Bezorgd... Waarschijnlijk zwanger ondanks de koperspiraal

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ImAmommy, 12 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee. 🙄.

Jezus, dat zeg ik toch niet.

Ik citeer : "maar jeetje wat moet het heftig zijn voor sommige om deze overweging te lezen"

Goed lezen. En dan vooral de goede bedoeling.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het ging me niet alleen om jouw reactie. Ook diegene die jij geciteerd had. En de andere soortgelijke reacties.

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Een abortus om ruimtegebrek mag TS toch zeker zelf weten? Ik vind het nogal veroordelend om daar zo op te reageren en helemaal om er bij te halen dat sommige mensen helaas moeite hebben met zwanger worden. Daar help je TS toch niet mee? Hoe moet je daar een goede bedoeling in lezen? Het is al moeilijk genoeg...
    Maar in dit geval echt niet op de zaken vooruit lopen; als er al een bevruchting heeft plaats gevonden, is de kans nog altijd zeeer klein dat er een succesvolle innesteling volgt gezien het spiraaltje. 5dpo is echt te vroeg om er iets over te kunnen zeggen.

4. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    #44 ImAmommy, 12 aug 2016
    Laatst bewerkt: 12 aug 2016
    Zo ik zit eindelijk!

Allereerst bedankt voor alle lieve reacties. Heeft me echt goed gedaan :) Ik zal proberen op een aantal onderwerpen dat besproken zijn reageren.

Ik ben inmiddels al wat rustiger, maar aangezien mijn lichaam me blijft pesten met mega pijnlijke borsten, roze afscheiding en menstruatiepijn, kan ik het niet zomaar loslaten en blijft het soort van aan me knagen..

Mijn man en ik hadden afgesproken pas weer over een jaartje of 2 aan een 2e te beginnen, vandaar dat ik al 2 jaar een koperspiraal heb. Nu hebben we besloten het op ons af te laten komen. Als we zwanger blijken en alles goed blijft gaan, zullen we dan wel zien wat we eventueel kunnen doen en/of wat het beste is voor ons allemaal.

Wat de abortus betreft: take a chillpill mensen. Ik gaf alleen aan dat ik door de stress vanalles in mijn hoofd aan het halen ben! niet dat ik al plannen aan het maken ben. En voor degene die denken dat alleen een te kleine woning de reden zal zijn: dat zal EVENTUEEL een van de REDENEN KUNNEN zijn, maar dat ga ik hier niet openbaar bespreken. Vandaar dat het überhaupt door mijn hoofd is gaan spoken... Nogmaals wij weten nog niet wat de stand van zaken zijn en wat we eraan gaan of kunnen doen. Ik ga me hierover verder niet verantwoorden.

Wat testen betreft: ik moet nog een paar dagen wachten met testen aangezien ik op 5 dpo zit, wat voor mij op dit moment zenuwslopend is... Wij hopen stiekem toch dat het vals alarm is gezien onze huidige situatie. Daar ga ik nu niet op in, maar is wel de reden geweest van mijn paniekaanval... Je stelt je kinderwens niet voor niets uit...

Een innesteling kan trouwens wel op 4 dpo plaatsvinden. Komt echter zeer zelden voor. Zie banner voor de levende bewijs. Komt overigens in onze familie vaker voor. Denk dus dat het iets genetisch is ;) heb er verder ook geen verstand van hoor...

Ik houd jullie wel op de hoogte

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Het moment van innesteling heeft niets met genen te maken maar heeft te maken met hoe lang de bevruchte eicel over de weg naar de baarmoeder doet en hoelang die daar nog even ronddwaalt voor deze tot innesteling over gaat.

Ik zou niet verder kijken dan morgen tot je een positieve test in handen hebt. Dan heb je nog genoeg tijd om te stressen.

6. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ach toe ff. Wacht gewoon eerst is af of je überhaupt zwanger bent. Je maakt zo te zien hele volksstammen gek hier. Vind het allemaal echt een beetje overtrokken.

7. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wow...TS startte dit topic om haar hart te luchten en dan zie ik reacties voorbij komen waarbij het er op neer komt dat ze zich niet zo moet aanstellen. Wat een inlevingsvermogen toch weer...

TS: kan me voorstellen dat er op zo'n moment heel veel op je afkomt en dat er zoveel gedachtes door je hoofd heen gaan, want dat zijn het 'gedachtes'. Het wil niet zeggen dat je overgaat op acties. Mochten jullie daar wel voor kiezen, is dat natuurlijk jullie keuze en van niemand anders. Even praktisch: is urgentie aanvragen een optie in jullie woonplaats? Bij ons in de buurt kan dit wel, maar weet er niet alles van omdat ik dit nooit heb hoeven doen. Een stapelledikant is misschien een optie. Misschien is er kdv in de buurt die van 'het oude spul' af wil? Je kleintje zou eerst bij jullie op de kamer kunnen liggen. Desnoods tussen jullie in; doe een kussensloop over een Voedingskussen en je kindje ligt daar heerlijk hoog. Onze kleine heeft heel in het begin daar ook op gelegen en hij vond het heerlijk. Ook kan een aankleedkussen tussen jullie. Beetje hetzelfde idee. Het is niet ideaal, maar soms moet je toch iets. Ondertussen die urgentie aanvragen en hopen op een grotere woning. Al is het maar een slaapkamer meer of twee grote slaapkamers. Voordat je dit allemaal in gang zet, natuurlijk eerst een testje doen. Maar misschien stelt je dit gerust dat er zeker wel praktische oplossingen zijn 😊

Veel sterkte meid!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Innesteling kan idd op 4 dpo plaatsvinden.
    Hier ook een innesteling opc4 dpo en een vaag posi test op 6 dpo en een duidelijk lichte test op 7 dpo.

