 6 dagen voor NOD al positief). Wat is jouw ervaring met een echo bij 7 weken? Is er dan in de meeste gevallen een hartje te zien?

Ik maak me erg zenuwachtig voor de echo, bang dat er weer zo'n naar stil beeld te zien zal zijn.

Alvast dank voor het lezen en voor je reactie!

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

ik kan me goed voorstellen dat het allemaal heel spannend is. Als de zwangerschap ontwikkelt zoals jij verwacht, dan is er een hartslag te zien op de echo. Toch gebeurt het regelmatig dat op de echo te zien is dat je iets minder ver zwanger bent. Het kan namelijk zijn dat het vruchtje een tijdje stopt met ontwikkelen en dan toch weer verder gaat. Dit noemt men diapauze. Indien dit bij jou gebeurd is, kan het zijn dat er nog geen hartslag te zien is, waardoor er soms onterecht veel onrust ontstaat. Daarom gaat de voorkeur er soms naar uit de echo iets later te laten plaatsvinden, zodat men zeker hartactie kan verwachten als het goed ontwikkeld is. Het is dus een keuze die je zelf moet maken. Succes en hopelijk heb je nu een mooie echo met een knipperlichtje (het hartje)!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina