Bedankt voor al lieve berichtjes, ga straks bloedprikken.moest even wachten op de oppas voor mijn andere kindje. Even een vraag voor de andere ouders met een kind van ongeveer 2 jaar, als jullie naar een speeltuin gaan of dierentuin, hoe lang kan jullie kind dan spelen? Onze dochter ongeveer drie kwartier. De huisarts (in opleiding) vond dit al heel knap. Echter mijn zus kan met haar kinderen makkelijk een uur of 5 à 6 weg zonder slaapjes. Wij hebben weinig vergelijkings materiaal vandaar even de vraag! Hou jullie op de hoogte!
Onze Timo is nu 1 jaar en 7 maanden hij speelt als we weg gaan makkelijk anderhalf uur in de speeltuin, als hij dan in zijn wagen moet gaat hij ook niet slapen hij is in de ochtend als hij bezig is gewoon van half 7 tot een uurtje of 1 wakker en aan het spelen...
Dan is Timo ook een stuk actiever dan onze dochter. Net bloed geprikt in het zh en nu de uitslag maar afwachten.
Hoelang duurt het voordat je de uitslag krijgt?? Ik moet wel zeggen dat Timo wel echt een drukte makkertje is hoor al toen hij baby was gingen we een keer babyzwemmen niet normaal al die kindjes rustig dobberen nee hoor meneer al druk met zijn bennen spartellen hij was toen iets van 3 maanden haha Sterkte met wachten!! en hopelijk niet te lang!
Onze dochter (17 mnd) kan een kleine anderhalf uur spelen in de speeltuin. Maar het hangt er wel vanaf wat zo'n kind doet. Onze dochter speelt veel in de zandbak, gaat van de glijbaan, soms kort op de wipkippen en verder loopt ze wat rond. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. IJzertekort? Schildklier? Pfeiffer? Vitamine B tekort? Vitamine D tekort? Ik neem aan dat de schildklier ook ondezocht wordt. Doe jezelf een plezier en vraag naar de precieze waardes (getallen) van de TSH en FT4. Die waardes zou je hier kunnen posten, dan kijk ik ernaar. Bij twijfel kun je contact opnemen met de Stichting Schild, daar werken vrijwilligers die veel weten van de schildklierwaarden bij jonge kinderen. En/of zie: www.hypomaarniethappy.nl (forum) Schildklierafwijkingen zijn goed te behandelen, maar voor de psychomotorische ontwikkeling van je kind geldt wel: hoe sneller je erbij bent, hoe beter! Heel veel sterkte!
Hier kan ze gerust een uur of 5-6 spelen, alleen en met een van ons afgewisseld... In ieder geval kunnen we gerust een dag weg (zonder buggy tegenwoordig) zonder dat ze slaapt! Thuis slaapt ze nog zo'n 2-2.5u 's middags, verder niet... Hopelijk heb je snel een uitslag/ diagnose...
Vandaag nog niks gehoord dus het zal niks ernstigs zijn. Misschien toch bloedarmoede? Ga morgen de huisarts bellen dan zou het binnen zijn
Afschuwelijk dat wachen altijd he op die uitslagen. Om gek van te worden!! Je gaat je als mamma natuurlijk vanalles in je hoofd halen. Wel positief dat ze zo oplettend zijn op jouw CB, ik heb vaak andere verhalen gehoord. Hopelijk kunnen ze je snel vertellen wat en of er wel iets aan de hand is met je dochtertje. En ik duim echt heel hard dat het niks ernstigs is!Meestal als je zelf moet bellen, valt het wel mee. Dwz, als het echt iets ernstigs is, ze vaak snel bellen. Heel veel sterkte knuff Pluisje
De problemen die jij beschrijft zijn voor mij heel erg herkenbaar. Mijn kindje is inmiddels bijna 4, maar had dezelfde problemen als die jij beschrijft toen zij zo oud was. Zelfs nu slaapt ze`s middags nog 2,5 - 3 uur. Ze ziet nagenoeg altijd heel erg bleek en heeft daarnaast vele onbegrepen problemen. Alle artsen zien dat er van alles aan de hand is, maar niets is specifiek genoeg om er een "labeltje" aan te hangen. Succes vanmiddag!
Nog geen uitslag gekregen door de telefoon maar ik verwacht niks ernstigs anders hadden ze me wel direct laten komen of gister gebeld, denk ik?!
Vreselijk lastig, lijkt me en heel erg vervelend dat ze niks kunnen vinden. Waarop is ze allemaal gecontroleerd en hoe nu verder?!
Mijn dochter is gecontroleerd op alle darmziekten, coeliakie (glutenintolerantie), koemelkeiwitallergie, hele uitgebreidde bloedonderzoeken heeft ze gehad. De afgelopen 4 jaar is zij helemaal binnenste buiten gekeerd, maar tot op heden geen hele duidelijke diagnose die al haar klachten verklaard. Elke keer is er wel iets op te merken aan haar bloedonderzoek, maar telkens valt alles nog net binnen het gemiddelde en telkens zijn weer andere waarden verhoogd/ verlaagd.
Vreselijk lastig, lijkt me en heel erg vervelend dat ze niks kunnen vinden. Waarop is ze allemaal gecontroleerd en hoe nu verder?!
Heeft zij ook last van haar ontlasting? Onze dochter namelijk niet. Coeliakie zit bij ons in de Fam. Maar is daardoor eigenlijk al uitgesloten. Ben benieuwd straks. Moest ook urine meenemen (knap lastig bij een kind met luier...)
Net terug van de dokter, ze heeft verhoogde ontstekingswaardes maar er is niet duidelijk waar dit vandaan komt. We moeten naar de kinderarts voor verder onderzoek. Urine is net ook gecontroleerd maar dit was goed. We wachten dus weer af maar ik ben er wel meer gerust op.