Succes ermee en ik hoop dat het vals alarm is en je lichaam je in de zeik neemt.
    Ik heb het ook eens in de zoveel maanden dat mijn borsten pijn doen (zoals ik altijd bij een zwschap heb), maar schijnbaar zijn dat toch de hormonen vd (mini) pil, want ik ben dan telkens echt niet zwanger!

9. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik heb hier geloof ik overheen gelezen. Ik wil je een dikke digiknuf geven en jullie heel veel succes wensen met het maken van zo'n verschrikkelijk moeilijke beslissing... Ik zal jullie op de hoogte houden :)
    Schrijf hier gerust van je af meid als je daar de behoefte aan hebt.

10. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Lief van je dat zo je voor me op komt :) Ik negeer negatieve berichten meestal.

Maar even over de urgentie: Daar doen ze hier echt heel moeilijk over! Hebben het eerder geprobeerd en er zo'n 200 euro voor moeten betalen, maar kregen te horen dat zolang wij een dak boven onze hoofd hebben, we er niet in aanmerking voor komen helaas.

Dat idee van de stapelledikanten kwam ik ergens in het begin van de topic ook tegen en lijkt mij idd een ideale uitkomst. Was nooit in me opgekomen!

Bedankt voor het meedenken en de tips :)

11. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Tnx! Ik heb mijn eigen natuurlijke cyclus met de koperspiraal en heb dit echt nog nooit meegemaakt, behalve bij mijn eerste zwangerschap. Vandaar dat ik zo flipte... Ik hoop ook echt dat mijn lichaam mij voor de gek houdt..

op 6 en 7 dpo durf ik nog niet te testen. Ik probeer het uit te stellen tot 9/10 dpo.

12. Regina88

Regina88 Niet meer actief

En als zou het op dit moment zeer gewenst zijn en ben je er al maanden mee bezig, dan nog hebben veel vrouwen ineens paniek op het moment dat die test positief is. Heel normaal. En bij jou komt het nu even slecht uit. En wat abortus betreft, er zijn er zat die het wel doen voor mindere redenen. Maar in dit geval niet, want jullie willen graag een 2e zoals je zei. Het schiet even een seconde door je hoofd en met die paniek erbij is het niet heel gek dat je dat hier neertypt.

Maak jezelf niet gek, het was gewoon even de angst die sprak. En als de test straks wel positief is ben je vast weer meteen verliefd op die uk, na de grote schrik dan:p

Voor praktische zaken is 9 van de 10 keer wel een oplossing voor te vinden. Het is alleen even flink wennen als het niet meteen in de planning zat.

En nu maar wachten op 9 dpo. Ik zou het knap vinden, want ik ben zelf erg ongeduldig aangelegd. :D

13. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik ben ook erg ongeduldig aangelegd en moet heel hard mijn best doen om niet te testen... Best frustrerend allemaal.

14. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Even een update voor degene die op de hoogte gehouden wilden worden:

Nu zijn mij tepels ook stukken groter geworden en steken ze als een malle en is me vanmorgen ineens opgevallen dat ik een aantal dagen een afkeer heb gekregen voor mijn standaard ontbijt toen ik spontaan misselijk werd toen ml voorstelde die klaar te maken voor me. En dan bedoel ik ook echt goed misselijk... Die misselijkheid bleef hangen tot in de middag.

Ik ben niet meer zo bezig met de symptomen
    Althans dat probeer heel hard, maar ze zijn nogal opvallend aanwezig. Om er gek van te worden grrrr...

15. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Als je al zoveel last hebt van deze typische symptomen kun je toch ook testen? Deze worden veroorzaakt door de hormonen, dus dan zou de test dat ook moeten uitwijzen. Als je zoveel HCG in je lijf hebt krijg je wel een knaller. Blijf dan niet langer in "onzekerheid", want je maakt jezelf gek en wie weet veroorzaakt juist dát de symptomen wel! Succes.

16. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Ik heb liever geen "valse" negatief in mijn handen denk ik. In mijn ogen is 6 dpo wel erg vroeg om te testen en ik wil echt zekerheid hebben...

17. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Oke, dus je gaat er een beetje vanuit dat je ook "valse" symptomen hebt? Want daar is het immers dan ook nog een beetje te vroeg voor. Niet lullig bedoeld hoor, want ik zag zelf ook erg op tegen het testen (maar meer omdat ik zelf bang was/ervan uitging een negatieve test te hebben), dus ik snap je "weerzin". Maar desnoods doe je er twee, als je een negatieve hebt en bang bent dat ie vals is. Of meer. Uiteindelijk is dat toch het enige wat zekerheid kan bieden. Heel veel sterkte met wachten tot het juiste moment! Hopelijk kun je het in de tussentijd toch een beetje loslaten. Want leven in onzekerheid is zeker geen pretje. Succes!

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als jij nu al zulke duidelijke symptomen heb dan betekent dat dat het HCG al overduidelijk aanwezig is in je lichaam. Een zwangerschapstest zou dan zeker moeten aanslaan..

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.226
    16.588
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als je zulke duidelijke symptomen heb dan doe je toch gewoon een test.
    Waarom zo ingewikkeld allemaal?

20. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Idd
    Test dan gewoon ?

Deel Deze Pagina