Afspraak bij gyne... zenuwen... bang.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Liesje25, Jan 31, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liesje25

Liesje25 Actief lid

Apr 26, 2006
    125
    0
    0
    secretaresse
    belgië
    Hoi

Sinds januari 2006 ben ik gestopt met de pil. Het klussen gebeurd niet écht zo gepland (bv. bij eisprong klussen we niet echt veel), maar af en toe eens.
    Mijn wens om een kindje te baren is enorm groot. Ik denk er ook teveel aan, maar het betert wel nu.

Binnen een drietal weken heb ik een afspraak gemaakt bij een gynaecoloog (mijn allereerste keer) omdat mijn angst zo groot is dat ik onvruchtbaar zou zijn.

Zo'n vruchtbaarheidsonderzoek: is dit onmiddellijk gekend? of duurt dit een aantal dagen/weken.

Ben zo bang...én heb enorm veel zenuwen!

Groetjes

een ongerust Belgje :cry:
    Liesje25

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Liesje,

de uitslagen van de onderzoeken zijn er niet meteen. Maak je niet te bang, als je jong en gezond bent is het zeer onwaarschijnlijk dat je echt onvruchtbaar zou zijn. Je kunt eens kijken op www.nvog.nl kies dan fertiliteit en vervolgens de folder oriënterend fertiliteitsonderzoek. Dan weet je wat je te wachten staat. Bespreek je angst met de arts, en zeg dat je zenuwachtig bent. Dat is logisch hoor, dat is iedereen die voor zo'n onderzoek gaat! Gelukkig komt er bijna nooit wat uit en heb je alleen wat langer geduld nodig om zwanger te raken!
    Succes!

Mirjam

Share This Page